Berichten: 122
Topics: 30
Lid sinds: Feb 2015
Heden is onze kachel ventilator overleden :frown:.
Weet iemand welk type ventilator in onze auto zit ?. zie foto's .
Ik hoor het graag van jullie.
Wil het liefst deze volgende week gaan vervangen.
Gr Edwin
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Is de ventilator kapot of de motor?
De motor heb je namelijk 2 typens in normaal en airco. De standen ingesteld door een weerstand en de schakelaar.
Succes!
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
10 December 2015, 18:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 December 2015, 18:52 door Marc1970.)
De ventilator en de motor is een geheel, de aanjager, en dit is het normale type. Deze:
http://www.kayauke.nl/240/volvo/heater-2...l-244.html
Ond.no. 9131984
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.433
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Is het alleen de kachel die uitviel?
Ik had ook zoiets ooit met de 245 maar toen bleek het die bakelieten schijf achter de sleutelschakelaar.
Als het toch de kachelmotor blijkt te zijn zou je misschien een combined unit kunnen overwegen. Die geven wel meer lucht.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ja da's waar, de aanjager kan ook van andere zaken ermee ophouden natuurlijk. Voor hij ermee stopt, maakt ie een nog een poos een reutelend geluid, en/of wil alleen nog in stand 3, da's typisch de motor die ermee kapt.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 122
Topics: 30
Lid sinds: Feb 2015
Hallo allemaal,
Bedankt, ga dus maar op zoek naar een nieuwe motor.
Want Ja, Marc hij reutelde al geruime tijd en op het laatst deed hij het nog alleen op stand 3.
Is het verstandig om ook gelijk de kachel weerstand te vervangen ?.
Gr Edwin
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
De weerstand hangt bij dit type aan de motor. Vier draden aansluiten dat is alles.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 122
Topics: 30
Lid sinds: Feb 2015
Heden een ander kachelhuis op gehaald.
Maandag fijn een dagje klussen.
Ben dus voorzien !!! bedankt allemaal .
onderwerp mag op slot