Berichten: 34
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2009
Besten,
Ja het kriebelt weer: Volvotijd!!! Benzine, 240, station, maar 2 of 2,3 liter? Geen ervaring met een twee liter. 2,3 ging altijd fijn. Aanbod ik kleiner en Super Polar verleidelijk...
Iemand een goed vergelijk, in soeplese, verbruik, rijplezier?
En dan nog schakel of automaat?
Airco? Etc
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Mijn ervaring is dat de 2 liter wat zuiniger in verbruik is.
De 2.3 heeft uiteraard wat meer power maar ik vind een 2 liter qua souplesse en rijplezier ook niet verkeerd.
Berichten: 2.851
Topics: 60
Lid sinds: Sep 2010
jos245 schreef:Mijn ervaring is dat de 2 liter wat zuiniger in verbruik is.
De 2.3 heeft uiteraard wat meer power maar ik vind een 2 liter qua souplesse en rijplezier ook niet verkeerd.
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Ik rij een 2.3 met automaat en sneeuwspoiler en ik haal bijna 1 op 11....
Veel verschil zul je tussen de twee motoren niet merken. Als je met een 2.0
de airco inschakelt zul je er iets van merken. Hang je er dan ook nog een
caravan achter dan merk je het nog meer. Maar normaal gesproken rij je
toch rustig op de rechter weghelft en dan maakt het niet veel uit.
Berichten: 467
Topics: 20
Lid sinds: Jun 2014
Ik heb geen ervaring met de 2.3 maar heb zelf een 2 liter (B200E). Die heeft een gelijkwaardig vermogen (118pk) en komt prima vooruit. Het blok is ook soepel, dus optrekken vanuit lage toeren is geen enkel probleem. Verbruik is ongeveer 1:11.
Berichten: 34
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2009
Had 2,3s schakel. Deden tussen de vrachtwagens 1:12. Valkenburg-Le Havre, d9 en dan via Calais naar Breda op een tank...
Facturen zijn uitgedaan. Zodra betalingen binnen zijn een keuze maken. S123/124 knaagt ook nog...
Volvo wel groter: 2 wasmachines passen mooi naast elkaar, dakbeugels heb ik nog.
Dank voor de reacties!
Zal laten weten wat het geworden is. Blauw zou het moeten zijn nu...
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Stinky schreef:Ik rij een 2.3 met automaat en sneeuwspoiler en ik haal bijna 1 op 11....
Maar dat zijn snelweg km's en nooit boven de 100 km/u of ....
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Stinky schreef:Ik rij een 2.3 met automaat en sneeuwspoiler en ik haal bijna 1 op 11....
Wijnand schreef:......heb zelf een 2 liter (B200E). .....komt prima vooruit. Het blok is ook soepel, dus optrekken vanuit lage toeren is geen enkel probleem. Verbruik is ongeveer 1:11.
allemaal met snelheden van onder de 100 km/u en alleen snelweg !!! of .....????
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 2.445
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Stinky schreef:Ik rij een 2.3 met automaat en sneeuwspoiler en ik haal bijna 1 op 11....
Wijnand schreef:......heb zelf een 2 liter (B200E). .....komt prima vooruit. Het blok is ook soepel, dus optrekken vanuit lage toeren is geen enkel probleem. Verbruik is ongeveer 1:11.
allemaal met snelheden van onder de 100 km/u en alleen snelweg !!! of .....????
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Berichten: 34
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2009
In de stad, koud, 1:6 deed hier de keuze maken voor afscheid te nemen. Mijn Sub op Lpg met 6,6 liep dat ook: 1:3 op lpg versus 1:6 benzine... Nu veel lange afstanden in verschiet, a 19 cnt de kilometer en op de zaak. Lpg-benzine? Nu 20.000 km per jaar.