Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Megasquirt
Beste allen,

Ik ben al de hele middag en avond bezig met research naar megasquirt. Heb er vanalles over gelezen en het lijkt mij wel een systeem wat goed zelf in elkaar gezet kan worden. Ik ben bij de volgende site uitgekomen

http://msextra.com/doc/ms3/quickstart.html

Heb alles eerst eens goed doorgenomen. Ook met betrekking tot hergebruik van welke sensoren, ontsteking, injectoren, en natuurlijk het programmeren van dergelijk systeem etc.

Ik mag wel zeggen dat ik goede ervaring en kennis heb met betrekking tot elektronica van auto's
Ik heb dus wel interesse om dergelijk systeem te kopen. Vooral omdat het een goedkoop systeem is om mijn t6 project lopende te maken. Ik hoef geen andere sensoren endergelijke aan te schaffen en hoef ook geen grote aanpassingen te doen aan de motor zoals het boren en tappen van gaten voor het plaatsen van sensoren.

Nu is mijn vraag zijn er mensen met ervaring en kennis met betrekking tot het gebruik en aanschaf van megasquirt.
Vooral waar en wat precies aan te schaffen.
Antwoord
Hoi Nick,

Misschien heb je wat aan deze link, staat uitgebreidt beschreven hoe hij zijn megasquirt opgebouwd heeft. Welis waar voor een 144 met B20 maar geeft een goed beeld.
http://forums.swedespeed.com/showthread....roject-Car
Antwoord
nick740 schreef:Nu is mijn vraag zijn er mensen met ervaring en kennis met betrekking tot het gebruik en aanschaf van megasquirt.
Vooral waar en wat precies aan te schaffen.

In de loop van de jaren heul veul over geschreven hier; o.a. Bozzma is er ooit mee begonnen ( Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG ) en heeft nu een goedlopende toko in alles wat met o.a. Megasquirt te maken heeft. (BS-Autotune.nl)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Ik heb mijn spullen aangeschaft bij diyautotune.com dus de ecu en de bobine, lambda sonde (14point7) komt bij bs-autotune vandaan en stekkers bij lokale bosch dynamo en startmotor dealer en rdae.nl.
Verder erg leuk spul om mee te werken maar vergis je niet in de tijd die het duurt om af te stellen ik had mijn auto na 8 dagen fulltime werken weer lopend, maar ben nog steeds aan het afstellen alhoewel het ding staat wegens tijd en plaatsgebrek al weer 1 jaar in de stalling Sad
de link van mijn auto met een paar pica's http://volvolvo.nl/threads/12095-Boedr-s-164-s/page3
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
Hartelijk dank allen, ik zal eens rondkijken.
Antwoord
boedr schreef:Ik heb mijn spullen aangeschaft bij diyautotune.com dus de ecu en de bobine, lambda sonde (14point7) komt bij bs-autotune vandaan en stekkers bij lokale bosch dynamo en startmotor dealer en rdae.nl.
Verder erg leuk spul om mee te werken maar vergis je niet in de tijd die het duurt om af te stellen ik had mijn auto na 8 dagen fulltime werken weer lopend, maar ben nog steeds aan het afstellen alhoewel het ding staat wegens tijd en plaatsgebrek al weer 1 jaar in de stalling Sad
de link van mijn auto met een paar pica's http://volvolvo.nl/threads/12095-Boedr-s-164-s/page3

Ja dat afstellen zal wel wat werk zijn, voor het goed aansluiten ben ik niet bang, wel is het met elektronica zo als er een component niet goed zit dat het zoeken wordt en dat is dan ook het enige wat me tegenhoudt om geen volledig geassembleerd ecu te kopen.

Welke artikelen heb jij precies besteld/kosten?
Antwoord
[TABLE="width: 100%"]
<tbody>[TR]
[TD="class: main, width: 30, align: right"]1 x[/TD]
[TD="class: main"]6 3/4" 36-1 Trigger Wheel
Option's[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$29.00[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$29.00[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: main"]USB cable for MegaSquirt-III
Option's[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$6.95[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$6.95[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: main"]Lead Bending Tool
Option's[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$5.50[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$5.50[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: main, width: 30, align: right"]2 x[/TD]
[TD="class: main"]Hall effect crankshaft position sensor
Option's[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$34.00[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$68.00[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: main"]MegaSquirt-III w/PCB V3.0 - UnAssembled Kit with black case
Option's[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$378.00[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$378.00[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: main"]MegaSquirt-III MS3X Expansion Card
Option's[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$90.00[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$90.00[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: main, width: 30, align: right"]3 x[/TD]
[TD="class: main"]Bosch BIP373 Coil Driver Mod Kit
Option's[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$8.50[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$25.50[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: main"]Crimp Connector for IGN-6
Option's[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$5.00[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$5.00[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="class: main"]IGN-6 Six-Tower Coil Pack
Option's[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$75.00[/TD]
[TD="class: main, align: right"]$75.0[/TD]
[/TR]
</tbody>[/TABLE]
dat bij diyautotune, goede service daar btw. (lead bending tool is nutteloos btw)
bij bs-autotune, wideband 14point7 lambda sonde
zoals gezegd stekkers bij lokale bosch dealer en bij rick donkers
bij rick donkers ook de kabelbescherming gehaald en een gedeelte van de kabels
lpg zooi in het buitenland (verdamper en injectoren)
Realistisch alles bij elkaar schat ik dat ik voor alles bij elkaar(incl lpg) zo'n +-1200 heeft gekost.
Verder jezelf heel goed inlezen en vantevoren precies nadenken hoe je de bekabeling wilt gaan laten lopen, ik ga een nieuwe kabelboom maken en denk eraan om toch wat meer stekkers te gebruiken ivm aanpassingen in de toekomst en onderhoud, ik kan nu de kabelboom niet zonder knippen uit mijn wagen halen.. ik wilde dus eigenlijk nog een mil stekker halen voor mijn "bulkhead"

msextra.com is trouwens de site om inderdaad info te zoeken over megasquirt, lees echt elke pagina door van megasquirt 3 maar ook paginas van ms1 en 2 kunnen erg hulpvol zijn want daar is ms3 op gebaseerd
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Antwoord
Rob schreef:In de loop van de jaren heul veul over geschreven hier; o.a. Bozzma is er ooit mee begonnen ( Electronische brandstofinjectie home-brew (MegaSquirt) LPG ) en heeft nu een goedlopende toko in alles wat met o.a. Megasquirt te maken heeft. (BS-Autotune.nl)
..apart, want daar was KDFI heilig.. :confused:

BTW, aanleggen en aansluiten is voor mij ook geen probleem, een "jip&Janneke" uitleg vwb het inregelen is uiterst gewenst.. al is het alleen maar om te voorkomen dat het blok 'af fikt'..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
boedr schreef:Verder jezelf heel goed inlezen en vantevoren precies nadenken hoe je de bekabeling wilt gaan laten lopen, ik ga een nieuwe kabelboom maken en denk eraan om toch wat meer stekkers te gebruiken ivm aanpassingen in de toekomst en onderhoud, ik kan nu de kabelboom niet zonder knippen uit mijn wagen halen.. ik wilde dus eigenlijk nog een mil stekker halen voor mijn "bulkhead"

msextra.com is trouwens de site om inderdaad info te zoeken over megasquirt, lees echt elke pagina door van megasquirt 3 maar ook paginas van ms1 en 2 kunnen erg hulpvol zijn want daar is ms3 op gebaseerd

Zo te zien kun je dus met MS veel geld uitsparen in vergelijking met andere duurdere systemen.
in ieder geval bedankt voor de tip. Ik wil de kabelboom al in de moter-steun maken zodat ik het heel makkelijk plug en play in de auto kan monteren. Een aparte motor-boom met hier en daar inderdaad en extra connector zodat bijvoorbeeld spruitstuk met boom er gemakkelijk afgenomen kan worden. Daarnaast is al dat puzzel werk met de bekabeling gemakkelijker als de moter nog niet in de auto zit. En misschien kan ik zo ook gemakkelijker wat testjes doen.

ik weet nog niet of ik een extra trigger-wheel monteer. Dit ga ik ook nog ens goed bekijken.
Antwoord
zou de stekker niet bij de motorsteun doen. stekker ligt dan nogal laag in de motorruimte denk dat je meer plezier er van hebt als de stekker ergens op het schutbord rond zwerft (ook makkelijker met nameten als je de stekker uit wilt meten als je later op storingingen tegen komt.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)