27 May 2014, 12:43
1969 Volvo Amazon
|
27 May 2014, 13:16
Dat is wel heel mooi zo!!
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
28 May 2014, 11:22
bedankt!
vraagje: Ik probeer de achterste distributie kap van het blok af te halen, omdat ik daar de pakking ook wil vervangen. Maar hij lijkt nog vast te zitten... Ik heb alle boutjes eruit gedraaid, maar er zitten nog 2 boutjes zonder kop. Ze lijken echter niet afgebroken ofzo. Zitten deze vast in het huis, en klemt de kap nu alleen op de oude pakking of mis ik iets? ![]() boutjes in beeld ![]() ![]() bedankt
28 May 2014, 11:38
Dat zijn paspennen zo te zien.
Zitten er onder aan de carterpan misschien geen boutjes of andere boutjes over het hoofdd gezien?
28 May 2014, 11:49
Dat zijn inderdaad geen boutjes, maar gewoon pennen. Die kunnen dus niet los, maar die zijn ook niet de schuldige denk ik.
Aan de foto's te zien is de carterpan er al onderuit, dus die boutjes zijn het dan ook niet. Ik denk dat de oude pakking gewoon zorgt dat het nog muurvast zit. Ik zou met een plamuurmes of iets anders dun er tussen tikken, langs de gehele rand en dan steeds meer ruimte creëren. Ik verwacht dat ie dan uiteindelijk los schiet. Dun beginnen langs de hele rand, dan trek je niets krom. Volgens mij zat die bij mij ook behoorlijk vast. Succes!
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____ Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het Volvo 240-260 Register sinds 2012
![]()
28 May 2014, 11:51
Pakking zal wel goed gehecht zijn inmiddels. Beetje jutteren met een nylon hamer tot de pakking 'breekt', punt zoeken waar je zachtjes kan wrikken, en dan loodrecht naar voren halen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
28 May 2014, 12:09
carterpan zit er inderdaad niet meer op, en ik zie zover ik weet niks over het hoofd, tenzij dit langs de binnenkant van het blok nog vast zit; echter praat Greenbook hier niet over dus ga ik niet van uit.
Ik had al wel een paar keer een tik met een hamer gegeven zonder dat dit iets uithaalde. Maar ga er wel mee verder. Komt goed. bedankt wederom!
28 May 2014, 18:27
aanhouder wint; kap is eraf. De pennen passen echt maar net in de gaten van de kap, en daar bleef de kap dus op hangen. Tikken met een hamer en tegelijk trekken kwam ie los.
29 May 2014, 12:08
Als de motor toch ondersteboven hangt zou je de drijfstanglagers eens kunnen bekijken, en evt vervangen, dat zijn de kosten niet; voor 40 euro ben je verzekerd van goede oliedruk etc: http://www.volvo-parts.nl/240-260/motor/...-2825.html
Hier een set uit een Toyota 1HZ motor zoals ze er ongeveer uit zullen zien hopelijk, gebruikt maar nog bruikbaar (alhoewel de vraagsteller vindt dat de lagers gaar zijn): http://www.4wdaction.com.au/forum/viewto...4&t=124938 Heel veel inspirerende motoropbouw foto's van een hele precieze sleutelaar: http://www.pbase.com/stealthfti/b230ftshortblock
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)