Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Position, inderdaad, degene die er op zat geeft alleen aan en uit door.
De poelie wordt .25 mm afgedraaid en het triggerwiel erop gelijmd en geseald met m4 boutjes
Dan nog de temp sensor, lambda, plaatsing map (manifold absolute pressure), en alles aansluiten.
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
13 May 2014, 09:08
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 13 May 2014, 11:54 door volvoman0_0.)
update:
nu is de brandstofrails klaar gepast, brandstofdrukregelaar en slangen, en de idle air bypass motor, draadboom doorgevoerd, ecu geplaatst, weer een stap verder
ff een paar plaatjes:
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Laurens Zondag schreef:ziet er allemaal netjes uit. ben echt benieuwd naar hoe dit gaat lopen als hij straks klaar is. (zou er stiekem wat extra pk's bij komen door een beter afgesteld ecu )
bedankt!
ben ook benieuwd! ik kan het iig vele malen beter afstellen, straks
wordt vervolgd
(ik heb de plaatjes veranderd, daardoor werkt jouw post niet meer? )
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Update
Weer opgeschoten, kabelboom geplaatst en alle stekers aangesloten, veel werk, en vandaag de poelie met het opgelaste triggerwiel teruggekregen, komend weekeinde de rest in elkaar zetten... Eindelijk en dan wachten op de proef....
Fotoos
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
nu zit alles weer in elkaar, poelie geplaatst, alles vastgezet en aangesloten en het luchtfilter mooi zwart gemaakt.
ik heb een andere koelwatersensor gevonden die gelijk past in een M18 1.5 , van een Lancia! ook leuk.
de benzineleidingen getest en en op druk gebracht door even de pomp aan te zetten, drukmetertje werkt perfekt, gaf eerst 5 bar en heb ik teruggesteld tot 3,5. lekvrij
plaatjes:
nu maar wachten op de eerste start onder begeleiding van Jeroen Bosma
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 2.836
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
De steun van de vr sensor, die wil je misschien nog een extra versteviging geven door er een driehoekje oid in te lassen. Wij zijn er toen echt uren mee bezig geweest, bleek door trillingen gewoon net te veel te zwabberen.
Berichten: 11.654
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
staat ie dan daar of gaat ie op de aanhanger er naartoe..? Ik ben echt heel benieuwd of eea zo is af te regelen dat het zich als bij een moderne auto gedraagt.. dus niet na het afstellen net niet goed.. waarom zeg ik dit, omdat ik vaak genoeg te toevoeging heb gehoord als 'eigenlijk moet dit nog' 'om het helemaal goed te laten werken is dat nog nodig maar dat gaat niet omdat' , en vervolgens rond blijven rijden met een systeem dat 89% in orde is.. en da's nou zo jammer..
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Ik ook, maar dit gaat wel lukken. Ik ga hiermee naar lemans classic 24 hours begin juli, jeroen komt bij mij checken en proefdraaien
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Volvo 142 B23 schreef:De steun van de vr sensor, die wil je misschien nog een extra versteviging geven door er een driehoekje oid in te lassen. Wij zijn er toen echt uren mee bezig geweest, bleek door trillingen gewoon net te veel te zwabberen.
Bedankt voor de tip, ik houd het scherp in de gaten, het is 5 mm staal en stevig gelast maar als het een probleem is doe ik dat.. Heb je een foto van je montage?
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988