4 June 2015, 23:19
Hallo allemaal,
hoort dit gleufje in de overgang van het blok naar de bak te zitten??!!
ik ben bang van niet...
ergens lekt t olie, want de onderkant tot aan de draagsteun van de bak is het vet. (zelfs een druppeltje olie aan de baksteun)
het lijkt me motorolie want ik heb versnellingsbakolie net ververst en de olie oogt zwart.
heb de cartervulschoef een klein tikje strakker gedraaid, want er hing ook een druppeltje olie aan. kan dat al de rede zijn dat de hele onderkant vettig is, of heeft deze funky opening er wellicht iets mee van doen???
wilde baksteunrubber vervangen, maar wacht eerst maar eens tot ik dit heb opgelost.. hij schakelt verder prima.
*wellicht iets voor een ander toppic, maar wellicht relevant:
ik heb ook last van een trilling rond de bak of as bij een bepaalt toerental: zo rond 2700 toeren. in elke versnelling hoor je een flinke dreun/trilling alsof je over de witte wegmarkering rijd op de snelweg.
op 2600 of eronder nergens last van, vanaf de 2800 en hoger ook niet..
ik rijd in mn 76'er niet hard op snelweg, maar die trilling zit net op de 110 km/uur dus ideaal is anders. en t moet ook gewoon opgelost worden natuurlijk...
ik heb mezelf nu een soort toerenbegrenzing aangeleerd tot de 2600 toeren.
gr Henry
[ATTACH=CONFIG]4575[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4576[/ATTACH]
hoort dit gleufje in de overgang van het blok naar de bak te zitten??!!
ik ben bang van niet...

ergens lekt t olie, want de onderkant tot aan de draagsteun van de bak is het vet. (zelfs een druppeltje olie aan de baksteun)
het lijkt me motorolie want ik heb versnellingsbakolie net ververst en de olie oogt zwart.
heb de cartervulschoef een klein tikje strakker gedraaid, want er hing ook een druppeltje olie aan. kan dat al de rede zijn dat de hele onderkant vettig is, of heeft deze funky opening er wellicht iets mee van doen???
wilde baksteunrubber vervangen, maar wacht eerst maar eens tot ik dit heb opgelost.. hij schakelt verder prima.
*wellicht iets voor een ander toppic, maar wellicht relevant:
ik heb ook last van een trilling rond de bak of as bij een bepaalt toerental: zo rond 2700 toeren. in elke versnelling hoor je een flinke dreun/trilling alsof je over de witte wegmarkering rijd op de snelweg.
op 2600 of eronder nergens last van, vanaf de 2800 en hoger ook niet..
ik rijd in mn 76'er niet hard op snelweg, maar die trilling zit net op de 110 km/uur dus ideaal is anders. en t moet ook gewoon opgelost worden natuurlijk...
ik heb mezelf nu een soort toerenbegrenzing aangeleerd tot de 2600 toeren.
gr Henry
[ATTACH=CONFIG]4575[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4576[/ATTACH]
Gr, Henry
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***
*** 245 GLE 1981, B23A, M46, groen *** --> gestolen
*** 245 GL 1976, B230A, M47, LPG, geel ***
*** 244 GLE 1979, B21A, M46, LPG, geel, (ex-carbage runner) ***