Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
7 February 2014, 09:29
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 February 2014, 09:37 door Rob.)
Citaat:Wat heeft het eventueel voor gevolgen?
het enige wat ik kan bedenken is dat bij een ernstig ongeval, de verzekering moeilijk gaat doen, en je de rest van je leven kunt betalen
Als je de auto kunt verkopen, en je van de domme houdt, is dat probleem voor de volgende eigenaar.
Bangers zijn er dol op en en krijgt er toch nooit voor wat je er in gestoken hebt.
Wat doet oud ijzer per kilo vandaag de dag?
Een '86-er is vandaag de dag niet meer interessant. plus het feit dat deze bouwjaren veel roestgevoeliger zijn dan de 90-ers.
Enige optie is her-omkatten naar een -92-er.
Dan kun je er misschien iets meer voor krijgen dan nu.
Berichten: 1.585
Topics: 38
Lid sinds: Oct 2009
Rob schreef:Een '86-er is vandaag de dag niet meer interessant. plus het feit dat deze bouwjaren veel roestgevoeliger zijn dan de 90-ers.
Enige optie is her-omkatten naar een -92-er.
Dan kun je er misschien iets meer voor krijgen dan nu.
Niet helemaal waar, een '86-er valt onder de overgangsregeling, een '92-er niet. Nog een keer omkatten, al is het naar een auto van hetzelfde bouwjaar is net zo strafbaar als hem laten zoals hij nu is.
Berichten: 166
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2013
Ach, op papier is hij uit 86, origineel uit '92. Terugkatten lijkt mij overbodig, aangezien ik er toch het hele jaar mee blijf rijden. Staat al.een tijdje op internet, nog niks geen reacties. Dan toch maar helemaal oprijden...
Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Volvo 240 '92 -> Gesloopt
Volvo 244 GLE '81 -> Daily driver
Berichten: 180
Topics: 16
Lid sinds: May 2013
Ik zat een beetje rond te kijken naar een 240 maar lees steeds meer over omkatten en dergelijke.
Op t kenteken staat dat het een 244dl is maar achterop staat gl. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is?
Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
Berichten: 6.715
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Berichten: 180
Topics: 16
Lid sinds: May 2013
Nee zo bedoel ik dat niet, misschien verkeerde topic...
Ik had uiteraard al op Google gekeken en kwam ook op die link uit. Maar ik snapte niet waarom er gl achterop staat en mijn kenteken check dl ziet. Zal wel aan de app liggen.
Toch bedankt
Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
Berichten: 565
Topics: 17
Lid sinds: Jan 2011
Er is nog het probleem van belastingontduiking, wanneer er bij een verkeerscontrole ontdekt wordt dat de auto is omgekat kun je een naheffing MRB krijgen met boete...
Berichten: 3.254
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
[LOL-mode]
Het loopt nu toch wel de spuigaten uit met het omkatten!
Eerst moeilijk, moeilijk chassisnummers omlassen; nu plakken ze gewoon een GL-badge op een DL-auto.
Aanpakken die zware criminaliteit!
[/LOL-mode]
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Rob schreef:[LOL-mode]
Het loopt nu toch wel de spuigaten uit met het omkatten!
Eerst moeilijk, moeilijk chassisnummers omlassen; nu plakken ze gewoon een GL-badge op een DL-auto.
Aanpakken die zware criminaliteit!
[/LOL-mode]
..of GT..:wink:
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Eggie schreef:Ik zat een beetje rond te kijken naar een 240 maar lees steeds meer over omkatten en dergelijke.
![[Afbeelding: attachment.php?thumbnail=939]](http://volvolvo.nl/attachment.php?thumbnail=939)
Op t kenteken staat dat het een 244dl is maar achterop staat gl. Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is?
Verstuurd van mijn C6603 met Tapatalk
verschilt zelfs nog een beetje per bouwjaar, maar zie het , als het al zo is als een stukje vloerbedekking meer, spiegeltje, stripje.. Niets wat zeker nu te vinden is en van elke 'L' een 'GLTXL' kan maken..