Topics: 20
Absoluut! Zo kunnen we elkaar helpen en die bakstenen mooi op de weg houden :thumb:. Ik heb nog een tip voor je:
http://www.ebay.nl/itm/Volvo-240-Snow-Ca...SwnH1WXlHj
Omgerekend slechts â¬220,-:wink:. Eigenlijk is die 100 euro dus nog een koopje

.
Topics: 41
Altijd veel te doen hier m.b.t. Snowcaps. Gaat het om de gadget/sier, of zijn er ook functionele redenen om erin te investeren? Mijn 240 doet het al 28,5 jaar zonder....
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Topics: 38
De esthetische reden lijkt me ruimschoots voldoende!
Functioneel: minder bladeren in je paravan en dorpel en dus minder snel verrotte dorpels. Daarnaast hoeft je ventilator minder vaak aan, zeker stand 1 schijnt funest te zijn voor dat ding. Als je die twee reparaties dus weet te voorkomen door een snowcap te kopen lijkt me zelfs een snowcap van 500 euro een goede investering
Topics: 125
Arjan. schreef:De esthetische reden lijkt me ruimschoots voldoende!
Functioneel: minder bladeren in je paravan en dorpel en dus minder snel verrotte dorpels. Daarnaast hoeft je ventilator minder vaak aan, zeker stand 1 schijnt funest te zijn voor dat ding. Als je die twee reparaties dus weet te voorkomen door een snowcap te kopen lijkt me zelfs een snowcap van 500 euro een goede investering 
Ze maken ook herrie en er zijn diverse volvo's met puntgave dorpels zonder snowcaps!!
Topics: 12
Arjan. schreef:Functioneel: minder bladeren in je paravan en dorpel en dus minder snel verrotte dorpels.
[Domme vraag:] Ik ben nog niet helemaal bekend met de constructie van een 240. Mondt de paravaan opening uit bij de dorpels van bestuurder-/bijrijdersportier?
Topics: 16
Ja.
Die staat in verbinding met de dorpels en met de luchtroosters binnen. De lucht die door de paravaan opgevangen wordt wordt dus door de dorpels geblazen. In je dorpels moeten ook een paar sleufjes zitten om het water wat er in komt af te wateren. Je snapt de gevolgen als ze verstopt raken. Soms worden ze met goede bedoelingen dicht gelast of vol geblubberd met tectyl. Zelfde gevolg: roest.
frox schreef:Ja.
Die staat in verbinding met de dorpels en met de luchtroosters binnen. De lucht die door de paravaan opgevangen wordt wordt dus door de dorpels geblazen. In je dorpels moeten ook een paar sleufjes zitten om het water wat er in komt af te wateren. Je snapt de gevolgen als ze verstopt raken. Soms worden ze met goede bedoelingen dicht gelast of vol geblubberd met tectyl. Zelfde gevolg: roest.
Dank, duidelijk zo!
Kwam deze tegen op MP;
http://link.marktplaats.nl/m985502693. Nieuw lijkt me overigens betrekkelijk gezien de verkleuring.
Zijn deze, voor Nederlandse weersomstandigheden, handige accessoires of toch meer in de categorie nice-to-have/leuke gadgets?
Topics: 288
DeBroeze schreef:Kwam deze tegen op MP; http://link.marktplaats.nl/m985502693. Nieuw lijkt me overigens betrekkelijk gezien de verkleuring.
Zijn deze, voor Nederlandse weersomstandigheden, handige accessoires of toch meer in de categorie nice-to-have/leuke gadgets?
leuk ding, als ie niet te duur is altijd geinig..
Jambon schreef:leuk ding, als ie niet te duur is altijd geinig..
Maar ook handig/nuttig?