Berichten: 158
Topics: 41
Lid sinds: May 2006
10 November 2015, 23:19
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 November 2015, 08:45 door lenlux.)
Ik ben de rubbers van de hoofdrem cilinder aan het vervangen, en alles ging prima, alleen het laatste rubber wil niet zo lekker passen(rood omcirkeld):
en zo zit het nu, ziet er toch niet echt goed uit? Het binnenste rubber krijg ik niet goed achter de rand; Iemand een tip? :
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
plaatje is niet zichtbaar dus advies geven is zo wel heel lastig
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 158
Topics: 41
Lid sinds: May 2006
14 November 2015, 21:24
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 November 2015, 08:43 door lenlux.)
Ja, inderdaad :-) Nu een wat betere foto geprobeerd te maken, en de belichting wat veranderd:
Ik hoop dat het wat duidelijker is, en of iemand mij kan zeggen of het wel of niet goed zit(eerste dat ik dit in handen had) :-)
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
14 November 2015, 21:37
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 14 November 2015, 21:40 door Marc1970.)
Ja nee dat is het niet, ik zie alleen maar een jpeg symbooltje, helemaal geen foto.
Maar op het grote www kan ik al twee verschillende revisiesets vinden, de 271131 en de 181125 dus daar zou best verschil in diameter kunnen zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Je hebt ze denk ik in een privà map (photos) van dropbox staan. Als je ze naar de Public folder verplaatst &de nieuwe link plaatst werkt t waarschijnlijk wel. Anders photobucket.com proberen, werkt ook goed.
Ik heb ook mijn hrc gereviseerd dus misschien herken ik t wel.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 158
Topics: 41
Lid sinds: May 2006
Aaah-ja; zijn ze nu wel te zien :-) ?
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
ja nu zien we ze wel!
Ik denk niet dat je de verkeerde revisieset hebt, ik zie geen te grote/kleine diameter ofzo.
Zie ik het goed dat je bij die rode pijl het rubber niet goed om de rand heen krijgt (en dat deze links wel achter een metalen rand zit)? Zo ja, kan je dat niet met een aantal kleine schroevendraaiers rustig er omheen wippen?
Als je nog remmenvet nodig hebt en in de buurt van Apeldoorn woont, ik heb een volle tube gekocht en je hebt bijna niets nodig.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Volgens mij heb ik zoiets wel eens gezien met een DAF remcilinder, die rubbers zijn net iets uitgerekt geweest om ze op de zuiger te krijgen en moeten nog even terugkrimpen. Misschien moet je het geheel even een dagje in de cilinder steken met wat DOT4, en zakt alles op z'n plek.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 158
Topics: 41
Lid sinds: May 2006
allen dank voor het meedenken/kijken :-) !
Na wat oefenen met het 'oude rubbertje' was ik erachter; De rand die je ziet daar moet het rubber onder komen. Je moet er dus een beetje voor zorgen dat het rubber er eerst voorbij gaat, en dat de rand als eerste onder gaat... Nu zit de nieuwe er goed op!
Moet ik eigenlijk eerst het reservoir er weer op doen,dan cilinder vullen met dot4, en dan de plunjer er terug in doen?
Of kan gewoon de plunjer op zijn plek, leeg reservoir erop, inbouwen en ontluchten?
Berichten: 9.991
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Het handigst is zo min mogelijk lucht in het systeem, dus vul alles, ontlucht de hrc op de werkbank, 2 stopjes erin, naar de auto, stopje eruit, leiding erop. Met een beetje geluk kan je zo zelfs in 1 keer klaar zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969