Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1969 Volvo Amazon
skidje schreef:Vlgs mij is dit topic ook handig voor ombouw van k-jet naar LH2.2

webadres vergeten?

Dopski inderdaad, heb er 1 scherm afgehaald. Helaas toch weer erger dan gehoopt. Ik denk wel dat ik het voorscherm kan redden, maar moet wel flink wat lassen aan het binnenscherm...vorige eigenaar vond het een goede manier om roest weg te slijpen, en er dan een plaatje in te plakken met kit...

[Afbeelding: IMG_0907_zps1960497d.jpg]

[Afbeelding: IMG_0908_zpsbc51f48a.jpg]

Ik denk dat de volvo in m'n loods blijft staat totdat ik beide schermen, roest etc heb afgemaakt, en dan meteen ook de motor eruit trek. Dus zal een paar maandjes in de slaapstand komen...
1969 Amazon
Antwoord
idd vergeten....

bij deze.

http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=192254
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
Antwoord
Grr balen, Binnenscherm is wel goed op te knappen toch? Niet veel lastige bochten, en misschien ook klant en klaar plaatwerk voor te koop?
Antwoord
Binnenscherm is inderdaad als reparatieplaatwerk te koop, bijv. http://www.volvo-parts.nl/binnenscherm-r.html
Reparatie is nog relatief tricky omdat je zit met de uitlijning van het voorscherm met je front, motorkap en deur.
Moet qua boutgaten en hoogte helemaal goed zijn. Als het binnenscherm er eenmaal inzit kun je niet veel meer corrigeren.
Ik heb net het linker binnenscherm en A-paneel van mijn 123GT vervangen daar was ik ook niet zo blij met de vorige "restaurateur" die eveneens erg handig was met kit.
[ATTACH=CONFIG]3220[/ATTACH]
En dat was dus voor het maskeren van dit:
[ATTACH=CONFIG]3221[/ATTACH]
Wat begon als een klein gaatje eindigde dus in het volledig vervangen.

Bij jou ziet het er op het eerste gezicht beter uit, maar gezien de andere kunsten van een vorige "opknapper" aan je auto ben ik nog wel benieuwd wat jij tegen gaat komen.
Mooi dat je hem helemaal aanpakt trouwens! Succes.

Bijlagen Afbeeldingen

Bekijk ook mijn website en blog www.oudevolvo.nl
Antwoord
Ja ik baal inderdaad wel ja. Hoe meer ik kijk hoe meer ik tegen kom. En dan heb ik het andere scherm nog niet eens eraf...

Lijkt wel of de vorige eigenaar van jou auto, ook eigenaar van mijn auto was haha. Zelfde prutswerk.

Ik moet nog even kijken of ik hele platen ga aanschaffen, of dat ik de delen die slecht zijn wegslijp en dan losse stukken erin zet. Het hoeft voor mij geen officiele restauratie te worden, als de roest maar weg is/blijft.

Denk dat ik mn gasfles maar weer eens ga laten vullen haha.
1969 Amazon
Antwoord
oudevolvo schreef:Binnenscherm is inderdaad als reparatieplaatwerk te koop, bijv. http://www.volvo-parts.nl/binnenscherm-r.html
Reparatie is nog relatief tricky omdat je zit met de uitlijning van het voorscherm met je front, motorkap en deur.
Moet qua boutgaten en hoogte helemaal goed zijn. Als het binnenscherm er eenmaal inzit kun je niet veel meer corrigeren.
Ik heb net het linker binnenscherm en A-paneel van mijn 123GT vervangen daar was ik ook niet zo blij met de vorige "restaurateur" die eveneens erg handig was met kit.
[ATTACH=CONFIG]3220[/ATTACH]
En dat was dus voor het maskeren van dit:
[ATTACH=CONFIG]3221[/ATTACH]
Wat begon als een klein gaatje eindigde dus in het volledig vervangen.

Bij jou ziet het er op het eerste gezicht beter uit, maar gezien de andere kunsten van een vorige "opknapper" aan je auto ben ik nog wel benieuwd wat jij tegen gaat komen.
Mooi dat je hem helemaal aanpakt trouwens! Succes.

Je hebt trouwens die voorkant van je volvo wel echt heel netjes hersteld! Echt vakwerk. Ik mag hopen dat mijn herstel de helft zo mooi wordt.
1969 Amazon
Antwoord
Positief nieuws: Heb gisteren m'n kabelbomen binnen gehad! Ze zien er heel netjes uit!

[Afbeelding: IMG_09141_zpsd811c6e0.jpg]
1969 Amazon
Antwoord
Pffffff, ik weet helaas precies hoe dat gaat, je denkt even wat aan te pakken en voor je het weet ligt er meer naast dan je s'ochtends bedacht had.
Ik wilde een bak lassen in m'n combi voor de LPG-ringtank en ben nu ook op slopershoogte.
Een van de voorgaande eigenaren heeft ook het li. binnenscherm (laten?) vervangen, zat vast met plamuur en 4 hechtjes........
En dan begin je het los te halen en kom je steeds verder achterop.

Ik heb dat scherm er opnieuw in gelast door proplassen en hier en daar een rupsje.
Re. binnenscherm heb ik zelfde gehad als jij, bovenzijde verrot waar lange kant van spatbord op geschroefd zit.Ik denk er net zo over als jij, moet gewoon hard worden, originaliteit komt op de 4e plaats :-)
Dus mooie ronding uit 2mm plaat geknipt en er op gelast.

Ik kan inmiddels uit ervaring zeggen dat je door de zure appel heen moet bijten, als je weer op gaat bouwen krijg je er wel weer lol in.
Wat foto's voor evt. inspiratie; http://www.volvokv.nl/forum/viewtopic.ph...ad279d3f27

Eerste foto's zijn alleen te zien als je ingelogd bent, latere pagina's zijn wel foto's te zien zonder inloggen.

groet, Jan
Antwoord
Vroeger of later valt elke oude auto in de handen van de klassiekerhandel, die hem dichtpopnagelen/purren/kitten, rondom in de spuitplamuur zetten en overspuiten, katsjing. Na een paar van die gevallen weet ik dat er niks gaat boven eerlijke roestgaten.

Kijk vooral niet te lang naar Jan's laswerk, anders durf je zelf nooit meer een las te leggen. Er zijn bruggen die minder goed gelast zijn.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
zeker een mooie link voor inspiratie jan! Wat een klus, goed om te zien dat je echt al ver bent! Je hebt veel dezelfde roestplekken die ik heb ja. Alleen kan je wel een heel stuk beter lassen...maar ja met elke poging wordt het iets beter Wink
1969 Amazon
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 4.956 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 362 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.728 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 801 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 220.495 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.897 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.424 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.646 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.785 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.251 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)