Topics: 16
Dan kan je net zo goed niks doen. Als je gaat schuren weet je zeker dat je er wat aan moet doen :frown:
Het roest namelijk van binnenuit. Het is niet ontstaan door steenslag maar de blubber die blijft zitten in de hoeken en vocht vast blijft houden.
Wanneer heb je voor het laatst met een hogedrukspuit de boel aan de binnenkant schoongeblazen? Er zal wel wat blubber tussen vandaan komen, en met een beetje pech blaas je zelf doorheen.
Topics: 176
Citaat:Als ik dit nog een winter zo laat blijft er denk ik niks overs van de voorschermen.
Valt wel mee, die schermen zijn van superdik plaatstaal gemaakt.
Dit houdt het nog wel 5 a 10 winters
Topics: 54
Reuvers schreef:ja daar ben ik ook enigszins bang voor, wil echter toch eerst even gaan schuren om te kijken of het echt zo is...
Het is ècht zo!!!
Groeten van Frans
Topics: 38
v700r schreef:Het is ècht zo!!!
Daar durf ik ook wel een poule voor op te zetten!
Ik zou op zoek gaan naar twee knappe schermen zonder ook maar iets van roest. Dan vervolgens kunststof binnenschermen kopen om de blubber tegen te houden. Zo doe ik het ook bij mijn Amazon.
Ik heb jouw Amazon wel eens bekeken toen hij te koop stond in Nijmegen als ik het mij goed herinner. Leuke auto met overdrive. Alleen wat laswerk aan de bodemplaat achter de bestuurderstoel als ik het goed herinnerde. Blaasjes zijn nou eenmaal op de koop toe in deze prijs categorie.
Groeten, Boele
Topics: 2
1 July 2014, 10:03
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 July 2014, 10:07 door Reuvers.)
Het klopt inderdaad boele, dat er wat laswerk te doen was.
En ja de auto was dusdanig goedkoop, dat een minder lakwerk er bij hoorde.
Ik begrijp dat de kans groot is dat het door is, maar het voelt inderdaad nog wel echt hard daar; die schermen zijn inderdaad heel dik. Ik vraag me engiszins af of het niet het slechte voorbewerken/spuiten van de vorige eigenaar is geweest. Dit was namelijk echt pruts werk; ramen zijn er niet uitgehaald, sierstrippen laten zitten etc. Vandaar dat er op wel meer plaatsen de lak is gaan scheuren (dak rails, achterramen, etc) Auto was ook niet stofvrij gemaakt dus overal stof in de lak.
Maar ik zal vandaag eens kijken hoe het eruit ziet vanuit de binnenkant van de wielkast. Maar schoonhouden doe ik mijn auto zeker! Ergste wat er is, is een vieze auto
Het zal alleen lastig te zien zijn met die liters bitac die erop zitten...
update over de B21: ik heb een volvo 240 LH2.2 motor kabelboom en ontsteking kabelboom weten te vinden in de VS; die nu onderweg is.
Tevens ook een B230F inlaat spruitstuk met injectoren en toebehoren weten te scoren.
Moet nu alleen nog uitvogelen wat ik nodig heb om de ontsteking te sturen, en welke temperatuur sensoren en olie sensoren ik nodig heb
Topics: 163
Cool ga je een soort B21ET --> B21FT maken?
1 July 2014, 11:14
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 July 2014, 11:17 door Reuvers.)
Ik bouw inderdaad de Kjet om naar injectie
over de onstekings module: volgens TB hoef ik niet perse een computer te halen, maar zou een "ignition amplifier" ook volstaan. Als ik hierop zoek kom ik bij bosch nummer 0 227 100 124
volgens onderdelenlijn is dit een onstekingmodule.
Kan iemand bevestigen of dit zal werken?
Topics: 125
Reuvers schreef:update over de B21: ik heb een volvo 240 LH2.2 motor kabelboom en ontsteking kabelboom weten te vinden in de VS; die nu onderweg is.
Tevens ook een B230F inlaat spruitstuk met injectoren en toebehoren weten te scoren.
Moet nu alleen nog uitvogelen wat ik nodig heb om de ontsteking te sturen, en welke temperatuur sensoren en olie sensoren ik nodig heb
Waarom niet het alom bekende LH 2.4 wat hier aanmerkelijk couranter is? Hoewel we hier ook voldoende glt's zullen hebben met passende kabelboom van 2.2!
Klinkt wel goed om er iets electrisch van te maken?
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..