8 March 2016, 18:59
Stopt als een tiet?!!?
Groeten van Frans
1983 240GL | B230FK + M90 to come
|
21 March 2016, 08:51
Vorige week weer even bezig geweest met het kilometer teller project. Het valt nog niet echt mee om een goeie frequentie richting de teller te krijgen vanaf de arduino. De code die hiervoor geschreven moet worden is evenmin eenvoudig, aangezien er 2 dingen op hetzelfde moment gedaan moeten worden (GPS verwerken en omrekenen naar een frequentie). De uitwerking hiervan is dat er nog door de code gescrold wordt, terwijl er alweer nieuwe data binnenkomt, wat resulteerd in een dansende teller.
Oplossing hiervoor is hopelijk een externe signaal generator (is besteld, dus nog even geduld). Ondertussen wel een luchtfilter voor de 240 binnen gekregen en gemonteerd ![]() ![]() ![]() Auto loopt inmiddels aardig lekker op 0.8/0.9 bar en gaat als vergif. Heb er ook even een MBC tussen gezet, zodat ik makkelijk even de druk kan bijstellen. Inmiddels al aardig wat kilometers kunnen maken! Nat wegdek en de 3e versnelling volgas is nog steeds goed voor uitbreken van de achterkant:tongue: (eerste keer was een behoorlijk schrik moment). LSD/Sper is noodzakelijk.
6 April 2016, 07:05
Voor wat betreft de GPS teller; we hebben het werkend!
[video=youtube;vMhj6NKw_Hs]https://www.youtube.com/watch?v=vMhj6NKw_Hs[/video] De naald komt met een mooie vloeiende beweging omhoog. Heeft wel iets vertraging met de werkelijkheid, maar dit was te verwachten met een dergelijk goedkope GPS module. Alles werkt, de dagteller, snelheidsmeter en de kilometerteller! ![]()
6 April 2016, 07:24
Hoe staat het met de afhandeling van de schade na je sloot incidentje?
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
6 April 2016, 09:46
Awesome
7 April 2016, 07:10
Estoque schreef:Hoe staat het met de afhandeling van de schade na je sloot incidentje? Schade valt mee. Geen verzekeringsverhaal. Auto ging er gewoon vandoor op nat wegdek, *****zooi. Nieuwe draagarm en een nieuwe achterbumper er op gekregen. Schade is bijna niet meer te zien. Heb wel 2 lekke banden trouwens:frown: Misschien maar gewoon 4 nieuwe banden er onder van een respectabel merk.
10 April 2016, 11:19
![]() Afgelopen week heel veel onderdelen binnen gekregen van een gestrand project. Hier zat ook nog een ongebruikte veerpootbrug bij ![]() Deze heb ik gister maar eens gemonteerd, en met resultaat, het is best merkbaar!
18 April 2016, 08:21
Ff off topic, bedankt voor de spatborden koplampen enz. Blij mee ;-) Leuk om even bij jullie te buurten, lekker bezig.
Groeten Rob
18 April 2016, 19:42
Rob,
Top, leuk dat je even een bericht achterlaat!
31 May 2016, 22:51
ben even weer bezig met de snelheidsmeter en GPS. Nu wil ik dus een nieuw type cluster in op mijn 83er bedrading aansluiten, maar nu krijg ik niks werkend. Iemand een idee van hoe dit zit? Moet ik wat draadjes om pluggen ofzo? Kan er zo snel niks van vinden, of gebruik niet de juiste zoektermen.
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|