Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83
Gewoon 2 sensors en een wisselschakelaar.


Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
Je kan 'm nog ijken ook met de je andere tempsensor hahaha.
Antwoord
Stinky schreef:Leuk! Metertjes zijn de beste! Misschien nieuwe accu nodig?

Tja, wordt steeds lastiger om er nog meer goodies bij te bedenken. Ben er ook nog niet echt van overtuigd of ik deze in mijn dashboard vind passen, maar kan altijd terug Marktplaats op.

Accu was inderdaad leeg na het geklooi met een nieuwe kabelboom, radio, verlichting en buitentemperatuurmeter.

Yellow240 schreef:Zijn die dingen standaard geschakeld? Ik heb ook zo'n ding in m'n auto maar voor zover ik weet meet die alleen de buitentemperatuur.

Er zitten 8 aansluitingen op het printplaatje waarvan 6 t/m 8 voor de binnentemperatuurmeter is. Schakelaartje ontbrak bij mij dus ik heb er een universele schakelaar ingezet. Staat ook zo beschreven in de installatiehandleiding: Klik Zoals A_A het beschrijft kan ook natuurlijk.

Dopski schreef:Je kan 'm nog ijken ook met de je andere tempsensor hahaha.

Is ook wel nodig, maar dan andersom. Heb het idee dat de analoge af en toe wat overdrijft.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Die set heb ik ook liggen! Zat in 1998 werkend in mijn auto met een magneet op de aandrijf as als puls gever.


Verzonden van uit mijn Volvo
met 3G met behulp van Tapatalk
Groetjes Arjan
Olly Jr.: 940 sedan B230fb Zf22 lpg 1992 362800 km
Olly Sr.: 240 Estate B23A M47 Lpg 1984 404000 km
Antwoord
Mijn deuren begonnen steeds slechter te worden en ik begon me ook meer te ergeren aan de deuk in de bestuurdersdeur en de slecht bijgespoten stukken hierop. In bangerland 3 deuren in de juiste kleur gevonden en overgehangen in mijn auto. Op deze deuren zaten niet van die lelijke post-86 strips onderaan. Daarom ook de rest van de strips op mijn auto er afgetrokken. Horen er natuurlijk ook niet op en zaten er waarschijnlijk om de slechte onderkant te verbloemen. Hele vooruitgang wat mij betreft.

[Afbeelding: Foto-LQDJULCY.jpg]

[Afbeelding: Foto-OKFHAVLB.jpg]

Uiteraard zaten die strips er niet voor niks op en op het voor en achterscherm trok ik wat stukken lak mee. Hoe kan ik dit het beste aanpakken zonder hele schermen te hoeven laten spuiten? Potje verf op kleur en met de kwast? Spuitbus op kleur? Is geen metallic lak en zit geen blanke lak op.

[Afbeelding: Foto-BG74KVOL.jpg]

[Afbeelding: Foto-RRLEP6PH.jpg]
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Ik zou een spuitbus op kleur laten maken. Wel de lak op het scherm laten scannen want rood verkleurt op alle mogelijke manieren.

Scherm afplakken onder aan de schermstrip en alleen het onderste deel van het scherm spuiten .

Of alleen de plekjes spuiten en iets naar boven uitnevelen.
Antwoord
Daar vallen zo gaten in als ik het zo bekijk. Ik zou er eerst iets op zetten wat de roest voor een jaartje isoleert.
Dan hoeft de kleur ook niet zo nauw te komen heWink

De nieuwe deuren staan m wel goed!
Antwoord
Gaten vallen mee, heb er al een schroevendraaier op los gelaten. Op het achterscherm kwam er vooral een plakje plamuur met lak af, plaatwerk lijkt nog intact. Op het voorscherm is de roest oppervlakkig.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Heb nog een Volvo-spuitbus met het goede kleurnummer gevonden die ik in 2009 bij aanschaf van de auto erbij heb gekregen. Misschien maar eens een proefstukje daarmee spuiten zodat ik weet of dat nog bruikbaar is en nog enigszins in de richting komt qua kleur.

En natuurlijk even het forum doorspitten wat ik het best kan gebruiken als grondlaag.
Volvo 240 '83 B23A - M46 - 223.000 km
Audi A3 1.8T '01 - 212.000 km
Gesloopt: Volvo 244 GL '81 B23A - M45 - 303.000 km
Antwoord
Er is eigenlijk maar ÃÃn goede manier bij dit soort plekken, zandstralen en dan epoxyprimer erop. Epoxyprimer kan je kopen bij Rustbuster maar 2K etsende epoxyprimer te koop bij een schadehersteller is nog beter. Als je niet kan stralen kan je Brunox gebruiken maar dat is een tijdelijke oplossing.
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 5.164 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 414 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.822 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 828 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.905 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.812 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.686 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.245 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.800 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.267 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)