Afgelopen zaterdag de motor en bak gehaald in Overijssel. Was even passen en meten in onze Caddy, maar uiteindelijk is het gelukt. Volgende keer toch maar een aanhanger mee denk ik, scheelt een hoop geklooi!
Vandaag maar eens goed gekeken wat ik nou gekocht had:tongue:
Het is geen pareltje, maar met 285k op de klok vast nog wel goed voor een paar geblazen kilometers:tongue: Turbo en uitlaatspruitstuk zaten er helaas niet bij. Computers, LMM, dynamo en intercooler incl. slangen wel. Dus we zijn direct een eind op weg!
Ben gelijk maar begonnen met het scheiden van motor en bak.
De koppeling heeft betere dagen gehad, maar denk dat ik hem eerst weer lekker terug plaats. Hopelijk is dit patroon gelijk aan een B23 zoals ik eerder had gevraagd. Vermoedelijk wel...
Nu de bak van het blok af was, heb ik hem gelijk maar eens een poetsbeurt gegeven:biggrin: De pook en pookhoes heb ik nog een leuk idee voor, iets meer klasse en style zegmaar:tongue:
Dit is het onderdeel waar ik mij de komende tijd op ga richten. Eerst op zoek naar een 740/940 (hoofd)koppelingscilinder (mocht iemand iets hebben liggen voor weinig?....) en dan mijn automaat er maar eens onderweg slopen. Leidingen kan ik hopelijk zelf maken met een stukje koperleiding en een fels setje voor remleidingen. Pedalen heb ik al een poosje in huis, dus daar hoef ik niet meer naar op zoek.
Alleen het koppelingspedaal aanpassen op de hydraulische koppelingscilinder en dan kan dit ook weer van het lijstje.