Berichten: 39
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2014
Hallo samen,
ik ga met een vriend de kop van mijn B21A reviseren. Een pakking lekt een beetje, en de klepgeleiders van in elk geval cilinder 1 zijn versleten.
Kan een van jullie me helpen aan een tool om de klepveren te demonteren?
Karel
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Neem een lijmklem, en een buisje wat op de veerschotel past. Slijp een flinke opening in het buisje, zodat je bij de klepveerspietjes kan komen.
Zeg maar zoiets krijg je dan,
https://www.amazon.com/OTC-4572-Large-Sp...B000F5ECUY
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 39
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2014
Leuk idee! We gaan 'ns kijken.
Tot die tijd: Als iemand er eentje heeft liggen: Graag!
Berichten: 39
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2014
Hallo Marc,
dank voor je tip. Zo hebben we het inderdaad gedaan.
Dan nu het slechte nieuws: De hele revisie leek gelukt, maar ergens is iets gruwelijk mis. Hij klinkt verschrikkelijk. Ik ben op zoek naar een oplossing, en heb inmiddels enige haast, want op 23 juli zou ik ermee op vakantie moeten...
Ik zoek dringend een garage / sleutelaar in de omgeving van Ede die me kan helpen.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Even een paar simpele dingen om ge checken.
-klepspeling staat goed?
-compressie is goed?
-onsteking staat goed
-distributie staat goed?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]