Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Naciremus schreef:Van welk bouwjaar was die 940? Zat er geen immobilizer in?
Niet aan gedacht, kan heel goed het probleem zijn ja! Chip er in van oudere 940 turbo doet dan wonderen. Of Btech of mij er een laten branden.
~170-200 Ohm is idd de waarde die de sensor moet hebben, weerstand zegt niet alles (breukje kan opspelen bij trillingen, verwarmen etc). Maar wel al een boel.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 324
Topics: 64
Lid sinds: Aug 2011
Jw240 schreef:Niet aan gedacht, kan heel goed het probleem zijn ja! Chip er in van oudere 940 turbo doet dan wonderen. Of Btech of mij er een laten branden.
~170-200 Ohm is idd de waarde die de sensor moet hebben, weerstand zegt niet alles (breukje kan opspelen bij trillingen, verwarmen etc). Maar wel al een boel.
Ik denk dat hij het best eens probert met een andere chip vb. Van jou. Pompen kunnen anders geschakeld zijn waardoor die wel draaien en immobilizer onderbreekt normaal de ontsteking en dat is het enige wat ie mankeert zo te lezen.
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
15 April 2015, 11:54
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 15 April 2015, 12:02 door Estoque.)
Naciremus schreef:Ik denk dat hij het best eens probert met een andere chip vb. Van jou. Pompen kunnen anders geschakeld zijn waardoor die wel draaien en immobilizer onderbreekt normaal de ontsteking en dat is het enige wat ie mankeert zo te lezen.
Interessante opmerking die je maakt, ik heb inderdaad de 940 computers gebruikt.
Echter heb ik nu ook een setje computers uit 93 aangeschaft, en ook bij deze krijg ik geen vonk bij de bougies.
Op de bobine staat 12v met 10.5 wanneer ik overga tot starten.
Krukaspositiesensor geeft 178ohm aan. dus dat moet goed zijn.
ik heb ook al mijn bevindingen op Turbobricks gedeeld vandaag, daarin staat ook alles..
http://forums.turbobricks.com/showthread...ost5148861
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Over de OBD, deze werkt alleen met het contactslot op stand II, dat zal het zijn. Ik weet niet hoeveel het voltage mag zakken tijdens starten maar 10,5 lijkt me nog redelijk, anders haal je er een tweede accu bij.
Nu ik het zie, de Volvo Guard systemen uit de 7 en 9 serie werken via het onderbreken van de dunne draad naar de startmotor, pin 50, dat zal het niet zijn.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
Marc1970 schreef:Over de OBD, deze werkt alleen met het contactslot op stand II, dat zal het zijn. Ik weet niet hoeveel het voltage mag zakken tijdens starten maar 10,5 lijkt me nog redelijk, anders haal je er een tweede accu bij.
Nu ik het zie, de Volvo Guard systemen uit de 7 en 9 serie werken via het onderbreken van de dunne draad naar de startmotor, pin 50, dat zal het niet zijn.
Ik heb een extra accu eraan hangen en de OBD getest op stand 2.
Ik ga nu de vonkversterker doormeten, dat is het laatste wat ik kan doen.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
een 984 ECU heeft sowieso een immobilizer... Die heb ik namelijk ook.
Hiervoor een 962 gevonden, dit zou gewoon moeten werken als het goed is.
Injectoren werken wel als je start?
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
ECU die we gebruiken is een 962, dus geen startblokkering.
vandaag weer verder gegaan, vonk versterker is goed. doet precies wat eerder in dit topic beschreven is. dus we kunnen stellen dat alles correct aangesloten is en alles zou moeten werken, maar dat doet hij helaas nog niet.
Hoe kun je de injectoren testen? want ze deden het op de 940 waar ze vanaf kwamen, dus ben er vanuit gegaan dat ze goed waren. De draadboom naar de injectoren hebben we doorgemeten(om te testen of de weerstand er goed tussen gesoldeerd was) en die lijkt goed te zijn.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
2 May 2015, 16:06
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 May 2015, 16:21 door Marc1970.)
Injectoren gaan niet stuk van stilliggen, is een simpele magneetspoel. Je kan ze open laten klikken met 12V en een klein lampje ertussen (voor de extra weerstand).
Als er geen vonk is, is dat toch het probleem? Dan zou je na een rondje starten zeiknatte bougies hebben.
Draait die rotor eigenlijk wel? Ik bedoel, dit probleem kan alleen nog maar een onbenullige (onlogische) oorzaak hebben, alle logische oorzaken zijn uitgesloten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 852
Topics: 40
Lid sinds: Aug 2013
De injectoren krijgen geen stroom, dus daarom spuiten ze niet in. heb net met de multimeter op de stekkers gezeten, maar ik krijg dus geen enkele waarde.
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo
Berichten: 9.872
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
2 May 2015, 17:45
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 May 2015, 17:52 door Marc1970.)
Hier een aardig plaatje van het geheel:
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=247443 Misschien is het 464, het radio suppression relay? De ECU doet alleen de injectors aarden.
Idee voor 464: by temporarily bridging pins 87(3) and 30(4) on the connector plug, staat ongeveer halverwege:
http://www.davebarton.com/volvorelays.html
De radio supression relay heeft in de 700/900 serie ongeveer dezelfde twijfelachtige status als het brandstofpomp relais in de 240.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969