Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is groen en het....
Haha, we gaan et tzt wel zien. Er staan nu 165pk's op kenteken geloof ik. Zou leuk zijn als ze er 200 op willen zetten. Dan ben ik nog wel even safe.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Vandaag en gisteren heb ik het hele topic doorgelezen en ik moet zeggen: perfect! precies wat ik zelf ook probeer te doen met mijn 142. Ik ben nog erg zoekende naar wat ik uiteindelijk motorisch ga doen, en ik ben eigenlijk niet zo'n BMW fan, maar als ik zie hoe dit gebouwd is begin ik toch wel wat enthousiaster te worden.
Antwoord
Barracuda_82 schreef:Vandaag en gisteren heb ik het hele topic doorgelezen en ik moet zeggen: perfect! precies wat ik zelf ook probeer te doen met mijn 142. Ik ben nog erg zoekende naar wat ik uiteindelijk motorisch ga doen, en ik ben eigenlijk niet zo'n BMW fan, maar als ik zie hoe dit gebouwd is begin ik toch wel wat enthousiaster te worden.

Dank je. Het probleem met bmw is niet zozeer bmw als zodanig, maar meer het volk wat in sommige van de auto's rijdt. Een m50 uit een e36 bevrijden is nooit een verkeerde zet, want weer een e36 minder Smile

Goed, tijd voor een update. Ik heb een werkende kilometerteller. Ik had dus via ebay een gps-teller uit China laten komen. Dit ding: http://www.ebay.nl/itm/251992713295
Ik was hier min of meer toe veroordeeld omdat ik a) geen code kan schrijven en dus niks aan arduino (of hoe heet het) heb, b) er na overleg met Huke Basart (aardige vent trouwens!) achter ben gekomen dat zijn systeem ook niet voor mij is. Te gevoelig, en te gelimiteerd wat bereik betreft, en c) het me niet echt lukte een oud type plaatje op een nieuw type km-teller te maken en dit in het tellerhuis in te bouwen. Dan had ik de sensor uit m'n achteras kunnen gebruiken.

Omdat de km-teller een probleem is voor veel mensen die een bak of motorswap doen, hieronder in foto's hoe ik het gedaan hebt. Gereedschappen: dremel, schroevendraaier, ijzerzaag, kitpistool, zwart tape. Lijmen: Polymax kit, 2k lijm.

[Afbeelding: 264omth.jpg]

[Afbeelding: 348fvbm.jpg]

[Afbeelding: 10zr8fo.jpg]

[Afbeelding: 4gojkg.jpg]

[Afbeelding: 2d8klja.jpg]

[Afbeelding: 2qlh1qb.jpg]

[Afbeelding: 11sgtbs.jpg]

Ja, de dagteller resetknop zit er puur voor de show. Anders heb ik zo'n lelijk gat in het tellerhuis...
[Afbeelding: 1582knr.jpg]

Dagteller is nu km-stand teller. Dus 3km tot op heden Smile
[Afbeelding: 2ikcxfn.jpg]

Niet gefotografeerd, maar de antenne heb ik op het dashboard gemonteerd. Valt niet op.

Wat betreft de RDW, ik heb de problemen op de lijst nu opgelost. Ik heb ook de gegevens van de andere m50 245 en van een 265 via het kentekenregister uitgeprint, en gebeld met de technische dienst van de RDW. Die raadde me aan een email te sturen, dat heb ik afgelopen vrijdag gedaan en nu wacht ik op antwoord. Ik heb goede hoop voor wat betreft de herkeuring.
Antwoord
Leuk opgelost! Maar gelukkig hebben we in Nederland niet zo veel tunnels Wink
1984 245 Turbo B21ET
Antwoord
Kijk aan! Prima oplossing voor het 'tellerprobleem'. Iets zegt me dat dit vaker gedaan gaat worden :-)
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Kijk dat is leuk opgelost.
Antwoord
Hoe reageert deze teller?
Antwoord
pieterveenstra schreef:Hoe reageert deze teller?

Arno wacht eerst nog op een uitodiging van de RDW voor de herkeuring met ondersteunende documentatie om dat grote blok geaccepteerd te krijgen in zijn 245.

Daarna ben ik ook benieuwd naar de reactiesnelheid van de wijzer op deze gps gestuurde teller......

Gaat idd vaker gekopieerd worden denk ik.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Dat ziet er leuk uit, voor mijn lintteller is het jammer genoeg geen oplossing of ik moet alles meteen vervangen voor wat ronde klokken Smile
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Antwoord
skidje schreef:Arno wacht eerst nog op een uitodiging van de RDW voor de herkeuring met ondersteunende documentatie om dat grote blok geaccepteerd te krijgen in zijn 245.
Precies wat Jo zegt. Ik heb wat kleine stukje op het boerenlandweggetje bij m'n werkplaats gereden en hij lijkt vlot te reageren. Hopelijk is ie morgen street legal. En daarover gesproken, ik heb een bemoedigende email terug van de rdw. We zullen zien.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  245 verschoten groen Joost Zuidam 49 44.928 1 March 2018, 13:55
Laatste bericht: SFRC
  verschoten groen Joost Zuidam 0 1.874 14 March 2016, 15:02
Laatste bericht: Joost Zuidam

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)