Berichten: 467
Topics: 20
Lid sinds: Jun 2014
Absoluut! Zo kunnen we elkaar helpen en die bakstenen mooi op de weg houden :thumb:. Ik heb nog een tip voor je:
http://www.ebay.nl/itm/Volvo-240-Snow-Ca...SwnH1WXlHj
Omgerekend slechts â¬220,-:wink:. Eigenlijk is die 100 euro dus nog een koopje

.
Berichten: 157
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2014
Altijd veel te doen hier m.b.t. Snowcaps. Gaat het om de gadget/sier, of zijn er ook functionele redenen om erin te investeren? Mijn 240 doet het al 28,5 jaar zonder....
Volvo 240 GL 1987, Volvo 245 GL aut. 1979, Volvo 164 1971 (verkocht).
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
De esthetische reden lijkt me ruimschoots voldoende!
Functioneel: minder bladeren in je paravan en dorpel en dus minder snel verrotte dorpels. Daarnaast hoeft je ventilator minder vaak aan, zeker stand 1 schijnt funest te zijn voor dat ding. Als je die twee reparaties dus weet te voorkomen door een snowcap te kopen lijkt me zelfs een snowcap van 500 euro een goede investering
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Arjan. schreef:De esthetische reden lijkt me ruimschoots voldoende!
Functioneel: minder bladeren in je paravan en dorpel en dus minder snel verrotte dorpels. Daarnaast hoeft je ventilator minder vaak aan, zeker stand 1 schijnt funest te zijn voor dat ding. Als je die twee reparaties dus weet te voorkomen door een snowcap te kopen lijkt me zelfs een snowcap van 500 euro een goede investering 
Ze maken ook herrie en er zijn diverse volvo's met puntgave dorpels zonder snowcaps!!
Berichten: 147
Topics: 12
Lid sinds: Jul 2015
Arjan. schreef:Functioneel: minder bladeren in je paravan en dorpel en dus minder snel verrotte dorpels.
[Domme vraag:] Ik ben nog niet helemaal bekend met de constructie van een 240. Mondt de paravaan opening uit bij de dorpels van bestuurder-/bijrijdersportier?
_____________
'93 245 GLT B200F M47
'09 C30 1.6D Sport
Berichten: 1.451
Topics: 16
Lid sinds: Apr 2009
Ja.
Die staat in verbinding met de dorpels en met de luchtroosters binnen. De lucht die door de paravaan opgevangen wordt wordt dus door de dorpels geblazen. In je dorpels moeten ook een paar sleufjes zitten om het water wat er in komt af te wateren. Je snapt de gevolgen als ze verstopt raken. Soms worden ze met goede bedoelingen dicht gelast of vol geblubberd met tectyl. Zelfde gevolg: roest.
Berichten: 147
Topics: 12
Lid sinds: Jul 2015
frox schreef:Ja.
Die staat in verbinding met de dorpels en met de luchtroosters binnen. De lucht die door de paravaan opgevangen wordt wordt dus door de dorpels geblazen. In je dorpels moeten ook een paar sleufjes zitten om het water wat er in komt af te wateren. Je snapt de gevolgen als ze verstopt raken. Soms worden ze met goede bedoelingen dicht gelast of vol geblubberd met tectyl. Zelfde gevolg: roest.
Dank, duidelijk zo!
_____________
'93 245 GLT B200F M47
'09 C30 1.6D Sport
Berichten: 147
Topics: 12
Lid sinds: Jul 2015
Kwam deze tegen op MP;
http://link.marktplaats.nl/m985502693. Nieuw lijkt me overigens betrekkelijk gezien de verkleuring.
Zijn deze, voor Nederlandse weersomstandigheden, handige accessoires of toch meer in de categorie nice-to-have/leuke gadgets?
_____________
'93 245 GLT B200F M47
'09 C30 1.6D Sport
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
DeBroeze schreef:Kwam deze tegen op MP; http://link.marktplaats.nl/m985502693. Nieuw lijkt me overigens betrekkelijk gezien de verkleuring.
Zijn deze, voor Nederlandse weersomstandigheden, handige accessoires of toch meer in de categorie nice-to-have/leuke gadgets?
leuk ding, als ie niet te duur is altijd geinig..
Berichten: 147
Topics: 12
Lid sinds: Jul 2015
Jambon schreef:leuk ding, als ie niet te duur is altijd geinig..
Maar ook handig/nuttig?
_____________
'93 245 GLT B200F M47
'09 C30 1.6D Sport