Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is geel en het.. V1.2
Jambon schreef:ok, een B21A heb ik al gevonden

Je bedoelt dat deze zuigers gebruikt gaan worden voor de B20 -> B22 conversie? Komt dat wel goed met de compressie? Ik heb me er nooit echt in verdiept maar heb wel eens gehoord dat men met name de B21E versie toepaste.

Jambon schreef:ister nog iemand met vligwielervaringen..?

Wat wil je weten? Ik kan hier op mijn B20A blok met 8-bouts krukas wel iets controleren!? Heb recent het vliegwiel van een B23E op zo'n blok gehangen.
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Laurens Zondag schreef:Volgens mij had volvo al zoiets als ik me niet vergis hoor dus zou even moet3n zoeken zijn maar moet zeker uitvoerbaae zijn

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
100 serie heeft idd een standaardfilter met warm/koud klep en cai achter de grill, maar met veel bochten etc. Dat wordt dan beter. Wellicht ook langere kelken. Zodra de boel er weer in zit maar ens zien hoe dat periode correct kan worden uitgevoerd. Ik heb al zoiets bedacht op basis van het originele Competition Parts filterhuis, dat is welliswaar voor de Solexxen, maar dat zijn slechts de gaten in de bodem die veschillen..

hmmm, ik voel een productje aankomen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
skidje schreef:Je bedoelt dat deze zuigers gebruikt gaan worden voor de B20 -> B22 conversie? Komt dat wel goed met de compressie? Ik heb me er nooit echt in verdiept maar heb wel eens gehoord dat men met name de B21E versie toepaste.



Wat wil je weten? Ik kan hier op mijn B20A blok met 8-bouts krukas wel iets controleren!? Heb recent het vliegwiel van een B23E op zo'n blok gehangen.
Nou ja, iets aan gewicht er af, maar niet zoveel dat ie bij het vekeerslicht mij uit de stoel rammelt..

compressie zal wel loslopen denk ik, het is immers ook het zelfde grotere opp dat de boel op zijn beurt comprimeert..

Maar goed B22 is nog even koffieprut, heb dan iig de spulletjes op de plank..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Er zitten toch erg weinig bochten in de inlaat? Volvo heeft dat aardig voor elkaar gekregen, restrictie is de vreemde bocht in de kop. Pas met de crossflow kop op de B21 hebben ze daar wat ruimte weten te maken.

De compressie gaat net als de cc's 7% omhoog lijkt me, als je begint met een B20A kop is dat helemaal geen probleem. Er zijn tig manieren om de compressie daar te krijgen waar je wilt, met standaard platte zuigers.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Er zitten toch erg weinig bochten in de inlaat? Volvo heeft dat aardig voor elkaar gekregen, restrictie is de vreemde bocht in de kop. Pas met de crossflow kop op de B21 hebben ze daar wat ruimte weten te maken.

De compressie gaat net als de cc's 7% omhoog lijkt me, als je begint met een B20A kop is dat helemaal geen probleem. Er zijn tig manieren om de compressie daar te krijgen waar je wilt, met standaard platte zuigers.
Nou ja, het kan wel wat vloeiender vind ik, en als ik dan toch bezig ben.. Daar waarie door het front gaat komt ie uit in een doosvormige omgeving wat ws tot doel heeft de directe wind tegen tehouden en/ of regenwater..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
..en dit is dan Moes..


[Afbeelding: DSC_0053_zpswtdsusly.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
..morgen even een paar extra handjes regelen om de boel in de Panda te hijsen, en dan naar de reviseerdert.. (hier gaan trouwens de kleppen uit, donorkopje dus..) Btw, hoeveel axiale speling heeft een nokkenas doorgaan? Deze kan ik zeker een mm in / uit bewegen..


[Afbeelding: DSC_0110_zps8iqmdwmw.jpg]


[Afbeelding: DSC_0115_zpsvfrulciy.jpg]


...de rest heeft er al een kleurtje van gekregen..


[Afbeelding: DSC_0112_zpsjjd9qgem.jpg]


[Afbeelding: DSC_0117_zpsfs7ajdz3.jpg]


...hij begint al aardig 1 te worden met de druif..


[Afbeelding: DSC_0108_zpsqjecovze.jpg]


[Afbeelding: DSC_0109_zpsnkqiiujs.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Kan er rond 7 uur zijn als je dat wilt?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Laurens Zondag schreef:Kan er rond 7 uur zijn als je dat wilt?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
zit je nou hier weer..!
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
dubbel post op meedere mediums Wink
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het is geel en het.. Jambon 16 11.510 2 November 2014, 13:42
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)