29 July 2014, 20:33
Vandaag begonnen met de oranje 244 van 1975 te 'upgraden' met onderdelen van mijn voormalig dagelijkse 244 van '82. Met enige pijn in mijn hart heb ik inderdaad besloten om deze laatste als donorauto te gaan gebruiken. Maar ik zie uit naar een mooi project, hopelijk eindigend in een aparte, oranje harde, net ingelopen echte 70s 244 met zwart leren bekleding. Ook leuk! :-)
Om de kosten binnen de perken te houden en goede onderdelen te kunnen hergebruiken zou ik o.a. graag de remonderdelen (remklauwen, schijven en blokjes) allemaal zelf overzetten van de ene naar de andere auto. Is dit mogelijk om dit in zijn geheel te doen ongeacht het type remsysteem (Ate /Girling)?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Om de kosten binnen de perken te houden en goede onderdelen te kunnen hergebruiken zou ik o.a. graag de remonderdelen (remklauwen, schijven en blokjes) allemaal zelf overzetten van de ene naar de andere auto. Is dit mogelijk om dit in zijn geheel te doen ongeacht het type remsysteem (Ate /Girling)?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Vincent244
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)
Volvo 244L, 06-1975 B20A, M40 (4-bak), Benzine, 105.900km (Geschorst, Project!)
Volvo 244GL, 08-1980 B21A, M46 (4-bak+OD), LPG, 86.000km (Geschorst)
Volvo 855GLT USA, 08-1995, 2.5 20V, M56 (5-bak), LPG G3, 110.000mls/175.000km (Dagelijkse auto)