Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Dopski schreef:schakelen gaat nog wat houterig.

Heb je pas je rijbewijs?
Groeten van Frans
Antwoord
skidje schreef:Dop, Heb je nog iets moeten veranderen aan die 8-polige stekker aan het schutbord voor deze swap?
Nee. Was in mijn geval ook de enige stekker die aangesloten hoefde te worden. En 'alles' werk. Alles is in dit geval; startmotor, motortemperatuur en dynamo- en olielampje.

v700r schreef:Heb je pas je rijbewijs?
Haha Ja net een nieuwe, zo'n pasje.

Maar denk dat de kabel anders gesteld moet worden of misschien toplagertje dat vervelend doet. Met name de achteruit gaat knarsend.
Antwoord
Dopski schreef:Zo, het is voorelkaar.

[Afbeelding: achterkant014kopie_zps2f1bbf43.jpg]
Had een hele tijd geleden (vorig jaar kerst) een stel 262/264 achterlichten gekocht die er nu opgekomen zijn. Ik heb ze gelijk "gemod" met duplolampen (5W&21W), zodat het dimlicht over de 3 onderste rode lampen werkt, maar de hoeklampen ook gelijk mistlicht of remlicht zijn.

hoe bedoel je met modden ? ben wel nieuwschierig naar aangezien dit ook mijn plan was :X maar heb me er nog niet echt in verdiept
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Bij de wat modernere lampen zitten er verwisselbare voetjes in de lampen.
Dat is bij deze lampunits helaas niet; de fittingen zitten direct aan een draad die weer ergens aansluit op wat AMP stekkers.

Dus ik heb een aantal duplo lampjes (van die lampjes die zowel op 5W als 21W kunnen branden) draadjes gesoldeerd. Die draadjes gaan vervolgens naar het bijbehorende stekkertje. Fluitje van een cent eigenlijk Smile.

Bij mij zijn de binnenste 4 lampen (per kant 2 rode boven elkaar) de remlichten (21W); de onderste is een 5/21W lampje de bovenste een gewone 21W.
En de buitenste 2 (hoeklampen onder) de mistlamp (21W); ook dit is een 5/21W lampje.
Het middelste lampje onderin de unit is een gewone 5W lamp die altijd brand, zodat de hele onderste rij op 5W brandt.
Dus in totaal moet je dan 4 lampjes solderen (plus een paar extra voor in het dashboardkastje).
Antwoord
aha zal binnenkort eens spieken bij de jouwe danWink krijg vanavond ds auto terug van de lasser. als je zin en tijd hebt ben je zaterdag van harte welkom om mee te helpen afbouwen. stelt opzich niet heel veel voor maar lpg vulling moet weer netjes weggewerkt worden achter de kentekenplaat.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk

[/URL]
Antwoord
Iemand nog een 240 sloper staan waar de volgende onderdelen op zitten:?
- connector van de ECU kabelboom
- beugel om de lmm op te hangen aan de veerpoot
- klem en ring voor benzine vulpijp bij de tank.
- rubber manchet waarmee de benzine vulpijp aan de carroserie zit.
- brandstofleiding vanaf pomp/filter t/m motorblok.

Zijn net allemaal kleine prul dingetjes, maar je kan niet zonder...
http://volvolvo.nl/threads/17214-Spullen...post354176
Antwoord
Dopski schreef:Iemand nog een 240 sloper staan waar de volgende onderdelen op zitten:?- connector van de ECU kabelboom - beugel om de lmm op te hangen aan de veerpoot- klem en ring voor benzine vulpijp bij de tank.- rubber manchet waarmee de benzine vulpijp aan de carroserie zit. - brandstofleiding vanaf pomp/filter t/m motorblok.Zijn net allemaal kleine prul dingetjes, maar je kan niet zonder...http://volvolvo.nl/threads/17214-Spullen...post354176
staat een statIon in Sprang
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Heb aan het injectie gebeuren nog niet veel gedaan.
Nog steeds geen spullen...

Wel vond ik de auto een beetje last hebben van spoorvorming. Op de sloop een paar draagarmpjes gekocht, schoongemaakt en voorzien van nieuw spul.
[Afbeelding: 20150912_144422_zpser8jcblf.jpg]

De oude kogels waren onbekend wat betreft ouderdom en speling. Ik had nog een paar nieuwe liggen, dus die er maar gelijk op gezet. De bouten die meegeleverd worden zijn wel meuq zeg, de konden het standaard moment niet eens aan.

Morgen de boel eronder schroeven.
Antwoord
en bevalt het pu een beetje ?

[/URL]
Antwoord
Nou, heb er alleen nog mee gereden toen de wieluitlijning totaal verkeerd stond. Wijdbeens report zegmaar haha...
Gisteren laten uitlijnen, heb er alleen een klein stukje mee naar huis gereden. Lekker strak, en niet gevoelig op de tramrails.
Maar nog niet echt kunnen "sturen".

Wel nog iets aparts, vandaag heeft mrs dop 55l LPG moeten tanken voor 230 km. We hebben er nog nooit zoveel erin gekregen en bovendien normaal rijdt hij wel wat zuiniger. Heel misschien door die foute uitlijning. Maar is toch wel erg gortig zo. Tijd dat die meuq eruit gaat, anders misschien laten afpersen ofzo.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)