Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1983 240GL | B230FK + M90 to come
#81
Gewoon remolie reservoir van een later type, of een 740/940 pakken, zit al een aftakking naar de koppelingscilinder op. Scheelt met bijvullen en ander geklooi.
Zoals deze op mp: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderde...o-940.html
Antwoord
#82
Arn02 schreef:Gewoon remolie reservoir van een later type, of een 740/940 pakken, zit al een aftakking naar de koppelingscilinder op. Scheelt met bijvullen en ander geklooi.
Zoals deze op mp: http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderde...o-940.html

Ik weet dat dit een snelle oplossing is. Ik heb echter nogal slechte ervaringen met het ontluchten van het remsysteem van een 240 (afbrekende ontluchtingsnippels enzo). Voor het monteren van een dergelijk reservoir zal het ontluchten onvermijdelijk zijn...
Antwoord
#83
Niet als je het rempedaal niet intrapt tijdens de wissel. Even kloppen/tikken tegen hrc na de wissel. Zou me er niet te druk over maken.
Antwoord
#84
pieterveenstra schreef:Ow en dit apparaat maakt het sleutelen wel heel erg aangenaam:

[Afbeelding: 15934383137_7d513309fa_z.jpg]

Dat kan ik alleen maar bevestigen. Jammer dat die nogal duur zijn.
Heb vorig jaar de Metabo gekocht en ben verbaasd hoe eenvoudig de krukas bouten voor en achter loskomen!
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
#85
Goedkoop zijn ze niet nee.. Heb hem samen met de Accuboor van Panasonic. Supersterk spul en de accu's zijn binnen 25 minuten vol.

Ik heb trouwens ook diesel motorsteunen gemonteerd. Zijn wat stugger, iets wat in de toekomst handig kan zijn. De oude waren gaat en gescheurd bij demontage, dus moest toch nieuwe hebben. De diesel steunen zijn met kleine aanpassingen aan de bijrijderskant prima pas te maken!
Antwoord
#86
Reservoir is inderdaad prima te wisselen zonder ontluchten, ik denk dat ik ook wel ergens een losse heb liggen.
Wel opletten er zijn volgens mij 2soorten, de afstand van de pijpjes die in de hrc gaan verschilt.
Antwoord
#87
Ik zie het wel.. Eerst maar eens de aandrijfas voor elkaar maken en een hydraulische leiding leggen richting de slave cilinder. Volgens mij is dit geen standaard remleiding maat. 5,70mm leiding zit er origineel op.
Antwoord
#88
past de leiding van een 740 niet? die is in de meeste afvalbakken in nieuwleusen wel te vinden...
Antwoord
#89
Moet wel passen... Regel even dan😜 take my money!
Antwoord
#90
het is dat ik vandaag moet werken, anders was ik al begonnen met zoeken...
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 802 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.428 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
Star Volvo 240GL foto dump? (extra zwoel verhaal) lowekeenyo 3 4.179 15 February 2017, 11:29
Laatste bericht: Yellow240
  volvo 244 turbo intercooler 1983 jag81 2 3.112 13 March 2014, 20:11
Laatste bericht: jag81
  Volvo 245GL 1983 net uit Zweden job245 159 83.063 10 February 2014, 23:35
Laatste bericht: job245
  Mijn groene 144 uit 1973 en ik (uit 1983) Mr.C 72 35.808 6 November 2013, 19:04
Laatste bericht: Dopski
  Ik en mijn witte Volvo 240 1983 Wittelimo 8 6.684 29 July 2013, 00:02
Laatste bericht: Wittelimo
  Volvo 240 GL 1983 sedan joop240uden 5 4.423 18 March 2013, 17:03
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  Even voorstellen....Jochem en zijn 240 Estate Turbo (1983) jvdklei 21 10.845 2 March 2013, 15:13
Laatste bericht: skidje
  Nieuwe aanwinst Volvo 244 GL D6 automaat 1983 Robert Haven 30 15.665 1 May 2011, 21:03
Laatste bericht: Robert Haven

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)