Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aanschaf volvo 240
Net seizoen 2 van Narcos gezien. Daarin verbrandt Pablo Escobar op gegeven moment een paar miljoen aan bankbiljetten om z'n gezin warm te houden. Ik wil nu een bruggetje maken naar die 2.0l 240 maar het is laat en ik ben moe.
Arn02 schreef:Net seizoen 2 van Narcos gezien. Daarin verbrandt Pablo Escobar op gegeven moment een paar miljoen aan bankbiljetten om z'n gezin warm te houden. Ik wil nu een bruggetje maken naar die 2.0l 240 maar het is laat en ik ben moe.

Een bruggetje maken? Bedoel je niet een lijntje leggen?
Stinky schreef:In Goes staat deze. Er staan online 82 te koop, de meeste voor minder dan 5000,-

https://www.automotions.nl/occasion/volv...23i-estate

Ja klopt, had ik gezien, ook een hele mooie, scheelt echter (incl rijklaarmaakkosten) maar een paar 100,- euro met die in friesland. En dan vind ik die felle kleur toch net wat meer hebben
Die in Goes heeft dan wel weer de 2.3
Arn02 schreef:Net seizoen 2 van Narcos gezien. Daarin verbrandt Pablo Escobar op gegeven moment een paar miljoen aan bankbiljetten om z'n gezin warm te houden. Ik wil nu een bruggetje maken naar die 2.0l 240 maar het is laat en ik ben moe.

Ome Pablo kon dat makkelijk missen Wink
Maar waarom zou je het geld weggooien vinden, mits de auto zo goed is als men zegt, dan is die prijs fors, maar toch niet absurd? Of zie ik dat verkeerd
er staan er ook een paar van 7000+ euro te koop.

Ik heb zojuist de auto in Friesland (de 2.0) in optie gezet, na wat onderhandelen is het verschil met de andere auto nog "maar" 1.000 euro, en (mits hij echt zo goed is als de foto's en het verhaal van de verkoper) dat is het mij wel waard, ik heb de tijd niet om heel veel aan de auto te gaan klussen, dus persoonlijk betaal ik liever wat meer voor een auto die verder "af" is.

Maar het valt of staat bij de bezichtiging en proefrit uiteraard, bij twijfel laat ik m staan.

Ik ben erg benieuwd naar de 2.0, ik heb al eens proefgereden in een 2.3, dus ben echt benieuwd hoe groot dat verschil nu is.
Je zal er weinig van merken tenzij je bomen uit de grond gaat trekken. Die glim heet Cherry wax, en regent er gewoon af.

Ik vind dat men voor een gebruikte auto helemaal geen rijklaar kosten mag rekenen, enige kosten zijn de overschrijving en die betaal jij toch wel.
Mijn 240 kostte 500 euro en kwam compleet met matten, lucht in 5 banden, volle accu, benzine en LPG in de tanks, en nummerborden! En een dikke laag luizenpoep die ik er zelf af mocht poetsen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Marc1970 schreef:Je zal er weinig van merken tenzij je bomen uit de grond gaat trekken. Die glim heet Cherry wax, en regent er gewoon af.

Ik vind dat men voor een gebruikte auto helemaal geen rijklaar kosten mag rekenen, enige kosten zijn de overschrijving en die betaal jij toch wel.
Mijn 240 kostte 500 euro en kwam compleet met matten, lucht in 5 banden, volle accu, benzine en LPG in de tanks, en nummerborden! En een dikke laag luizenpoep die ik er zelf af mocht poetsen.

inderdaad. Vind ik bij nieuwe auto's al de grootste onzin, laat staan bij gebruikte..
Als een gebruikte auto niet rijklaar is, lijkt me dat een uitstekende reden om keihard af te dingen. Wat betreft die prijzen; ze schieten met hagel. Dealers en handelaren vragen soms bizarre bedragen, maar kennelijk is er altijd wel ergens een sjappie die erin trapt. Zelfde principe eigenlijk als spam email voor penisvergroting en "lucratieve" zakelijke deals in westelijk Afrika.
Afgelopen zaterdag in Friesland naar de auto wezen kijken

Was in zeer goede staat, maar zoals verwacht niet helemaal roestvrij, een paar kleine plekjes, niks spannends, en een deukje linksachter, dat was op de foto's al zichtbaar. Het interieur was smetteloos.
En toen de testrit, wat een genot, vrouw en dochter achterin, lekker cruisen op de autobaan, daarna nog flink wat friese binnenwegjes met alle soorten verharding.

Alles werkte prima en verder geen bijzonderheden. Wat me wel opviel is dat bij het afrijden van drempels de achterwielen telkens slipten. Is dat gewoon een kwestie van achterwiel aandrijving en te vlot van de drempel af, of kan dat ook een andere oorzaak hebben?

Kilometerstand kwam gevoelsmatig overeen met de slijtage aan stuur, pedalen etc.

De 2.0 motor viel absoluut niet tegen, ik merkte bij het optrekken en in de top wel wat verschil, maar bij het rijden zelf viel het alleszins mee en voelde de motor comfortabel aan.

Na een uur rond te hebben gereden was de liefde eigenlijk wel compleet, tel daarbij op dat mijn dochter helemaal weg was van de grote rode tank en zelfs mijn vrouw een stuk met een grote glimlach achter het stuur heeft gezeten, dus het was wel duidelijk.

Nog prima over de prijs kunnen onderhandelen en het gevoel was goed; "verkocht"

Aanstaande vrijdag ga ik "die rooje" ophalen, nu al zin in. Zal dan ook wat gedetailleerde foto's plaatsen.
vreemd, vanochtend een bericht geplaatst, maar nog steeds niet zichtbaar;

nogmaals in het kort dan maar;
afgelopen zaterdag naar de 240 2.0 in friesland wezen kijken, zag er prachtig uit op wat kleine plekjes na, reed voortreffelijk.
Uiteindelijk goed over de prijs kunnen onderhandelen. verder gewoon liefde op het eerste gezicht, mijn dochter en vrouw waren er ook weg van.
As vrijdag ga ik "die rooje" ophalen.
je suis in mijn nopjes.

ik zal wat gedetailleerde fotos van de staat van de auto posten als ik m heb opgehaald.
het enige wat me opviel aan de auto was dat de achterwielen bij het afrijden van een drempel telkens slipten

is dat puur een kwestie van achterwielaandrijving in combi met wat te vlot de drempel afrijden of kan dit een andere oorzaak hebben?

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 39 3.275 24 March 2025, 20:58
Laatste bericht: IVARIO
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.017 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 641 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
Photo aanschaf V70 1.6D2 Damas 0 181 25 February 2024, 12:39
Laatste bericht: Damas
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 216.174 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.654 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 63.313 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.338 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.632 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.156 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)