Topics: 176
.
Wellicht heb je hier iets aan?
"if it is difficult to engage 1st and 2nd gear, the yoke must be adjusted"
Ik heb het zelf ook, 1 & 2 zeer moeizaam, ook nieuwe platen etc, maar geen verbetering.
Zal onderstaande dit weekend eens proberen
Topics: 163
Op de achteruit heeft dat borplaatje weinig invloed (je tilt het knopje immers op), wel op de 1e en 2e.
Bedoel je met stroef "tandenpoetsen", dan zou het toplagertje misschien versleten kunnen zijn.
Topics: 38
Bedankt voor jullie reacties, ga het allemaal uitproberen. @Dopski, neen, het is zeker geen tandengeknars, absoluut niet zelfs. Het is meer zo; het ene moment schuif ik de pook gelijk in boter in de ÃÃn en een volgende keer kan ik er alleen met geweld en zeer fors duwen in krijgen. Meestal helpt het in dat geval door de koppeling op te laten komen en het daarna nog een te proberen, soms moet dat zelfs vaker. Ik probeer nu altijd tijdens het rijden terug te schakelen naar de ÃÃrste versnelling als ik moet stoppen voor een kruising of rood licht.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Topics: 82
Misschien een sloppy shifter
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=193991 Er zitten nogal wat haken en ogen onder de pook, de no. 4 en/of 5 op het plaatje heb ik wel eens vervangen.
De 1 is altijd een beetje nukkig heb ik het idee, ook rijdend engageert-ie lastig.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 163
Nice, moet ik ook nog eens doen ja.
Topics: 26
ruuds70 schreef:Reparatie aan mijn deurklinken gestart.
foto 1 geeft de stand van de handgrepen vóór reparatie weer, van de passagiersdeur en de andere foto's zijn de achterdeurklinken vanuit verschillende posities na reparatie. Ze zitten nu weer 'strak' gelijk met de deur.
Hoe heb je dat gedaan? Vervangen door nieuwe handgrepen?
Volvo 240 1990
volvo V70 1998
Neen, ik heb de oude handgrepen gebruikt. Het probleem is de aanslagpin! Deze is gammel of zelfs afwezig. Bij de eerste heb ik de aanslagen verdikt met een kunststof omhulsel, Deze heb ik met tape vast gezet. Bij de tweede heb ik met een dikke parker een vervangende aanslagpin gemaakt. Deze heb ik voorzien van een kunststof plug. Ook deze heb ik met tape vastgezet.
Ik ga er nu op letten welke manier het beste stand houdt.
Verder ga ik de vervangende handgrepen (ik heb nog een set van vier liggen, maar die zijn niet veel beter dan mijn eigen handgrepen) behoorlijk reviseren met stevige aanslagpinnen. (iets voor de winteravonden denk ik zo)
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Topics: 289
zit ook nog een rubbertje om de aanslag.. tenzij die al weg zijn.. stukje isolatie van electriciteits-snoer.. (da's iets anders dan stroomsnoer.. :mad: !! )
Waar haal ik het beste een magneet koppeling voor mijn airco uit? De mijne is niet meer te koppelen, vandaar.