Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Project Volvo 142R
Ik vind wel dat je daar een mooi stukje onderaan het scherm hebt gelast, en de knik hebt nagemaakt. Nog omvouwen als het origineel en je hebt een mooi gerestaureerd voorscherm.

Het is inderdaad makkelijker zoveel plaat en dan vooral knikken, bochten en vouwen te laten zitten. Bij holle en bolle stukken is dat helemaal fijn.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Laurens Zondag schreef:Kleine ratificatie over de stuurbekrachtiging. De 140 is uitgevoers met stuurbekrachtiging maar is relatief zeldzaam en vaak toe aan revisie.

240 was al eerder leverbaar dam 81. Heb een gt gehad uit 79 waar het al zat
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk

Bedankt voor de rectificatie, wijzigingen zijn opgeslagen in mijn brein Tongue
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Estoque schreef:Lang verhaal over 140's

Wow! Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Dat vind ik erg prettig Smile

Maar ik moet zeggen dat er weinig punten bij zijn waarin ik echt een showstopper zie... De ophanging en de achteras zijn de moeilijkste punten. En ik weet dat ik verdomd eigenwijs ben, maar ik zie het aanpassen van zo'n ophanging meer als een uitdaging dan een obstakel. Het zal zekerweten niet makkelijk zijn, maar alles kan.

Verder vind ik eigenlijk dat het laatste punt (het uiterlijk) wat je noemt eigenlijk voor mij de belangrijkste is.

Citaat:Ik wil je allerminst ontmoedigen hoor. Ik vind je een nobel streven hebben en diepe respect als het je daadwerkelijk lukt om te realiseren (bij deze biedt ik aan de eerste tank diesel/benzine te betalen als ik een rondje mee mag Big Grin). Maar je vroeg om een onderbouwing van mijn opmerking, dus bij deze.

Verwacht niet dat je binnen aanzienlijke tijd naast me zit en die ene tank afrekent bij het tankstation, hoor Smile Ik ga je zeker aan die belofte houden, maar ik ben alles behalve van plan om nu in ÃÃn sprint van 0 naar feilloze-drifter ga. En daarnaast is het begrip "drifter" erg ruim. Misschien kan ik het beter "hoonable auto voor in de polder" noemen waar ik ooit misschien een keer mee op een circuit ga driften Tongue

Ik ben zeker van plan om in logische itteraties de auto op te bouwen naar whatever waar ik uiteindelijk zin in heb. Ik zie de auto echt meer als een omhulsel waar ik uiteindelijk vanalles van kan maken.

Eerst maar eens er voor zorgen dat regen niet meer dwars door de auto kan vallen. Dan zorgen dat ik er mee naar de RDW kan rijden voor een kenteken en daarna gaan we eens serieuzer kijken naar een swap. En misschien word het wel geen sexy diesel met wasmachineformaat turbo, maar een wat voor de hand liggendere optie... dat zien we dan wel weer.

Marc1970 schreef:Ik vind wel dat je daar een mooi stukje onderaan het scherm hebt gelast, en de knik hebt nagemaakt. Nog omvouwen als het origineel en je hebt een mooi gerestaureerd voorscherm.

Het is inderdaad makkelijker zoveel plaat en dan vooral knikken, bochten en vouwen te laten zitten. Bij holle en bolle stukken is dat helemaal fijn.

Thanks Smile Voor het vouwen moet ik eerst even een mal maken van het scherm van de donor. En ik wacht eerst even mijn bestelling bij HBM af voor alle extra grip- en buigtangen, zodat ik het ook in ÃÃn keer goed kan buigen. De onderrand is gewoon recht afgesneden, maar de rand aan de kant van de deur moet (net als origineel) omgevouwen worden.

Vanmorgen heb ik een complete vertin-set besteld waarmee ik de richel en las-oneffenheden netjes af kan gaan werken. Misschien niet zo makkelijk als plamuur, maar wel mooier en het lijkt me een leuke vaardigheid om te leren.
Antwoord
Je snapt nu wel dat ik eigenlijk hoop dat je een diesel gaat bouwen he? dat scheelt mij namelijk 50% qua kosten voor een volle tank Tongue..

Maar ik snap nu dat je dus meer een snelle straatauto wilt bouwen waar je dus gewoon mee wilt spelen en geen full-time dieseldrifter.. dan zijn er al een hele hoop "problemen" opgelost.

En even ter inspiratie, zo'n motorruimte zie je dus eigenlijk voor je (geheel custom):
[Afbeelding: 322F7DB3-95C6-4E3D-B306-4B412B54EFC7_zpsj0m8loxi.jpg]

Met 16V Turbo van het formaatje BigAss!!!
[Afbeelding: A494DAC1-95CF-475B-A056-92581C6D594D_zpsyqk1t8mc.jpg]
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Estoque schreef:Je snapt nu wel dat ik eigenlijk hoop dat je een diesel gaat bouwen he? dat scheelt mij namelijk 50% qua kosten voor een volle tank Tongue..

Hahahahaha Big Grin

Ik pas mijn wensenlijst wel even aan van een 40 liter tank naar een 60 liter tank Wink

Citaat:Maar ik snap nu dat je dus meer een snelle straatauto wilt bouwen waar je dus gewoon mee wilt spelen en geen full-time dieseldrifter.. dan zijn er al een hele hoop "problemen" opgelost.

Correct. Eigenlijk gewoon inderdaad een auto om mee te spelen. Ik heb echt nog geen aspiraties om pro drifter te worden.

En ik wil er vooral veel van leren. Lassen, solderen, spuiten, blok bouwen, alles. En ik hoef echt niet overal expert in te worden, maar ik wil het gewoon allemaal een keer meegemaakt hebben.

Citaat:En even ter inspiratie, zo'n motorruimte zie je dus eigenlijk voor je (geheel custom):

[fotos]

Juist! Dát is precies wat ik ooit ook wil bouwen. Afgezien van dat het een fikse klus is om het zo te maken is het in weze eigenlijk heel simpel. Je schroeft het subframe van een andere auto onder/tussen tegen die twee chassisbalken en je zorgt dat de bovenkant van de veerpoten op dezelfde plek vast komen te zitten als bij de originele auto (de plaatsing van de veerpoot torens).

Hetzelfde geldt voor de achteras. Ik weet niet hoe het bij een mercedes zit, maar bij de meeste auto's is het hetzelfde principe als aan de voorkant. Een subframe en twee punten waar je veerpoten vast zitten.

Als je zo de voor- en achterkant omgebouwd hebt is (in theorie) de enige variabele nog de afstand tussen de twee subframes. Als die gelijk is kun je de cardanas overnemen en anders moet je die in laten korten.
Antwoord
De geometrie handhaven als je bv. overstapt naar een mcpherson systeem voor je veerpoten, of als je een andere achteras wilt inbouwen, is niet makkelijk. Gelukkig zijn er onze melige engelse vrienden met wat vermoedelijk de meest inspirerende videoblog ooit is. Verplichte kijkkost: http://www.badobsessionmotorsport.co.uk/...ect-binky/
Antwoord
Haha! Ik heb net de eerste aflevering gekeken en ik lach me scheef Smile Erg leuk!
Antwoord
Leuk topic om te volgen! Laat ik ook een duit in het zakje doen. De RDW stelt eisen aan de aanpassingen die je mag doen. Ik heb hiervoor het een en ander uitgezocht voor de ombouw van mijn Amazon combi naar geheel elektrisch aangedreven auto.
Zie http://www.oudevolvo.nl/2015/03/11/verke.../#kenteken
Kort samengevat, je mag maar 1/3 wijzigen, anders krijg je een nieuwe identiteit (en dat wil je niet, want dan is het geen 142 uit de jaren 70 meer maar een einzelganger die aan de eisen anno 2015 moet voldoen).
Ik kies er dus bewust voor om allÃÃn de motor te wijzigen en niet de ophanging etc.
Dus los van de technische obstakels zou ik zeker ook even naar de regelgeving kijken aangenomen dat je er legaal mee de weg op wilt en niet illegaal dus zonder na de modificaties langs de RDW te gaan.
Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Geweldige filmpjes voor als er niks op TV is (meestal). Die Nik is wel zo verstandig om een Volvo ruitenwissermotor te gebruiken om z'n Mini te kantelen.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Stuurbekrachtiging? Mijn 265 heeft het ook al 1977.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.796 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.668 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.357 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.857 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.150 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Project 164 T6 gewoon weer eens wat anders :) aRjen.T 67 52.379 19 May 2022, 06:12
Laatste bericht: aRjen.T
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)