8 September 2015, 10:15
Bij mijn turbo zat standaard ook het filter op het schutbord.
De intankpomp is met een 12mm rubberen slang verbonden met de brandstofpomp die onder de auto hing. vanuit die pomp liep een harde kunstofleiding naar het schutbord. Daar zat een banjo aansluiting op en vanuit dat filter liep een kunstofleiding naar de injectierail. Ik heb de oude aansluitingen uit de kunstofslang gesneden en in een nieuwe kunstofleiding geperst (omdat mijn pomp onder de auto eronder vandaan ging).
De 12mm benzine slang heb ik doormiddel van dit koperen verbinding aan elkaar gemaakt:
![[Afbeelding: b85ee2434d82914386287764f6cf3ff5.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/03/b85ee2434d82914386287764f6cf3ff5.jpg)
De banjoaansluitingen pers je niet gemakkelijk in de kunstofleiding. om dat te vergemakkelijken heb ik de banjo aansluiting verwarmd met een gasaansteker. niet te heet, want je wilt niet dat het kunstof smelt. Maar het maakt het net wat soepeler waarna het gewoon weer uithard. Heb tot 7bar getest nadat ik de leiding erop had gemaakt en lekt niet. Voor de zekerheid wel even een klemmetje opgezet, maar dat hoeft niet.
De intankpomp is met een 12mm rubberen slang verbonden met de brandstofpomp die onder de auto hing. vanuit die pomp liep een harde kunstofleiding naar het schutbord. Daar zat een banjo aansluiting op en vanuit dat filter liep een kunstofleiding naar de injectierail. Ik heb de oude aansluitingen uit de kunstofslang gesneden en in een nieuwe kunstofleiding geperst (omdat mijn pomp onder de auto eronder vandaan ging).
De 12mm benzine slang heb ik doormiddel van dit koperen verbinding aan elkaar gemaakt:
![[Afbeelding: b85ee2434d82914386287764f6cf3ff5.jpg]](http://images.tapatalk-cdn.com/15/09/03/b85ee2434d82914386287764f6cf3ff5.jpg)
De banjoaansluitingen pers je niet gemakkelijk in de kunstofleiding. om dat te vergemakkelijken heb ik de banjo aansluiting verwarmd met een gasaansteker. niet te heet, want je wilt niet dat het kunstof smelt. Maar het maakt het net wat soepeler waarna het gewoon weer uithard. Heb tot 7bar getest nadat ik de leiding erop had gemaakt en lekt niet. Voor de zekerheid wel even een klemmetje opgezet, maar dat hoeft niet.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo