Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aanhaalmoment deksel differentieel (240)
#11
8-11 Nm voor deksel hou ik het dan op of handvast en volgens autovraagbaak 240 voor wie het wil weten 35-65nm olieaftapstop en 20-30nm olievulstop  (vooral vanwege deze laatste momenten lijkt mij 8-11nm ongeacht wat voor pakking erg laag)


Uit het carter verdwijnt je olie niet gauw deksel differentieel zit er niet van onder tegen.
Antwoord
#12
Er stroomt genoeg olie langs de wanden van het blok. Maar het probleem met die plaatstalen deksels is dat ze met pakking en al bij de boutgaten vervormen als je de bouten te hard aandraait. En dan gaat de ruimte tussen de bouten juist weer kieren en lekken.

Kijk nou, een tabel met aanhaalmomenten o.a. voor de Dana 30 (die Volvo gebruikt): https://www.performancetrucks.net/forums...ost4106793
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#13
Dana 30 cover bolts 30-40 ft.lbs

Dan kom ik uit op ong. 40-54nm via omrekentabel ,dus die 5kg was zo slecht nog niet en zeker dus niet handvast.

(duidelijk verhaal marc van dat gaan lekken tussen de bouten bij het te vast zetten)
Antwoord
#14
Hmm, weer een hmmm, de Dana 30 wordt in de Jeep wereld gebruikt als vooras. Het deksel is daarom veel dikker en zwaarder dan het Volvo deksel.
OEM Jeep deksels: https://www.extremeterrain.com/wrangler-...ation.html

Misschien toch maar wat meer richting het carterpan-pakking-aanhaalmoment gaan.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#15
Ja idd. of handvast en vast is vast. Smile
Antwoord
#16
Op de volvo bertone site het volgende gevonden ;

Aanhaalmomenten



Nm
            
(kgm)
Flens, moer 88626 (3 /4" UNF)...................................................
240-300
(24-30)
          moer 946831 (3 /4" UNF).................................................
200-250
(20-25)
          moer 947855 (M 20x1,5)..................................................
200-250
(20-25)

             [Afbeelding: grp46-02.jpg]
Deksel..........................................................................................
50-70 Nm
            
(5-7)Kgm
Kroonwiel, bout zonder flens.........................................................
70-80
(7-8)
                         met flens...............................................................
90-110
(9-11)
Wielmoeren...................................................................................
100-130
(10-13)

http://www.volvobertone.com/grp4262n.html#46
Antwoord
#17
Poehe, dat is ineens weer een heleboel Nm, zo veel anders is de 262 Bertone nou ook weer niet. Ik weet het niet meer. In de Volvo Amazon handboeken staat nog een waarde voor de 'inspection cover' van dezelfde Dana Spicer 30 as (die Volvo later weer de 1030 noemt), en die is 20-35 Nm.

http://volvo1800pictures.com/document/Se...spicer.pdf
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#18
Bedankt, Marc voor het mee zoeken. Denk dat ik de waarde van de amazone neem ,als dat goed voelt.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  differentieel/ achteras (met vierkante bout), olie vervangen 245GLE1981 9 8.417 30 June 2015, 21:40
Laatste bericht: 245GLE1981
  differentieel olie aftappen. lopezdijkstra 21 18.755 11 May 2011, 21:28
Laatste bericht: Antoon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)