Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
afstandsbediening
Ik wil mijn 240 sedan uit 1993 gaan voorzien van afstandsbediening. De centrale deurvergrendeling is er al. Ik heb me eens in zitten lezen en dit zijn de uitgangspunten:
  • ik wil het liefste een Volvo systeem, dus geen cheapass conrad setjes. Wellicht als plan C, maar ik hoop straks een mooie Volvo afstandsbediening aan m'n sleutelbos te hebben hangen. Smile
  • het bestuurdersportier heeft geen servomotor, want dat slot bedien je normaal gesproken met de sleutel. Die moet er dus sowieso komen. Ik heb net al een berichtje in "gezocht" geplaatst. Wie heeft er ÃÃn liggen?
  • Welk type kan ik het beste zoeken als donor? 400? 700? 900?
  • Ik ben geen elektricien, wel handig. In de basis moet het simpel zijn, maar ik krijg het idee dat Volvo vaak (altijd?) alarmsystemen heeft gecombineerd met de afstandsbediening (Guard I/II?). Hoe zit dit? Kan ik een eventueel gecombineerd alarm gewoon negeren en alleen de draadjes gebruiken die ik nodig heb om het lock- en unlockrelais aan te sturen?

Wie wil zijn gedachten hierover eens delen? Ik ben benieuwd of dit haalbaar is!

Alvast bedankt!
Antwoord
Ben ik de eerste die z'n 240 van een volvo afstandbediening wil voorzien??
Antwoord
plan B dan misschien..? Cheap-ass setje met Volvo servo's, of makkelijker, de servo's van het merk dat Volvo gebruikt uit een willekeurige sloper, per kilo zo ongeveer..

Ik gebruik ze door elkaar, en dat gaat gewoon, in 3 jr. geen haperingen, hooguit doordat het mechaniek van de deuren niet altijd zin heeft, en da's op 1 hand te tellen..

(PS, dit onderwerp wordt toch al ergens aangesneden..? misc. samenvoegen mods..?)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  zender deurvergrendeling (afstandsbediening) martin_b 0 1.776 2 January 2014, 18:08
Laatste bericht: martin_b
  Stekker voor aansluiten afstandsbediening startknop Joop240 4 4.075 5 April 2012, 18:02
Laatste bericht: Marc1970
  240 reageert niet meer op afstandsbediening alarm & CV, nu wil auto niet starten curly 4 5.647 6 December 2010, 12:42
Laatste bericht: Rubicon
  vraagje over afstandsbediening cv en alarm Claus 14 9.506 1 June 2009, 14:53
Laatste bericht: Rubicon
  Alarm, CV en afstandsbediening SanMercury 9 6.187 27 November 2007, 22:58
Laatste bericht: Bert N

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)