Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
zelf programmeerbaaren ECU
#1
Zoals sommige van jullie al wel weten ben ik van plan om straks de oranje te gaan voorzien van een zelf programmeerbaar injectie systeem. Het is de bedoeling dat de volvo bi-fuel word en zowel op benzine als lpg goed zal moeten draaien. Nu ben ik een beetje aan het zoeken geslagen en terecht gekomen bij bs-autotune en heb ik mijn keuze lijst eigenlijk in kunnen krimpen tot de volgende systemen

-megasquirt
-Universal EMS-4
-KDFI 1.4

wat ik begrijp is dat megasquirt niet leverbaar is door dit bedrijf maar de andere 2 opties wel
het verschil wat ik er eingelijk uit kan halen is dat op EMS-4 geen lambda wideband controller op de unit zit en die dus los er bij moet kopen. bij de KDFI unit is dit niet nodig.

is er iemand die ervaring heeft met deze systemen en mischien wat meer helderheid kunnen bieden voordat ik naar bs-autotune stap om daar te gaan praten.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#2
stiekum al een hoop over 'neergepent' hier..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Wideband controller is bij megasquirt ook niet aanwezig. Bij kdfi is het een optie, maar destijds door bs-autotune afgeraden aan een vriend van me. Dus de Wideband controller heb je zoiezo nodig. Vwb support, de megasquirt scène is groot.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#4
kdfi heb ik alleen klachten overgehoord met name over de aansluit stekker en de usb aansluiting dus die staat op moment onderaan mn lijst. ben nog wel heel erg nieuwschierig naar de EMS of dat wat is
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#5
De cinch stekker van KDFI is goed in drie letters samen te vatten ja. De USB aansluiting is problematisch als je em zelf wil aansluiten op de cinch stekker. De kant en klaar versie is nog redelijk OK.
Overigens is bij de oudere Megasquirt Ecu's gebruik gemaakt van een db-9 stekker. Dat is ook niet alles, geklooi met sketchy com-usb adapters enz. Neem in dat geval in ieder geval een model met echte usb aansluiting dus.
EMS ken ik persoonlijk niet, maar ziet er goed uit op de interwebz.

Edit: sow... Die zit wel even in een andere prijsrange. Dan zou je ook kunnen gaan kijken naar KMS van Kronenburg. Heb je ook support in het Nederlands.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#6
Ik zou voor de Megasquirt gaan, de meeste mogelijkheden, kwaliteit is tegenwoordig prima, heb net een megasquirt3 aangeschaft voor mijn 1800ES, gaat op benzine en dampgas lpg injectie rijden, met MS3 kan je prima 2 brandstoffen aansturen en kan je ook wideband, sequentieel , loggen, dashboard met tablet en mega goed ondersteund. JFE tech bied hele goede ondersteuning bv.
KDFI zou ik niet voor gaan, VEMS is ook goed.
Antwoord
#7
Op welke motor ga je je systeem zetten? Als je een blokje met een LH injectie koopt (een complete sloper is makkelijk) heb je al benzine injectie. Koop daarnaast een Piggyback systeem voor de LPG injectie en je bent klaar.

Natuurlijk, met megasquirt kan je veel meer, maar is dat ook wat je wilt, of wil je enkel een betrouwbaar injectiesysteem voor zowel LPG als benzine?
Antwoord
#8
Hallo, B20F van de 1800es, D jectronic gaat eraf, ik wil gewoon een compleet programmeerbaar systeem, omdat dat leuk is en je bent helemaal vrij om alles zo in te stellen als je wilt ;-) Natuurlijk kan het anders en goedkoper, maar dit is wat ik leuk vind en betrouwbaar is het zeker.
B20F ligt uit elkaar compressie gaat naar tegen de 1 op 11, op lpg prima te doen, grotere uitlaatkleppen, koppen ga ik flowen en vrnml de uitlaat, komt een TT nokkenas in( TT4 of TT8A ) met volgers stoters en dubbele klepveren.
De rest van het blok komen nieuwe lagerschalen in, triggerwheel op de krukas enz enz enz
En inderdaad gewoon een leuk betrouwbaar systeem ga er toch gewoon 8 maanden per jaar in rijden ;-)
Antwoord
#9
Zal binnenkort een draadje openen met fotos enz.....
Antwoord
#10
sludge schreef:Zal binnenkort een draadje openen met fotos enz.....
super, we hebben behoefte aan een duidelijke uiteenzetting, hoop zelf ook zover te kunnen komen met wellicht een 'B22' met Webers voor de benzineroute, en als throtlebodies voor het dampgasgebeuren..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)