Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Dopski schreef:Cool ga je een soort B21ET --> B21FT maken?
Een FT is ook gewoon K-jet, zat origineel in mn 242. Er hangt alleen wat meer milieurommel om heen en het vermogen is wat lager, geloof dat de compressie ook wat lager is. Maar het is zoiezo geen LH2.2 motor.
Berichten: 204
Topics: 2
Lid sinds: May 2014
skidje schreef:Waarom niet het alom bekende LH 2.4 wat hier aanmerkelijk couranter is? Hoewel we hier ook voldoende glt's zullen hebben met passende kabelboom van 2.2!
Klinkt wel goed om er iets electrisch van te maken?
Je bedoeld electrisch qua ontsteking? Denk dat ik het voor nu even wil laten met de onderdelen die ik heb, en het blok draaiend krijgen in de auto.
Wat zou m'n voordeel precies zijn?
Wist trouwens niet dat LH2.2 hier geleverd was; kon tevens in nederland ook nergens een fatsoenlijke kabelboom vinden.
Berichten: 605
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Skidje bedoelt dat de keuze voor LH 2.2 ipv LH 2.4 niet heel logisch lijkt aangezien 90% van de injectie 240's in NL 2.4 is. Ontsteking staat daar los van. LH 2.4 heeft een of twee sensoren meer dan 2.2...
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 6.712
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Volvo 142 B23 schreef:Een FT is ook gewoon K-jet, zat origineel in mn 242. Er hangt alleen wat meer milieurommel om heen en het vermogen is wat lager, geloof dat de compressie ook wat lager is. Maar het is zoiezo geen LH2.2 motor.
Ok, tof. Ik wist niet dat er een officiële B21FT heeft bestaan. Ik bedoelde dat hij eigenlijk een soort B200FT/B230FT aan het maken is in een B21ET jasje.
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Dopski schreef:Ok, tof. Ik wist niet dat er een officiële B21FT heeft bestaan. Ik bedoelde dat hij eigenlijk een soort B200FT/B230FT aan het maken is in een B21ET jasje.
Zo leren we van elkaar he. Word inderdaad een leuke hybride zo, ben benieuwd hoe alles uit gaat pakken qua sensoren en dergelijke (boringen etc al aanwezig?).
Berichten: 204
Topics: 2
Lid sinds: May 2014
Ja achteraf gezien was lh2.4 wellicht de makkelijkere oplossing, maar las wel dat het wel meer werk was; met name een sensor op het vliegwiel, waar het vliegwiel ook aangepast moest worden ofzo...??
boringen heb ik niet nog niet gemaakt nee, want weet nog niet precies welke sensoren ik nodig heb (dacht 2 x koeling en 1 x olie)
Berichten: 2.832
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
Ah, lh2.2 heeft inderdaad geen vliegwielsensor nee. Dat scheelt al 1 lastige sensor. En lh2.2 is hier volgens mij zat te vinden in 740's?
Berichten: 204
Topics: 2
Lid sinds: May 2014
2 July 2014, 19:17
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 July 2014, 19:25 door Reuvers.)
Ik durf het niet te zeggen; de luchtmassameter die bij LH2.2 hoort (eindigt op nummer 007) vindt ik genoeg op onderdelen lijn, echter de ECU weer niet. Maar de auto's waar die 007 LMM in zit zou dus LH2.2 moeten hebben ja. Gelukkig heb ik inmiddels de meeste onderdelen. Zover ik weet mis ik enkel nog de LMM, lambda sonde, stappenmotor, de sensoren op het blok, en iets om de ontsteking aan te sturen.
als ik het zo lees lijkt het ineens veel...maar de meeste dingen zijn gelukkig niet super duur. Al ben je met zo'n project toch al gauw een hoop meer kwijt dan je initieel dacht. Zodra alles compleet is zal ik eens een optel som maken. (tot zover een slordige 435,- euro voor het blok, pakkingsets, kabelboom, ecu, aanbouwdelen zoals ontsteking, inlaat spruitstuk, dynamo, waterpomp, brandstofpomp etc) Niet veel voor zo veel spul maar toch geld...
let wel ik moet nog een intercooler regelen, de buizen hiervoor, een uitlaat maken, eventueel andere radiator (ben ik nog niet aan uit), nieuwe koppeling/drukgroep denk ik. Al is dat laatste puur slijtage. Had ook vervangen moeten worden als ik de B20 zou blijven rijden.
En om de kosten engiszins te compenseren ga ik wel alles wat over is van de kjet verkopen, en ook de B20 (compleet). Tevens weet ik niet of er interesse is voor een complete LPG instalatie op de 2de hands markt?
Al heb ik werkelijk geen idee wat het bovenstaande opbrengt...
Berichten: 9.856
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik denk dat je vooral vastzit aan je rechtopstaande koppelingshuis zonder BDP sensorgat en de M40 zelf. De M40 heeft een grove vertanding (10 tanden) op de ingaande as, en LH2.4 vliegwielen gaan samen met fijne vertanding (22) op de plaat.
En de EZ117K ontsteking van LH2.2 is onafhankelijk vd injectie, dat lijkt me ook fijn (flexibel) voor dit soort mix and match projecten.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 204
Topics: 2
Lid sinds: May 2014