Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ebay/marktplaats enz> deel XVIII..
Het spruitstuk zelf ziet er niet slecht uit, maar die poort voor de EWG is een beetje vreemd. Lijkt wel of daar een v-clamp flens afgebroken is ofzo.
Antwoord
Of afgesneden voor hergebruik. Niet zo netjes maar zeker geen ramp. Denk dat een vergelijkbaar spruitstuk minimaal hetzelfde zal kosten. Tenzij je zelf gaat hobbyen.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Estoque schreef:Uitlaatspruitstuk Turbo Volvo B21/B23 / B200 / B230 Redblock
€ 550,00
http://link.marktplaats.nl/m1014472962

Ik geloof niet dat iemand 1100 voor zo'n ding heeft betaald. Kijk naar die wastegate/bov flens..

Hallo Rutger,

Je hoeft dit natuurlijk niet te geloven.. geen enkel probleem. het is alleen wel de waarheid.
Zou eens informeren bij diverse bedrijven wat dat nou kost een spruitstukje van 321 RVS, 3d gecncde collector incl. het aflassen met formeergas, ik denk dat je nog schrikt.
Het is trouwens een WG uitgang, geen BOV...
Een BOV zit namelijk op je intercooler piping.

@De rest; het is dus mijn spruitstuk, wat betreft de wastegate uitgang dat klopt dat dat op de foto er wat vreemd uit ziet.
Het volgende is namelijk gebeurd; er zat een v-band flens op gelast voor een wastegate, toen ik het spruitstuk heb laten beitsen bleek de flens verdwenen en de las er nog te zijn..
simpel gezegd de aangelaste v-bandflens was geen echt rvs en is dus vergaan.
dit is inmiddels netjes vlak geslepen en kan worden voorzien van de flens naar keuze.

Wat betreft de prijs; er zit nog wel iets ruimte in voor onderhandeling maar niet extreem.
dit is dus werkelijk een stukje kwaliteit, en voor de non-believers zoek op facebook even Tim Maatman op, stuur hem desnoods een pb met de vraag naar dit spruitstuk.

http://s218.photobucket.com/user/TimMaat...t=3&page=1
Antwoord
Goedemiddag,

Leuk dat je het verhaal er even bijverteld, geeft mij weer wat meer kennis over het product.
Ik ben zelf in de markt voor een leuk turbo spruitstuk, maar voor 1100 euro verwacht ik een In- en uitlaatspruitstuk. Natuurlijk is het dan geen uniek en handgemaakt spruitstuk, maar KL-racing maakt erg nette spruitstukken met 50mm WG aansluitingen en t3 flensen voor een 400 tot 500 euro. http://shop.klracing.se/sv/artiklar/volv...me-t3.html

Natuurlijk is jouw spruitstuk compacter en wss ook beter vervaardigd. Maar door de afgeknapte WG-flens was ik huiverig over dat geld.

Bedankt voor de toelichting en succes met de verkoop!
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Beste Rutger,

Je houd je vast aan de €1100 die in de advertentie staat, terwijl ik er de helft voor vraag.. dat snap ik niet helemaal.
Wat ik ook niet helemaal snap is dat je het hebt over een 'afgeknapte' WG flens, terwijl ik een post eerder uitleg dat er dus niet gescheurd of gebroken is.
Ik zal je sterker vertellen dat het spruitstuk nog niet eens gebruikt is (op een testfit na dan).
Om de simpele reden ik toen overgestapt ben op een hele andere motor.

Nu ben ik 'toevallig' KL Racing dealer, en ben bekend met dat spruitstuk en mocht je het besluiten te kopen wens ik je veel meer succes dan 6 van mijn klanten die het ook gekocht hebben.
(ik lever de spruitstukken niet meer, en heb de klanten hun geld terug gegeven).

Mocht je daadwerkelijk serieuze interesse hebben en ook in de markt zijn voor een goed inlaatspruitstuk, heb ik misschien wel een leukie deal voor je.
Er ligt hier namelijk ook nog een zogenaamd 'nathaninwa' inlaatspruitstukje 'stof te verzamelen'.

Mocht je verder nog vragen hebben omtrend je 'build' ben je altijd van harte welkom, ruige volvo (en andere merken) motoren bouwen & tunen is namelijk mijn dagelijks werk.
Antwoord
8valve schreef:Beste Rutger,

Je houd je vast aan de €1100 die in de advertentie staat, terwijl ik er de helft voor vraag.. dat snap ik niet helemaal.
Wat ik ook niet helemaal snap is dat je het hebt over een 'afgeknapte' WG flens, terwijl ik een post eerder uitleg dat er dus niet gescheurd of gebroken is.
Ik zal je sterker vertellen dat het spruitstuk nog niet eens gebruikt is (op een testfit na dan).
Om de simpele reden ik toen overgestapt ben op een hele andere motor.

Nu ben ik 'toevallig' KL Racing dealer, en ben bekend met dat spruitstuk en mocht je het besluiten te kopen wens ik je veel meer succes dan 6 van mijn klanten die het ook gekocht hebben.
(ik lever de spruitstukken niet meer, en heb de klanten hun geld terug gegeven).

Mocht je daadwerkelijk serieuze interesse hebben en ook in de markt zijn voor een goed inlaatspruitstuk, heb ik misschien wel een leukie deal voor je.
Er ligt hier namelijk ook nog een zogenaamd 'nathaninwa' inlaatspruitstukje 'stof te verzamelen'.

Mocht je verder nog vragen hebben omtrend je 'build' ben je altijd van harte welkom, ruige volvo (en andere merken) motoren bouwen & tunen is namelijk mijn dagelijks werk.

Volgens mij hebben wij last van een beetje miscommunicatie en begrijp jij mijn vorige post niet helemaal, ik zal even uitleggen.

Ik gaf aan dat ik zelf op zoek ben naar een spruitstuk voor de toekomst, en als ik 1100 euro zou uitgeven, ik voor dat geld een in- en uitlaatspruitstuk verwachtte. Hiermee wou ik aangeven dat ik het dus zeer ondergewaardeerd heb en dus niet wil zeggen dat hij nieuw geen 1100,- waard kan zijn. Als je het mij zou vragen, dan zou 1100,- euro een in- en uitlaatspruitstuk opleveren. (ik bedoel dus mijn prijs/verwachtingspatroon klopt niet)

Afgeknapt is een woord dat ik beter niet had kunnen gebruiken, ik heb het getypt op mijn telefoon en kon niet zo snel even teruglezen, dus daarvoor mijn excuses.

Hopelijk snap je dat ik geen verkeerde bedoeling had met mijn post en je ook niet "uit wilde lokken".

Nu ben ik wel benieuwd naar jou ervaringen met KL-racing. ik kom ze vaker tegen op zowel turbobricks als andere fora en er zijn verschillende mensen die ze waarderen. Jij als hoogwaardig motorbouwer zult ongetwijfeld iets meer informatie hebben over bouw, flow etc.

Laat ik er even bij vertellen, ik ben nog slechts een student met een uit de hand gelopen autohobby en 2 turbo volvo's. De aanschaf van een U-EMS en Coiloverset hebben mij financieel al genoeg geraakt dat ik de komende tijd niet aan custom-spruitstukken en 400+ Pk hoef te denken hoor Tongue

De build van Tim Maatman heb ik al eens uitgebreid gelezen, erg leuk! en vooral een erg indrukwekkende bmw..
Heb je een FB-pagina met projecten of een site? ben heel benieuwd!
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderde...=mympBuyer

Ik kwam deze net tegen. Erg leuk setje voor op een 240 lijkt mij.
Antwoord
Volvo 240 BW55 Reparaturanleitung/Lehrgang, 30*€
http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzei...5-223-7490

Leuk voor de verzamelaar. Wat zou er op die cassettebandjes staan?
Volvo 240 superpolar 1992
Antwoord
brun-c schreef:Volvo 240 BW55 Reparaturanleitung/Lehrgang, 30*€
http://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzei...5-223-7490

Leuk voor de verzamelaar. Wat zou er op die cassettebandjes staan?
da's een instructie-set voor monteurs..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
y Jelmar,

Welkom thuis jonguh.
't wordt weer gezellig...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Afraders Ebay / Marktplaats Harry 1.371 801.906 3 April 2023, 20:43
Laatste bericht: Kogelman
  Bijzondere/vreemde/grappige advertenties op Marktplaats/Ebay etc. jos245 1.564 1.012.679 22 November 2021, 10:45
Laatste bericht: Rob
  Marktplaats... st€€ds commercieler Dopski 7 10.685 14 February 2016, 15:34
Laatste bericht: Dopski
  144 op Marktplaats simplicity 1 3.363 1 July 2013, 12:46
Laatste bericht: Dopski
  Ebay/marktplaats enz> deel XVI.. TheSaint77 637 259.131 15 August 2009, 21:03
Laatste bericht: Bazis
  Ebay/marktplaats enz> deel XV..and still counting.. TheSaint77 482 238.928 8 December 2008, 21:19
Laatste bericht: TheSaint77
  PP's 740 Turbo op eBay PP! 8 8.221 20 March 2008, 01:12
Laatste bericht: Jelmar
  Ebay/marktplaats enz> deel XIV inmiddels PP! 271 137.946 23 January 2008, 14:27
Laatste bericht: TheSaint77
  20 pk extra voor 5,50 euro? Gezien op EBAY 240 GLT Aut 4 5.486 3 November 2007, 12:13
Laatste bericht: Jw240
  Ebay, Marktplaats enz. Deel XIII!!!!!! PP! 237 103.247 30 September 2007, 08:11
Laatste bericht: a.huis

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)