Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het is geel en het.. V1.2
..SU take 8 of zoiets... als je goed kijkt zie je wat putjes op de punt van de vlotternaald, dan kun je afstellen wat je wilt maar de brandstof loopt gewoon door... snel nieuwe bestellen, en dan hopen dat de boel eindelijk wil luisteren..

[Afbeelding: DSC_0065_zpskaeppyfn.jpg]

[Afbeelding: DSC_0064_zps68fclysv.jpg]

[Afbeelding: DSC_0063_zpsa5ra09xh.jpg]

...en de herstelde radiateur moest opnieuw herstelt worden, gisterenmorgen vroeg gewisseld en weggebracht, vandaag kon het tijdelijke 940 exemplaar er weer uit.. istie ook meteen getest..

[Afbeelding: DSC_0056_zpsuoxdogfc.jpg]

[Afbeelding: DSC_0055_zpsmugncfwn.jpg]
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
..take 9 & 10.. èèèn actie..! Nieuwe vlotternaalden en zittingen gehaald, de boel er weer af. Begint een bekend gezicht te worden inmiddels...

[Afbeelding: DSC_0158_zpsdublxsiu.jpg]

..oude vs nieuwe.. eruit ende erin..

[Afbeelding: DSC_0157_zpsoocixj3s.jpg]

[Afbeelding: DSC_0159_zpsn6jadfmy.jpg]

[Afbeelding: DSC_0161_zpsexxmco8j.jpg]

[Afbeelding: DSC_0163_zpswguppph3.jpg]

...ook nog een lekke vlotter..! snel de secondelijm uit de koelkast halen, geen seconde te verliezen..!!

[Afbeelding: DSC_0167_zpsuand4f5q.jpg]

[Afbeelding: DSC_0165_zpseauyqf2n.jpg]

..op hoogte gesteld en de boel weer dicht en er op.. Starten lopen, en ja hoor, opstijgen maar weer... :mad: Alles er weer af, de vlinderklepjes eruit geschroefd. Deze hebben anti-run on klepjes er in zitten, maar waren al dicht gesoldeerd. Mogelijk lekt er 1 of beide, dus nog maar ens verhit en goed laten vloeien. Klepjes er weer in, netjes gecentreerd, carbs er weer op, uiteraard starten = lopen, en = ook opstijgen.. Sick Morgen neem ik (hoop dat ze er zijn..) nieuwe klepjes mee uit het VOD, want minstens 1 is ter hoogte van het 'scharnierpunt'ingelopen, en is dus de klep onrond geworden. Dan is dicht niet echt 'dicht'..

dat wordt dan take 11..
Antwoord
ach ja raymond bekijk het positief, als dit achter de rug is kun je met enige zekerheid zeggen dat je een su expert bent

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Laurens Zondag schreef:ach ja raymond bekijk het positief, als dit achter de rug is kun je met enige zekerheid zeggen dat je een su expert bent

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
..hmmja..
Antwoord
Even doorbijten inderdaad ;-). Maar als het dan loopt...
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
Klopt die vlotterhoogte dan? Ik dacht plat vlak+1mm. Staat wel in dat greenbook die eerder voorbij kwam.
Antwoord
Dopski schreef:Klopt die vlotterhoogte dan? Ik dacht plat vlak+1mm. Staat wel in dat greenbook die eerder voorbij kwam.
..daar zit nog wel eens verschil in hoor, ik merkte nu wel dat ie met rijden reageerde op het iets te arme mengsel, immers tijdens het rijden maakt het niet uit of de klep niet helemaal afsluit. Heb vervolgens de mengselschroeven weer een halve slag rijker gedraaid. Afsluiten doen ze iig goed, want toen ik de 2e keer vanmiddag de boel loschroefde, en dan vooral de benzineleiding, kreeg ik meteen een douche..!

Heb in het groene boekie vlgs mij alleen de oude SU's gezien en niet de HIF's.. maar heb idd een leesbril, duss..
Antwoord
Volvo 142 B23 schreef:Even doorbijten inderdaad ;-). Maar als het dan loopt...
...dan gaat de boel weer los, kan eindelijk de rammelende pakking eruit en de TT-as erin..
Antwoord
..het is nog even wachten op de nieuwe[Afbeelding: arrow-10x10.png] gasklepjes, maar het verbruik is dankzij de nw vlotternaalden omlaag gegaan.. da's 1-0..

gisteravond heb ik de linkerdorpel met een Scotch-schijf kaal gemaakt, vanmorgen vroeg in de RX5 gezet, het wachten is op het drogen zodat ik de putjes kan plamuren en de boel[Afbeelding: arrow-10x10.png] spuiten.. maar dat haal ik niet meer voor morgen.

[Afbeelding: DSC_0206_zpsi4txtdud.jpg]

...heb me een ongeluk gezocht naar m'n spoilert, maar ook weer[Afbeelding: arrow-10x10.png] boven water, gemonteerd. Meteen een mooie camouflage voor het rotte deel van het spatbord, kont uiteindelijk toch een ander op.. Ik heb er wel de plamuurklonten uitgepeuterd, en voor het 'nette' brede tape erover, en een spuitbus gele lak[Afbeelding: arrow-10x10.png] in bijna de juiste kleur.. alles beter dan bruin (waar het niet hoort..) en gaten..

[Afbeelding: DSC_0205_zpstdkcv5oe.jpg]

..oh ja, vandaag was Skidje zo vriendelijk om de Lokari-binnenschermen van Asterix bij me af te geven, daar binnenkort ens mee aan de gang, zien of het een beetje op z'n plek wil vallen met dit rubber..
Antwoord
..hè hè, gasklepjes zijn net binnen, kan ik mee aan de slag, zodadelijk eerst maar ens terugwandelen naar de supermarkt, hij staat nu een uurtje af te koelen, wilde niet meer starten door de hitte / afstelling carbs / lekke koppakking..
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Het is geel en het.. Jambon 16 11.510 2 November 2014, 13:42
Laatste bericht: Jambon

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)