Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zelf programmeerbaaren ECU
#11
Doe dan een paar DCOE gasklephuizen met benzine injectoren.
http://atpowerthrottles.com/catalog/popu...a258cef20c
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#12
Volvo 142 B23 schreef:Doe dan een paar DCOE gasklephuizen met benzine injectoren.
http://atpowerthrottles.com/catalog/popu...a258cef20c
ook aan gedacht, maar aangezien het merendeel lpg gebruikt zl worden, en de 40ers liggen al in de doos.. Eerst maar ens zien wat een goede omschrijving ons zal bieden, we horen immers ook altijd 'dit is nog niet in orde', 'dat werkt nog steeds niet zoals ik wil'..

Wellicht een verkeerd vergelijk, een standaard 1800 MG blok met daar op een compleet systeem van een Ford 1.8 motor. Eigenaar gebruikt het al enige jaren zonder problemen, gewoon naar de sloop gestapt, bouwen en proberen..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#13
markfranken schreef:Op welke motor ga je je systeem zetten? Als je een blokje met een LH injectie koopt (een complete sloper is makkelijk) heb je al benzine injectie. Koop daarnaast een Piggyback systeem voor de LPG injectie en je bent klaar.

Natuurlijk, met megasquirt kan je veel meer, maar is dat ook wat je wilt, of wil je enkel een betrouwbaar injectiesysteem voor zowel LPG als benzine?
+1, tenzij je +T gaat. Maar als het alleen om efi te doen is kan je jezelf een kapitaal besparen door de lh2.4 swap en een lpg-injectie pakketje van megapol of zo.
Antwoord
#14
Arn02 schreef:+1, tenzij je +T gaat. Maar als het alleen om efi te doen is kan je jezelf een kapitaal besparen door de lh2.4 swap en een lpg-injectie pakketje van megapol of zo.

Eigenlijk kan ik het daar alleen maar mee eens zijn. Welk budget je ook in gedachten hebt. Vermenigvuldig het met 4. Daarnaast, de tijd en toewijding die je nodig hebt zijn best groot. Mocht je het toch doorzetten, et geeft wel voldoening als je de sleutel omdraait en hij start :-).
For the record, eigenwijs als ik ben ga ik ook megasquirt gebruiken voor m'n 242. Teveel lol gehad met m'n maat z'n 142 om dat over te slaan :-D.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#15
Nou m'n uiteindelijke doel is om eerst de ecu en alles in te bouwen en daarna de turbo pas in te bouwen en alles der om heen. Onder meer voor het budget maar ook vooral om niet meteen last te hebben van zoveel factoren waar de fout in kan zitten. Ook aangezien ik het zelf leuker vind :x. Maar als ik het zo lees word het of ms 3 of EMS maar dat hangt er vanaf of ik nog iemand tegen kom die me der over kan vertellen
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#16
Het topic zat op slot, was dat de bedoeling Laurens?
Op zich geen verkeerd idee om topic samen te voeren met een van de andere al bestaande topics (had ze nog niet terug gevonden).
Antwoord
#17
nee was niet helemaal te bedoeling denk dat ik per ongelijk met met mn dikke worsten vingers op een te klein scherm op de verkeerde knop gedrukt :X he mag wat mij betreft best samen gevoegd worden. denk dat ik mn keuze bijna gemaakt heb eingelijk.:X
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)