31 March 2015, 22:58
Laurens Zondag schreef:dat word nog een drukke vrijdag......nou, dit kan dan nog wel ff wachtten.. en niet zeker of het vrijdag kan, en de missus is ook nog jarig..
Het is geel en het.. V1.2
|
31 March 2015, 22:58
Laurens Zondag schreef:dat word nog een drukke vrijdag......nou, dit kan dan nog wel ff wachtten.. en niet zeker of het vrijdag kan, en de missus is ook nog jarig..
31 March 2015, 23:02
@Jerry, daar heb ik ook aan gedacht ja, bekende truc, jammer dat ik dat vandeweek niet meteen gedaan heb.. mteen rf doen dan.. oh.. het is al donker..
@Marc, zo'n ellende is het gelukkig niet, het is daar iig lekker schoon, op de bruine aanslag na..
2 April 2015, 09:50
Volvo 142 B23 schreef:Dan kan die azijn nog wel wat brengen. Ontkalkt ook goed tenslotte.Om ff terug te komen op de azijn. Gooi liever natuurazijn erin. Werkt inderdaad perfect, maar schoonmaakazijn lijkt mij veel te agressief. Dat laatste is geen natuurproduct maar synthetisch. En om de meest agressieve variant er 500 km in te laten zitten? Ik zou het niet doen. Ontkalken van je waterkoker doe je met azijn binnen 15 minuten, dus 500 km is echt veel te veel. Het lost nl. ook de kalkafzettingen op die nu kleine lekkages voorkomen. En waterkokers willen ook wel eens gaan lekken als je ze te weinig ontkalkt en dan ineens fanatiek gaat ontkalken. (jaja, wat een huishoudkennis he. Ik heb in een hardwater gebied gewoond, en de rest v/d tips komen van mijn vrouw die lang in de thuiszorg heeft gewerkt ![]() Ik zou dit hanteren: - natuurazijn erin - 30 min rijden - aftappen, kijken wat eruit komt aan kalkgruis - herhaal voorgaande, afhankelijk van hoeveelheid gruis - koelsysteem spoelen met water (ik weet niet wat azijn doet met de kwaliteit van je koelvloeistof) - en weer vullen met koelvloeistof Natuurazijn kost ⬠0,50 per 1,5 ltr bij de Lidl dus daar hoef je het niet voor te laten.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![]()
2 April 2015, 12:07
Jambon schreef:is goed... maar die lucht hè... Ik wil het ook wel eens proberen met natuurazijn. Misschien dit weekend wel als ik zin heb in die stinklucht. Overigens kan je hem ook eerst eens vullen met water, laten draaien en er weer uit gooien. Anders krijg je een vals beeld met de werking van het natuurazijn.
Groeten, Boele
2 April 2015, 12:11
Boele schreef:Ik wil het ook wel eens proberen met natuurazijn. Misschien dit weekend wel als ik zin heb in die stinklucht.Da's ook nog een optie ja. Ik heb alleen nog nooit een waterkoker ontkalkt met water :wink: maar de losse kalkschilfers zal je sowieso wegspoelen ja (behalve die in je radiateur).
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![]()
2 April 2015, 17:48
tja op de laatste kun je eigenlijk alleen maar spoelen en hopen dat alles er uit komt...
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt) Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella nu ook te volgen via Lau's oude bakken [/URL]
2 April 2015, 18:44
Laurens Zondag schreef:tja op de laatste kun je eigenlijk alleen maar spoelen en hopen dat alles er uit komt.....ik denk ook dat het zaterdag een 'zure' dag gaat worden..
7 April 2015, 19:54
..denk dat ie meteen een stuk harder gaat..
..LED's en het rood ook weer terug van weggeweest.. (lag gewoon in een doosch hoor..) |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
Het is geel en het.. | Jambon | 16 | 11.510 |
2 November 2014, 13:42 Laatste bericht: Jambon |