Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is groen en het....
Gratis herkeuring daar doen ze bij de RDW helaas niet aan.
Antwoord
Inderdaad. De eerste keer kostte iets van 55,- euro, de herkeuringen zijn 27,- per stuk. Nou ja, als ik iets meer dan een meijer uitgeef voor de hele procedure heb ik er vrede mee. Dan had ik maar een minder ambitieus project moeten ondernemen.
Antwoord
Als ze je maar niet naar huis sturen om iets ******s, als ze bij mij ooit deden (rugleuning voorstoel te los)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
De apk moet nog. Die doe ik om die reden ook niet bij de rdw. Als je auto goed is, maar onderweg erheen brand een lamp door... apk-afkeur!

De remmen moeten werken om de motorombouw te laten slagen. Ik weet ook niet waarom, want remtesten zijn verplichte kost bij de apk tegenwoordig. Ergerlijk is het wel, maar het kan me niet schelen want de motor zelf is goedgekeurd Smile))))
Antwoord
En als je APK bij de RDW doet en zij hem afkeuren, MOET je voor de herkeuring weer naar de RDW en mag je niet naar een andere garage

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Estoque schreef:En als je APK bij de RDW doet en zij hem afkeuren, MOET je voor de herkeuring weer naar de RDW en mag je niet naar een andere garage

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk

Dat is met import niet zo.
Antwoord
edwin schreef:Goed gedaan !

Alleen "onderin" heeft ie een afwijking.
Bij de oude tellert begint de schaal bij twintig km/h . bij de nieuwe is dat nul km/h.
Helemaal vergeten hierop te reageren, maar ik ben van plan bij Dave Barton een custom km-teller sticker te bestellen die met 0 begint, de 100 km/h op 12:00 uur heeft en tot 200 km/h gaat. Zal incl. verzenden niet zoveel kosten. Ik was ook niet van plan deze mod al voor de ombouwkeuring te plaatsen maar wist ik veel dat een werkende vaste km-teller een vereiste is.
Antwoord
Arn02 schreef:Inderdaad. De eerste keer kostte iets van 55,- euro, de herkeuringen zijn 27,- per stuk. Nou ja, als ik iets meer dan een meijer uitgeef voor de hele procedure heb ik er vrede mee. Dan had ik maar een minder ambitieus project moeten ondernemen.

Het is mooi dat je niet naar Lelystad hoeft want dat schijnt soms flink in de papieren te lopen (lees:dure grap).
Antwoord
Volvo Eindhoven schreef:Dat is met import niet zo.
Zeker wel. Heb afgelopen januari mijn broer z'n lupo ingevoerd en aangemeld via de RDW. Omdat de TUV keuring bijna verlopen was(ook januari) kon ik er direct een APK bij doen.

Als ik daar mee akkoord ging, moest bij afkeuring de auto terug naar de RDW wanneer de mankementen gerepareerd waren.

Er werd niks aan de auto gevonden, dus was het goed. Maar normaliter moet je dan terug naar de APK.

Je mag hem ook gewoon invoeren en ergens anders APK regelen.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Tussen haakjes, vandaag weereens op controlekeuring geweest en... jawel, hij is geslaagd. Officieel een 6-cilinder nu.

[Afbeelding: 11alh55.jpg]

De motorombouw is trouwens precies zoals ik gehoopt en verwacht had. Het ding trekt uitstekend door, meer dan genoeg koppel en nooit beangstigend of onvoorspelbaar. Erg blij met het resultaat. Een kinderziekte is helaas dat bij het gaspedaal het tapijt intrappen, de koppeling slipt. De bak zal er dus af moeten en ik moet een sterkere frictie instaleren.

Oja, onderstaande bij Dave Barton besteld. Kost US$ 16,- incl. verzenden.

[Afbeelding: mtv6eq.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  245 verschoten groen Joost Zuidam 49 45.126 1 March 2018, 13:55
Laatste bericht: SFRC
  verschoten groen Joost Zuidam 0 1.919 14 March 2016, 15:02
Laatste bericht: Joost Zuidam

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)