9 March 2016, 13:57
Haha bedankt!! Zeer blij mee! Nu nog verzekering regelen en vrijdag ophalen :-) dan plaats ik foto's :-)
Het oranje monster. En ik
|
9 March 2016, 13:57
Haha bedankt!! Zeer blij mee! Nu nog verzekering regelen en vrijdag ophalen :-) dan plaats ik foto's :-)
11 March 2016, 19:02
Nou vandaag heb ik de 242 opgehaald. Met m'n hoofd tegen het dak en m'n knieën tegen het stuur een uurtje teruggereden en ik kon me geen fijnere rit wensen! Wat rijdt die auto geniaal zeg. De automaat schakelt boterzacht en de power die los komt als je de kickdown intrapt is gewoon eng te noemen. Een heel verschil met m'n 144!
Super dat hij nu thuis staat. Vanavond ga ik het interieur erin zetten. Hopelijk geen tegenslagen daarmee :-) maar de rare kuipstoel die er nu in zit is ongelooflijk. Dus zsm eruit. Natuurlijk moet er ook nog veel gebeuren. Sowieso moet die grill weer zwart worden. Geen idee wat die man bezielde hem paars te spuiten. Maar echt een doorn in m'n oog. Verder ga ik er zsm de gps snelheidsmeter in plaatsen. Ook is de lak op veel plaatsen slecht bijgewerkt, nog een punt om aan te werken. Maar al met al een geweldige auto waar ik hopelijk veel plezier aan ga beleven!:-) Oh ja. En de achterbumper is een te korte variant. Dus daar moet ik ook nog naar op zoek ![]() ![]() ![]()
11 March 2016, 21:08
wesleyscheggetman schreef:Verder ga ik er zsm de gps snelheidsmeter in plaatsen. Kun je niet zo iets monteren? http://hukebasart.nl/huke/?Elektrische_snelheidsmeter
11 March 2016, 22:55
Madman schreef:Kun je niet zo iets monteren? http://hukebasart.nl/huke/?Elektrische_snelheidsmeter Wilde het net zeggen.... Of in ieder geval, dat dacht ik ook toen ik GPS-snelheidsmeter las. Geen ervaring mee, maar lijkt me mooi: het is zelfs af te stellen zodat je geen afwijking meer hebt!
Volvo 245 DL, 1976, B21A, AW71, LPG | Volvo 340 GL Special, 1990, 5d, 1.4, CVT | Volvo 340 GL Special, 1990, 1.4, 3d, CVT | Volvo XC70 2.5T automaat, 2005
12 March 2016, 00:48
Jullie zijn helden! Dat gaat hem zeker worden! echt perfecte oplossing
![]() Net het interieur erin gezet. Helaas, de vloerbedekking waarvan ik dacht dat die erbij hoorde, paste niet. Dus dat wordt op zoek naar vloerbedekking via marktplaats.. Verder zijn de stoelen van het 164 interieur net te breed. Dus was behoorlijk passen en meten. Maar ze zitten erin. Groot nadeel is dat het natuurlijk voor een 4 deur is bedoeld en nu in een 2 deur zit. Dus de stoelen kunnen niet naar voren klappen. Dus dat wordt ook op zoek naar een ander interieur. Misschien een bertone interieur mocht ik er tegenaan lopen. En anders een lederen 242 interieur. Bedankt voor de tip qua snelheidsmeter!! Dat komt helemaal goed :-)
12 March 2016, 07:13
Ik zou even de ervaringen op het forum checken. Degene die het geprobeerd hebben vonden het een hoop geld voor een niet ante solide apparaat.
Ze zijn nog niet productie klaar maar sommigen hebben zelf alternatieven gemaakt. Arno heeft een GPS teller omgebouwd en Sander ? met arduino.
12 March 2016, 11:30
Ik heb toen een telefoongesprek gehad met Huke en hem mijn plannen uitgelegd. Hij was heel eerlijk over de beperkingen van zijn systeem. Bv. de 2mm afstand tussen sensor en signaalgever, en de beperkte maximum snelheid (150 km/u). Zijn systeem is meer ontwikkeld voor mensen met een katterug of amazone die een moderne 5-bak eronder willen om lekker te cruisen. Ik zou het niet afraden want het zal vast prima werken en ik gun de man zijn handel, maar het is voor jezelf belangrijk om te weten wat je wilt en wat je kan verwachten.
12 March 2016, 11:35
Ah duidelijk. Goed om de voor en tegens tegenover elkaar te zetten!
150km/h zal ik nooit aan komen. Niet omdat ik een hekel heb aan snelheid, maar ik niet het gevoel heb dat het erg goed is voor de auto ![]() Wat bedoel je precies met die 2mm afstand? Is dat wat er maximaal tussen mag zitten oid? Het mooie aan dit systeem vind ik dan weer wel dat m'n km stand, dagteller etc weer gewoon werken. Ik geen digitaal display heb op de plek van m'n dagteller en het minder aanpassingen vraagt. Geen enkele in m'n dashboard althans. Dus wat dit allemaal betreft lijkt de oplossing van Huke net wat beter te passen. Of zijn er nog meer tegens te bedenken? Bedankt!:-)
12 March 2016, 11:49
De twee millimeter is de maximale afstand inderdaad. Wat ik van hem begreep is dat zijn montagesysteem werkt bij de katteruggen en amazons, maar dat je het voor een 240 zelf moet fabriceren. Omdat de gever aan de uitgaande flens van de bak of aan de kardanas gemonteerd is, en niet veilig in het huis van de versnellingsbak of differentieel, is het dus veel gevoeliger voor storingen.
Ik zou hem gewoon even bellen en je situatie beschrijven. Zoals ik al aangaf, ik vond hem erg vriendelijk en eerlijk over zijn systeem, en dan kan je voor jezelf bepalen of het iets voor je is. Wat je ook gaat nemen, er is geen super simpele, bolt-on oplossing. Je zult zelf iets moeten gaan knutselen of improviseren. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Onze oranje 245 uit 1977 | Sputnik | 4 | 1.819 |
17 December 2022, 08:30 Laatste bericht: HSGHOR |
|
Oranje 244 DL '75 | ZOAB | 238 | 161.514 |
11 January 2019, 19:34 Laatste bericht: ZOAB |
|
de oranje 244 | sam244 | 26 | 17.030 |
28 May 2015, 21:17 Laatste bericht: skidje |