Topics: 73
Goedemorgen,
De verlichting van de verwarmingsschuiven van mijn 1993 240 werkt niet. Hoe krijg ik dat paneel nou los?

Plaatjes welkom.
![[Afbeelding: Grotefoto-A7OKSAE6.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-A7OKSAE6.jpg)
( foto is niet van mijn console )
Met vriendelijke groeten,
Jos Evers
Topics: 38
17 August 2015, 10:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 August 2015, 11:01 door Arjan..)
Aan beide zijkanten van dit paneel zit een boutje en een plastic clipje met een sleuf (kwartslag draaien om te verwijderen). Als je deze verwijdert kun je dit paneel ws wel ver genoeg naar voor trekken om bij het lampje te kunnen.
Mocht het dan nog niet lukken dan kun je aan de bijrijderskant de bekleding onder het dashboard verwijderen. Zit vast met een stuk of 5 plastic clips (kwartslag draaien om te verwijderen). Daarna zit het plastic paneeltje aan de zijkant van de middenconsole alleen nog vast met een metalen clipje tegen het schutbord.
Als je het hele middenpaneel wilt verwijderen zitten onderaan nog twee schroeven onder de radio, beetje verstopt in het tapijt. En verder natuurlijk nog wat stekkers.
Edit: plaatjes van de schroefjes:
Klik
Hartelijk bedankt Arjan !
Weet iemand hoeveel en welke lampjes ik moet hebben? T5?
Ik heb namelijk gisteren de lampjes van de kleine klok verruilt voor LED T5 en dat bevalt goed.
Groeten,
Jos
Bij mijn '83-er zitten er dezelfde lampjes in als in de kleine metertjes, T5 dus idd.
Waar heb je de lampjes vandaan?
Hoi Arjan,
Hier :
http://www.heuts.nl/shop/verlichting-t5-...12v-oranje
De witte zijn niet meer zie ik.
Hoeveel heb ik er nodig om de schuiven weer verlicht te krijgen?
Groeten,
Jos
Topics: 40
Ik heb de lampjes gekocht bij de fietsenmaker op de hoek. Geloof iets van nog geen euro het stuk. Je heb er ik meen 2 van nodig. Ikzelf neem er meestal 4 stuks van, maar raak de rest meestal kwijt.
945 GL 1993 en de V70 t6 uit 2011 Flamengo red.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Topics: 289
..of een beetje hobbyen met LED's.. :wink:
Uit mijn hoofd 1 lampje vlak boven de alarmlichtschakelaar en 2 lampjes achter de verwarmingsschuiven. Met een stuk of 4 moet je het dus zeker redden.
Bedankt voor de link, er zijn vast meer webshops die nog wel witte hebben.
Topics: 125