Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Al ideeën hoe je de kjet gaten gaat afdoppen? Daar moet ik ook nog wat mee gaan doen namelijk.
Blokje ziet er wel fris uit zo hoor :-)
Berichten: 204
Topics: 2
Lid sinds: May 2014
Volvo 142 B23 schreef:Al ideeën hoe je de kjet gaten gaat afdoppen? Daar moet ik ook nog wat mee gaan doen namelijk.
Blokje ziet er wel fris uit zo hoor :-)
Bedankt.
Kjet heb ik met stuivers dicht gemaakt; zie pagina 13.
Als je er iets meer voor wilt uitgeven kan je dit bestellen (hij stuurt ook naar Europa)
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=188782
Wat ben jij dan van plan met je 242?
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Mmm... Die dingen kan ik zelf ook maken indien nodig. Verstuivers erin is meest simpele oplossing ja.
In de 242 komt een vrij programmeerbaar systeem. Zal waarschijnlijk de megasquirt zijn die hier al een aantal jaren ligt te verstoffen.
Berichten: 204
Topics: 2
Lid sinds: May 2014
even een vraagje over de sensoren. Kan iemand bevestigen of dit de 3 zijn die ik nodig heb?
Temperatuur
Olie
en nog een temperatuur
mocht dit kloppen, is dan de laaste degene die naar de meter in het dashboard gaat?
bedankt
ps volvo 142 b23 je auto is echt super mooi gespoten; hele mooie kleur! En nu opschieten en dat blok afmaken! :wink:
Berichten: 204
Topics: 2
Lid sinds: May 2014
iemand die weet of bovenstaande sensoren de juiste zijn?
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
7 July 2014, 18:53
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 July 2014, 18:57 door Marc1970.)
Die laatste twee zijn standaard in de 240, die heb je al als het goed is bij het blok gekregen. AFhankelijk van de ECU heb je die eerste nodig.
Lijsten met originele combinaties en pin-outs zijn wel handig voor dit soort vragen, de catalogus van Bosch zelve, die levert originele onderdeelnummers op:
https://www.bosch-automotive-catalog.com...irect=true en deze deze bijvoorbeeld:
http://www.nord-com.net/stoni/lh_ezk.html
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 204
Topics: 2
Lid sinds: May 2014
Bedankt marc, relaxte website! Ik moest wel even goed zoeken op de bosch site, en Amerika bij de zoekopdracht invullen, maar kom dan inderdaad bij de Bosch LH 2.2 uitvoeringen. Echter staat de olie sensor er niet tussen zover ik kan vinden.
Die andere site zal vooral handig zijn wanneer ik de kabelboom binnen heb en daadwerkelijk ermee begin.
Maar nogmaals bedankt!
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
De oliesensor is aan/uit. Niet zo belangrijk verder welk merk/type etc.
De temp sensor is een weerstand die varieert met de temperatuur. Het bereik waarin deze werkt is wel belangrijk, dus daar moet je de goeie voor vinden. De blauwe dus, de tweede temp sensor is volgens mij gewoon et standaard Volvo temp sensortje voor je klokkenwinkel.
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Reuvers schreef:ja daar ben ik ook enigszins bang voor, wil echter toch eerst even gaan schuren om te kijken of het echt zo is...
Zag op V44 dat je de stoute schoenen aan ging trekken; viel het mee?
Berichten: 2.449
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Vlgs mij is dit topic ook handig voor ombouw van k-jet naar LH2.2
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..