23 April 2014, 21:20
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 July 2014, 11:23 door hansbaijens.)
Hallo VOLVO fans,
Een paar weken geleden heb ik een VOLVO 240 estate uit 1983 gekocht en wil me toch ook even voorstellen op het forum. Mijn naam is Hans en woon in het soms zo zonnige zuiden van Nederland. Ik heb van kinds af aan al een tik gehad van alles wat met auto's te maken heeft. Het begint met spelen, dan sparen van modelauto's en uiteindelijk het rijbewijs voor het echte werk (mijn lesauto was toevallig een VOLVO V40 en V60). Mijn eerst auto was een Ford Fiesta uit 1990, weinig luxe maar heb er altijd veel plezier mee gehad. Enkele jaren later ben ik als privà chauffeur gaan werken en heb toen in veel verschillende luxe auto's gereden. Daar is toen ook mijn (gedeeltelijke) passie voor BMW uit gekomen. Ik reed veel voor een vaste klant en die had een prachtige nieuwe BMW 5 serie. Om die "freude am fahren" thuis ook te beleven ben ik later ook een BMW 3 serie uit 1996 gaan rijden. Dit was erg plezierig tot elk jaar de APK keuring aan de beurt was (en mijn spaarrekening ook). De auto begon te duur te worden (en was ook niet meer nodig omdat ik erg dicht bij mijn werk woon) en heb ik toen verkocht om vervolgens een BMW 2500 uit 1971 te kopen. Deze auto heb ik nog steeds en gebruik ik alleen recreatief. Een auto voor het degelijks gebruik en weekenden kon ik eigenlijk toch niet missen en ben toen verder op zoek gegaan. Mijn ogen waren gericht op een VOLVO 480, maar die bleek met mijn lengte van 2,07 meter niet zo prettig te zijn. Ik koos voor het praktische en heb toen een PEUGEOT 307 gekocht. 2 jaar later ben ik ergens gaan werken en was deze diesel niet meer rendabel. De zoektocht naar een grote, praktische, goedkope auto was begonnen. Ik woon op fiets afstand van mijn werk en wil de auto echt alleen gebruiken voor de weekenden en vakanties (wij zijn nogal van het camperen met de tent dus vandaar de ruimte). Een oldtimer die onder de oldtimer overgangsregeling valt is voor mij ideaal. De zoektocht naar een volvo 245 was begonnen. Al vrij snel kwam ik mijn huidige auto tegen, een VOLVO 240 uit 1983 die de vorige eigenaar zelf uit Denemarken had gehaald. Na een proefrit was ik al snel verkocht en nu staat deze dan ook eindelijk bij mij met 205000 km voor de deur.
Dat was genoeg over mij, dus nu maar iets over de auto.
[ATTACH=CONFIG]3179[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3180[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3181[/ATTACH]
Bij de auto zat het originele service boekje dat in het Deens is ingevuld, ik ben aan de gang gegaan met het maken van een schema waar ik de kilometerstanden, onderhoud en datums in heb vermeld (GOOGLE translate is dan een onmisbare partner). Ik kwam er achter dat er tot de 120000 km in december 1987 alles keurig is bijgehouden. Daarna is er pas weer onderhoud uitgevoerd in 1993 bij een kilometerstand van 140000 km (helaas staat er ook geen garage stempel met plaatsnaam bij), dus wat er gebeurd is geen idee. Maar vanaf toen tot heden heb ik wel enkele aantekeningen van reparaties terug gevonden.
[ATTACH=CONFIG]3182[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3183[/ATTACH]
De auto is begin 2013 door een autohandelaar naar Nederland gebracht en had hier nog een tijd zelf in willen rijden en de auto willen restaureren. Maar door de onduidelijkheid die de overheid heeft gecreëerd over de oldtimerregeling was voor hem de fun weg. En voor mij een reden om zijn VOLVO 245 te kopen.
To do list
- Radio vervangen door modern exemplaar, was nog voorzien van Blaupunkt met cassette (is al gedaan)
- Wissers van koplampen werkend maken (is al gedaan, stekker zat los)
- Interieur vervangen (er zit op de voorstoelen na een interieur van een VOLVO 145 in, dus als je interesse hebt?, let me know)
- Sloten vervangen (slot van voordeur werkt niet (sleutel draait niet))
- Velgen plaatsen (weet nog niet of ik corona of turbo velgen wil)
- Bodem behandelen (weet nog niet met wat, Tactyl / Bitumen / Brantho Korrux / Loodmenie)
- Roest behandelen aan de wielranden
- Hella Comet verstralers
Dit was een introductie van mij en mijn VOLVO 245, tot snel op het forum of een meeting.
Groeten Hans
Een paar weken geleden heb ik een VOLVO 240 estate uit 1983 gekocht en wil me toch ook even voorstellen op het forum. Mijn naam is Hans en woon in het soms zo zonnige zuiden van Nederland. Ik heb van kinds af aan al een tik gehad van alles wat met auto's te maken heeft. Het begint met spelen, dan sparen van modelauto's en uiteindelijk het rijbewijs voor het echte werk (mijn lesauto was toevallig een VOLVO V40 en V60). Mijn eerst auto was een Ford Fiesta uit 1990, weinig luxe maar heb er altijd veel plezier mee gehad. Enkele jaren later ben ik als privà chauffeur gaan werken en heb toen in veel verschillende luxe auto's gereden. Daar is toen ook mijn (gedeeltelijke) passie voor BMW uit gekomen. Ik reed veel voor een vaste klant en die had een prachtige nieuwe BMW 5 serie. Om die "freude am fahren" thuis ook te beleven ben ik later ook een BMW 3 serie uit 1996 gaan rijden. Dit was erg plezierig tot elk jaar de APK keuring aan de beurt was (en mijn spaarrekening ook). De auto begon te duur te worden (en was ook niet meer nodig omdat ik erg dicht bij mijn werk woon) en heb ik toen verkocht om vervolgens een BMW 2500 uit 1971 te kopen. Deze auto heb ik nog steeds en gebruik ik alleen recreatief. Een auto voor het degelijks gebruik en weekenden kon ik eigenlijk toch niet missen en ben toen verder op zoek gegaan. Mijn ogen waren gericht op een VOLVO 480, maar die bleek met mijn lengte van 2,07 meter niet zo prettig te zijn. Ik koos voor het praktische en heb toen een PEUGEOT 307 gekocht. 2 jaar later ben ik ergens gaan werken en was deze diesel niet meer rendabel. De zoektocht naar een grote, praktische, goedkope auto was begonnen. Ik woon op fiets afstand van mijn werk en wil de auto echt alleen gebruiken voor de weekenden en vakanties (wij zijn nogal van het camperen met de tent dus vandaar de ruimte). Een oldtimer die onder de oldtimer overgangsregeling valt is voor mij ideaal. De zoektocht naar een volvo 245 was begonnen. Al vrij snel kwam ik mijn huidige auto tegen, een VOLVO 240 uit 1983 die de vorige eigenaar zelf uit Denemarken had gehaald. Na een proefrit was ik al snel verkocht en nu staat deze dan ook eindelijk bij mij met 205000 km voor de deur.
Dat was genoeg over mij, dus nu maar iets over de auto.
[ATTACH=CONFIG]3179[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3180[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3181[/ATTACH]
Bij de auto zat het originele service boekje dat in het Deens is ingevuld, ik ben aan de gang gegaan met het maken van een schema waar ik de kilometerstanden, onderhoud en datums in heb vermeld (GOOGLE translate is dan een onmisbare partner). Ik kwam er achter dat er tot de 120000 km in december 1987 alles keurig is bijgehouden. Daarna is er pas weer onderhoud uitgevoerd in 1993 bij een kilometerstand van 140000 km (helaas staat er ook geen garage stempel met plaatsnaam bij), dus wat er gebeurd is geen idee. Maar vanaf toen tot heden heb ik wel enkele aantekeningen van reparaties terug gevonden.
[ATTACH=CONFIG]3182[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3183[/ATTACH]
De auto is begin 2013 door een autohandelaar naar Nederland gebracht en had hier nog een tijd zelf in willen rijden en de auto willen restaureren. Maar door de onduidelijkheid die de overheid heeft gecreëerd over de oldtimerregeling was voor hem de fun weg. En voor mij een reden om zijn VOLVO 245 te kopen.
To do list
- Radio vervangen door modern exemplaar, was nog voorzien van Blaupunkt met cassette (is al gedaan)
- Wissers van koplampen werkend maken (is al gedaan, stekker zat los)
- Interieur vervangen (er zit op de voorstoelen na een interieur van een VOLVO 145 in, dus als je interesse hebt?, let me know)
- Sloten vervangen (slot van voordeur werkt niet (sleutel draait niet))
- Velgen plaatsen (weet nog niet of ik corona of turbo velgen wil)
- Bodem behandelen (weet nog niet met wat, Tactyl / Bitumen / Brantho Korrux / Loodmenie)
- Roest behandelen aan de wielranden
- Hella Comet verstralers
Dit was een introductie van mij en mijn VOLVO 245, tot snel op het forum of een meeting.
Groeten Hans