Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1969 Volvo Amazon
#81
marc ik wacht todat het blok volledig is gespoten en droog want als ik hem op zn kop draai loopt er nog wat olie uit.
Zal me even via de greenbook verdiepen hoe ik bij die drijfstanglagers kom om ze te controleren. Inderdaad 40 euro is niet de wereld.

laatste link van je is echt een mooie revisie. Als ik een on-uitputtende portemonnee had zou zoiets een optie zijn; echter is dat niet het geval...

Vond gisteren trouwens een nederlandse website van iemand die kabelbomen maakt ook voor LH2.2. Helaas was het een flink kostenplaatje (190,- dacht ik). Maar iig weet ik dat het dus mogelijk is om te vinden. Ik zoek echter nog wel even verder.

En gisteren ook een kort lijstje gemaakt van alle pakkingen, keerringen en dergelijke die ik nodig heb voor het blok, en hoewel ze los niet veel kosten, is het alles bij elkaar toch weer een goede 200,-. Het is altijd duurder als dat je verwacht...
Antwoord
#82
Je kan ze in sets kopen, als je niet te kieskeurig bent over de makers van de diverse pakkingen en keerringen die erin zitten, dan kom je aan 100 euro ongeveer, dit is de bovenkant: http://www.volvo-parts.nl/240-260/motor/...-4658.html

Als je van alle pakkingen en keerringen de beste (Elring, Victor Reinz, Corteco, Volvo) wilt, kom je eerder aan 3-400 euro gok ik. Vooral in de USA zijn ze dol op OEM onderdelen, een koppakkingset: http://www.ipdusa.com/products/8984/1203...et-kit-b21 een nokken/hulpaskeerring: http://www.ipdusa.com/products/8976/1202...-b230-b234

Nog een riem, een spanrol, etc, is ws. pas het begin als je allerlei custom onderdelen om hem in je Amazon te bouwen laat maken.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#83
Is juist leuk van dit project dat het es niet met een dikke tiet met geld gaat!:redface:
Vlood 51.
Antwoord
#84
marc als ik jou bovenste link koop en deze: http://www.volvoklassiekerswebshop.nl/ca...-1305.html
en een set nieuwe kopbouten, dan heb ik toch alle pakkingen en keerringen? Ik geloof trouwens dat ik dan enkel de oliefilter houder aan het blok de ronde pakking ring mis.
Wat ik verder nodig heb mbt de aanpassingen vind ik moeilijk te bepalen zonder dat ik het kan zien; dus als het blok iig in de steunen van de auto hangt.

Daarnaast moet ik zowiezo nog een nieuwe waterpomp omdat de oude vast zit. Dan weet ik ook nog niet of de dynamo wel gaat passen. Uitlaat spruitstuk heeft trouwens ook een flinke scheur dus...wat ik eerder al zei, het is altijd duurder dat je denkt/hoopt

edit#2 hoe langer ik kijk naar wat er in de sets van de pakkingen zit, hoe meer ik mis: turbo olie leiding pakkingen

Tube-Less schreef:Is juist leuk van dit project dat het es niet met een dikke tiet met geld gaat!:redface:

bedankt, precies hoe ik het voor me zie; zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk Wink
Antwoord
#85
Die scantec askeerringen ben ik niet kapot van. Heb een 1x die van de nokkenas vervangen, die was binnen een paar weken zo lek als een mandje (maar had die ook niet goed voorbehandeld). Dus die van de krukas en nokkenas zou ik van volvo of de merken die mark noemt scoren. De rest zal wel goed zijn.
Antwoord
#86
De wat simpelere pakkingen kan je zelf knippen, pakkingpapier is in alle diktes te koop, de evt. boutgaten sla je met een holle pons erin. Mijn mooiste was een waterpomppakking voor een Volvo 66.

De kopbouten zou je kunnen hergebruiken trouwens, max. 5x van Volvo of tot er rek is geconstateerd. Kijk of het stukje draad wat boven het blok uitsteekt (het zwakste deel vd kopbout) niet uitgerekt is.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#87
ok ik wist niet dat kopbouten her gebruikt konden worden. Ze zien er allemaal eigenlijk nog heel goed uit. Dus dat kan een meevaller zijn.

Pakkingen zelf maken heb ik inderdaad ook wel eens gedaan in het verleden.

Dopski ik zal eens kijken wat voor vervangende keerringen ik kan vinden. Bedankt voor de tip.
1969 Amazon
Antwoord
#88
Als je de kopbouten om en om met de draad tegen elkaar legt kan je aardig zien of en hoever ze uitgerekt zijn. Of vergelijken met nieuwe M12 draad natuurlijk.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#89
ik heb ze een maand geleden ongeveer bij skandix.de gekocht. daar verkopen ze zowel imitatie als origineel volvo voor nette prijzen.
Antwoord
#90
Hergebruik kan, maar ik heb er laatste keer ook niet voor gekozen. Je kunt ze opmeten of ze niet uit gerekt zijn. Ik heb bewust nieuwe gekocht. Koste meen ik iets van 50 euro voor een setje. Ik had geen idee of de bouten al vaker gebruikt waren en wilde voor dat geld niet na een jaar ofzo weer moeten. Ik rij rond de 30 A 40000 per jaar dus vond duurzaamheid wel een issue Smile


Sent from my Volvo using Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 4.965 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 363 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.728 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 801 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 220.503 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.897 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.426 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.646 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.785 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.251 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)