Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Morgen ben ik vrij dus wil dan de tank wisselen heb trouwens via scandix zn klem en oring gekocht voor tussen de tank and vulslang.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Die klem bij mij was nog wel ok.
Kwam er gisteren wel achter dat de in tank pomp het toch niet doet. Ik had hem van de zomer nog getest voordat ik alles in elkaar zette. Nu alles in de textiel en onder de auto dus kreeg de dop er niet makkelijk af...
Misschien toch maar een intank pompje gebruiken. Begreep dat de late 940 er ook eentje hebben die je kan gebruiken.
Iemand een leuk pompje beschikbaar?
Hoeveel bar en volume moet zoiets leveren, het is maar een 230f non turbo?

En ook gemerkt dat de computers lijken te werken. Lampje op dash brandt namelijk al even. Code 2-1-2, geen lambda signaal. Logisch, die hangt er nog niet.
Antwoord
...'Nu alles in de textiel'... :wink: ..tuurlijk..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Haha. Soms is een telefoontje met autocorrectie wel handig... zelden.
Tectiel bodyschutz dus

Zo zo'n pompje voldoende kunnen zijn of kan zo'n Chinees ding het niet eens door de filter krijgen... http://vi.raptor.ebaydesc.com/ws/eBayISA...7536699582
Antwoord
Koop gewoon een 3 bar intank pomp. Geen Chinese rommel, want dat is alleen maar goedkoop op de korte termijn.

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Ik dacht dat de 940 turbo ook een enkele pomp heeft (intank pomp) je zou die kunnen gebruiken als budget oplossing lijkt me.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Estoque schreef:Koop gewoon een 3 bar intank pomp. Geen Chinese rommel, want dat is alleen maar goedkoop op de korte termijn.

3bar? Ik dacht 5, maar gaat toch ook vooral om het volume dat hij per min of uur kan pompen?
Antwoord
Mijn walbro 255lph draait op 3 bar en pompt dus 255lph naar voren. Meer dan genoeg.

Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Hhaha ja dat kan je wel zeggen. 255L per uur, dat is goed voor 400 à 480 PK... Iets overkill is leuk, maar onnodig voor een NA b230f je ,met maar 130 pk.

Net wat zitten speuren, volgens de interwebs heeft de stock pomp 140lpu en een kleine 3 bar (zowel voor de 2230F als FT). Eigenlijk ook al 230-280 HP. Al ga ik naar een NA met 16V is dat nog steeds meer dan zat.
Neemt niet weg dat die DW200 en Walbro 255 wel bewezen kwaliteiten hebben, of er kom iig ervaring op het forum met die dingen Smile.
Antwoord
Vorige week bij Jambon wezen klussen en gelijk een mooie gelegenheid om de 740 weer een keertje uitgelaten voordat de 1 december termijn weer inging.
Die liep een beetje houterig, spruitstukpakkingen lijken weer te lekken, desondanks deed hij het heerlijk op de A59.
Dus mocht ik me vervelen kan ik daar eens wat aan doen of gelijk voor een modernere turbo+spruitstuk gaan.

En we hebben een nieuwe upgrade voor de auto's; een kuipstoeltje met 3puntsgordel. Niet FIA gecertificeerd, maar volgens de ANWB behoorlijk goed.
Hij is mij net iets te klein, maar voor de nieuwe passagier perfect. Ook hebben we andere gadgets als een digitale binnentemp.meter, accessoirepakket etc etc in huis gehaald...
Ook op de terugweg van Jambon zat er al een verstekeling aan boord:
[Afbeelding: 20151128_224402_zpsh2iucvxr.jpg]

En dat alles voor;
[Afbeelding: IMG_0821_zpsmtadtwpu.jpg]
Moeders en dochter maken het goed Confusedleep:
Is heel wat anders dan sleutelen aan auto's maar fantastisch.

Owja ook nieuws van de RDW gehad, ze kunnen daar (in tegenstelling tot wat de gemeente Rotterdam vraagt) niet zomaar een U9 kenmerk op kenteken zetten. Dus dat is irritant, dan moet ik bij de gemeente Rotterdam gaan onderbouwen dat hij "milieuvriendelijk is" kost me bovendien €178... Dan maar een straat verderop parkeren (ik woon precies in de rand van de milieuzone).
In de tussentijd de 242 geschorst... dus komende maanden toegewezen op de Skøda (zø lijkt het nog wat).
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)