Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spontaan klikken relay
Ik heb nu iets vreemds in mijn Volvo 244 '79, tijdens het rijden hoor ik af en toe een relay klikken, soms vakers en dan is het weer een tijdje stil. Ik heb het idee dat het het knipperlicht af en toe klikt. Maar ik zie de de knipper lichten niet aangaan. Ik blijf op dat moment ook gewoon van richtingaanwijzer en alarmlichten af en toch klikt hij.
Heeft iemand een idee?
Mooi sleutel project!
Antwoord
Misschien is de gordelverklikker/schakelaar/veertje onder je (bijrijder)stoel losgeschoten of defect? Dat is hetzelfde relais.

Verstuurd vanaf mijn HTC One S met Tapatalk
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
[Afbeelding: OnderschriftCaddyVolvo_zps6148de5c.jpg]
Antwoord
ZOAB schreef:Misschien is de gordelverklikker/schakelaar/veertje onder je (bijrijder)stoel losgeschoten of defect? Dat is hetzelfde relais.

Hmmm dat zal ik zeer zekers eens even controleren, maar zou dan ook niet het lampje op het dashboard branden dat de gordel er niet in zit?
Mooi sleutel project!
Antwoord
Ja eigenlijk wel, maar dat is hetzelfde bij je knipperlichten, die zie je ook niet.
Zo'n relais is volgens mij trouwens niet zo schrikbarend duur dat je preventief vervangen zou moeten laten (tientje ofzo?).

Anders kan je hem evt. wisselen met een andere wagen. Het knipperlichtrelais zit achter de linker zijkap van je middenconsole, ergens ter hoogte v/d vloerbedekking.
Gordel los en het geluid volgen Wink
Volvo 244 DL - B21A - 1976  ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____  Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
Antwoord
Als het die van de gordel blijkt te zijn, verwacht ik eerder dat het relais gewoon goed is. Het zal 'm dan waarschijnlijk zitten in het schakelaartje onder de passagiersstoel. Had frox ook met zn 142, zodra er een portemonnee of telefoon op de stoel lag ging de gordelverkikker al aan, is eenvoudig in te stellen (draadje strakker/losser).
Antwoord
Of een dikke portemonnee? ;-)

Antwoord
Dopski schreef:Als het die van de gordel blijkt te zijn, verwacht ik eerder dat het relais gewoon goed is. Het zal 'm dan waarschijnlijk zitten in het schakelaartje onder de passagiersstoel. Had frox ook met zn 142, zodra er een portemonnee of telefoon op de stoel lag ging de gordelverkikker al aan, is eenvoudig in te stellen (draadje strakker/losser).

Hmmm mijn telefoon lag op de bijrijders stoel inderdaad. Maar ik kan het natuurlijk testen door de gordel er rechts ook in te klikken. Als ik dan van het spontane relaytje af ben dan zit ik in de goede richting.
Van het weekend gelijk eens ff kijken.
Mooi sleutel project!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  ruitenwissers gaan af en toe spontaan werken jos245 3 4.212 25 May 2012, 21:00
Laatste bericht: jos245
  DRINGEND: "fasten your seatbelts"-lampje blijft knipperen en klikken CK070 8 5.502 24 April 2012, 17:59
Laatste bericht: CK070

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)