Topics: 0
Arjan. schreef:Wat? Vertel! Lijkt me bijzonder lastig daar juridisch houdbare wetgeving voor te schrijven.
Nijmegen geloof ik. Kan zijn dat het weer terug is gedraaid of uiteindelijk niet is doorgegaan.
Een aantal Belgische politici gooiden een aantal jaar hetzelfde proefballonnetje op.
Topics: 1
Ook ik ben bezig om toegang te krijgen tot Rotterdam na 01/01/2016.
Casus: 240 GL, vzv B200E. Nw. geleverd 1990 in Oman, in 1991 bij remigratie geïmporteerd in NL toen niet de code U9 toegevoegd terwijl de auto wel degelijk voorzien is van een geregelde drieweg katalysator en elektronische injectie (criteria voor U9)
Dankzij een behulpzame Volvo dealer weet ik inmiddels dat bij import mijn auto is geconformeerd op het typegoedkeuring VOLV-3471. Er was toentertijd ook een andere NL typegoedkeuring VOLV-3470 beschikbaar. Bij beide staat er geen code U9 vermeld in het typegoedkeuringsrapport.
Van Volvo Cars Nederland heb ik (via diezelfde dealer) een typegoedkeuringsrapport VOLV-2520 t/m 2524 ontvangen en ook daarop ontbreekt de U9 code.
Inmiddels heb ik op het www een kenteken van een Volvo 240 Polar U9 gevonden, B200E, bj 1990. Kenteken: 67-LS-LV. Als ik daarvan de typegoedkeuring boven water kan krijgen, moet het me lukken om de RDW overtuigd te krijgen.
Zowel de gemeente Rotterdam als de RDW hebben mij toegezegd dat wanneer ik het typegoedkeuring boven water kan krijgen waaruit U9 blijkt, ze resp. "ontheffing voor lange duur" (lees ÃÃnmalig aanvragen) en definitieve wijziging in het kentekenregister zullen doorvoeren.
Overigens las ik in de krant (AD) dat pas vanaf juni gehandhaaft gaat worden. Nu geloof ik niet alles wat in de krant staat, dus maar eens op onderzoek uit of ik dat bevestigd kan krijgen.
Volvo Ergo Sum
Topics: 82
Weet je zeker dat dat geen B200F is? De F is met elektronische injectie en katalysator, en werd rond die tijd veel geleverd in NL, dat moet een makkie zijn daar een typegoedkeuring voor te vinden. De B200E (mechanische injectie) werd niet standaard geleverd hier in de 240, zal niet meevallen. Die motor zat wel in de Volvo 360.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 163
13 December 2015, 18:04
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 December 2015, 18:15 door Dopski.)
De B200F lijkt mij inderdaad ook een stuk aannemelijker.
Wat betreft handhaving, er staat inderdaad op de officiele site; gezonderelucht.nl dat er niet gelijk vanaf 1-1-2016 gecontroleerd gaat worden. Het AD is niet altijd even adequaat, er wordt beboet vanaf 1 mei. Daarvoor alleen een waarschuwing. De boete is nog niet helemaal duidelijk op diezelfde site staat zowel 90 euro als 130.
Ik ben benieuwd of ze de scanners daarvoor gaan gebruiken die ze nu tijdelijk hebben staan. Dan is er weinig ontkomen aan...
Citaat:Hoe gaat de gemeente handhaven?
Vanaf 1 januari 2016 controleert de gemeente of auto’s die in de milieuzone rijden, voldoen aan de voorwaarden. Tot 1 mei 2016 krijgen overtreders in de milieuzone alleen een waarschuwing. Op deze manier kunnen automobilisten wennen aan de nieuwe regels. Vanaf 1 mei 2016 start de handhaving op voertuigen die niet in de milieuzone mogen zijn en kunnen bekeuringen worden opgelegd. De handhaving gebeurt via cameratoezicht, de inzet van scanauto’s en stadswachten.
Gisteren reed ik achter een Chevy VAN, dikke 5.0L V8 op LPG uit '82. Die werd dus ook gescand en het automatische verkeersbord gaf hem een vrolijke "mag
wel de milieuzone in".
Snap er geen snars van, alle auto's moeten aan dezelfde eisen voldoen als ik het goed gezien heb. Dus ook al zou hij geregistreerd staan als campers of vrachtwagens (loeizwaar zo'n ding) zou hij op rood moeten springen.
Topics: 107
Marc1970 schreef:Dus uitgelegd dat Rotterdam K6-G wil zien, dat vond de RDW maar vreemd want die aanduiding kennen ze niet.
De RDW gaat de gemeente Rotterdam uitleggen hoe het zit met emissiecodes, haha
Een emissiecode verlangen die in het kentekenregister niet bestaat....
Je zou er bijna om gaan lachen ware het niet dat er best veel slachtoffers zijn door het geklungel van ambtenaren van de Gemeente Rotterdam.
Zo las ik vandaag volgend bericht in de krant:
http://www.bndestem.nl/algemeen/opmerkel...-1.5543336
Topics: 39
jos245 schreef:Zo las ik vandaag volgend bericht in de krant:
http://www.bndestem.nl/algemeen/opmerkel...-1.5543336
Wrang voor die vent zeg. Persoonlijk was voor mij de situatie met het azc in Oranje qua schijt hebben aan burgers en volstrekt onbetrouwbaar zijn wel een voorlopig sneu hoogtepunt wat betreft onze volksvertegenwoordiging. Daarmee vergeleken is dit klein bier. Klein bitter bier. Oranjeboom of zo.
Topics: 163
Daar krijg je inderdaad enorm hoofdpijn van.
Topics: 0
Misschien kan hij m weer terugkopen. Deed Silverster Stallone destijds ook met zijn hond. Het gaat immers toch om een Volvo
Mogelijk krijgen meer mensen die hun auto reeds verkocht hebben er spijt van.....
http://www.laatste-nieuws-online.eu/arti...es/1101473
Alhoewel : Rotterdam heeft lak aan wat de landelijke politiek wil :
http://www.bndestem.nl/algemeen/opmerkel...-1.5554721