Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1983 240GL | B230FK + M90 to come
Kun jij mij topics oid laten zien waar het gaat over fake DW's? Ben benieuwd aangezien ik er echt nog nooit over heb gehoord, van Walbro des te meer.

En voor wat betreft de webshop die niet snel kon leveren: is dat deze? http://www.part-box.com/product_info.php...s_id=78493

Is namelijk de NL dealer van Deatschwerks...
Antwoord
Heren; heel erg bedankt voor de info over de vlotter! Kon dit eigenlijk nergens vinden en ging er vanuit dat de hele tank vervangen moest worden.
Die DW200 lijkt me wel wat. Ben ik dan ook enigszins voorbereid op meer vermogen? Lees; 200pk?

Dopski schreef:Die rimpellak moet ik ook nog eens halen. Welke heb jij gebruikt, ziet er echt heel mooi uit!

Dankje, ik ben ook zeer tevreden met het resultaat! Ik heb VHT krimplak gebruikt (http://www.mercuriustools.nl/gereedschap...vht-sp201/). Niet goedkoop, maar je kan er zeker wel 3 klepdeksels mee doen. Goed de instructies op de verpakking lezen en de tijd nemen. Ik heb de de lak na 3 lagen gedroogd met een verfföhn (heel lichtjes) en daarna na een paar dagen drogen 15 minuten op 100 graden gebakken in de oven. Zeer consistent resultaat!
Antwoord
Met die DW200 kun je zoals getest tot ongeveer 670pk. Standaard druk van B230 is 3 bar, en zoveel brandstof heb je niet nodig voor 200 pk. Zelfs een standaard pomp voldoet ruimschoots.
Antwoord
Top!

Nog suggesties voor brandstofleiding van achter naar voor? De standaard leiding die er nu ligt voor de carburateur kan ik gebruiken als retour, maar voor aanvoer moet ik een nieuwe leiding trekken. Ik heb wel eens wat gelezen over truck luchtleiding? Maar of dit 100% brandstofbestendig is weet ik niet...

Iemand trouwens nog een gebruikte (injectie)vlotter liggen voor een 240/260? :wink:
Antwoord
Ik heb bij mij een extra leiding geplaatst van een sloop-240. Onder de wagen zou ik 100% GEEN rubberen leiding leggen.
Antwoord
Ik heb een Koperen-leiding onder beide turbo's zitten. Onder de 242 heb ik de bestaande leiding ook gebruikt als retour, wil perfect.

Het laatste stuk heb ik van benzine-bestendig rubber (met een metalen mantel) en daar een conische fitting op die past op de injectorrail van de FK.
Koper heb je gewoon nooit weer gedoe mee, kost 60 of 70 euro, maar dat is het mij wel waard.

Op mijn 245 is de retour ook van koper.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
DennisvdB schreef:Kun jij mij topics oid laten zien waar het gaat over fake DW's? Ben benieuwd aangezien ik er echt nog nooit over heb gehoord, van Walbro des te meer.

En voor wat betreft de webshop die niet snel kon leveren: is dat deze? http://www.part-box.com/product_info.php...s_id=78493

Is namelijk de NL dealer van Deatschwerks...

Die website heb ik niet gezien, ik kwam op een site met honda-performance onderdelen.

En over de Fake DW's. ik heb toen op de facebook pagina over het tunen van supra's etc gevraagd over ervaringen van beide. en daar werd gezegd dat ik in beide gevallen beste ebay kon vermijden ivm replica's.
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
Ben ik wel benieuwd hoe ik zo'n neppert kan onderscheiden? Dw of walbro.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
pieterveenstra schreef:Top!

Nog suggesties voor brandstofleiding van achter naar voor? De standaard leiding die er nu ligt voor de carburateur kan ik gebruiken als retour, maar voor aanvoer moet ik een nieuwe leiding trekken. Ik heb wel eens wat gelezen over truck luchtleiding? Maar of dit 100% brandstofbestendig is weet ik niet...

Gebruik persluchtslang 10 mm (truckleiding) van bijv. Festo
Is goedkoop ,werkt prettig (bochten ,knippen) en is benzine bestendig.
Ook de koppelingen werken snel en goed. Geen gesoldeer of knelkoppelingen.
Ik rij er al 10 jaar mee dus is "proven design"

http://www.nkineede.nl/catalogus/rechte-...oduct_4701
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Antwoord
Helemaal bovenaan:

http://energiejapanparts.com/en/genuine-vs-fake/

Walbro dan, van de DW is niks te vinden.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 801 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.427 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
Star Volvo 240GL foto dump? (extra zwoel verhaal) lowekeenyo 3 4.179 15 February 2017, 11:29
Laatste bericht: Yellow240
  volvo 244 turbo intercooler 1983 jag81 2 3.112 13 March 2014, 20:11
Laatste bericht: jag81
  Volvo 245GL 1983 net uit Zweden job245 159 83.063 10 February 2014, 23:35
Laatste bericht: job245
  Mijn groene 144 uit 1973 en ik (uit 1983) Mr.C 72 35.808 6 November 2013, 19:04
Laatste bericht: Dopski
  Ik en mijn witte Volvo 240 1983 Wittelimo 8 6.684 29 July 2013, 00:02
Laatste bericht: Wittelimo
  Volvo 240 GL 1983 sedan joop240uden 5 4.422 18 March 2013, 17:03
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Even voorstellen....Jochem en zijn 240 Estate Turbo (1983) jvdklei 21 10.845 2 March 2013, 15:13
Laatste bericht: skidje
  Nieuwe aanwinst Volvo 244 GL D6 automaat 1983 Robert Haven 30 15.665 1 May 2011, 21:03
Laatste bericht: Robert Haven

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)