Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
1 February 2014, 13:50
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 12 July 2017, 22:15 door volvoman0_0.)
Hallo, met betrekking tot het gebruik van de kdfi in de prv ben ik bezig voor mijn PRV in een volvo 262c, wellicht interessant.
mijn project is het ombouwen van de K-jet naar elektronische injectie.
dus niet naar lpg met dank aan weekers (genoeg hierover )
mijn motor is een oddfire uit 1978, en ik bouw een injectorrail op de plek van de oude injectors..
het inlaatspruitstuk is de spinnenkop, en mijn uitdaging is oa het plaatsen van de gaskleppositiesensor... en het mooi uitboren van de koppen om de injectors te passen.
wellicht is er nog iemand die dit heeft gedaan of dit ook wil doen, dan evt ervaringen delen, tips zijn welkom
groet
Gilles
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
vandaag geboord in de kop..............
ik had een spruitstuk van een B280 op de kop getikt en hoopte stiekem dat die zo op de motor zou passen, natuurlijk was dat niet zo.
Daarom een plan bedacht om de injectie er toch in te krijgen. volgens jeroen Bosma van BS-Autotune moest ik maar de gaten van de oude injectie uitboren.
de injectoren van de B280 opgemeten en de gaten heb ik vandaag uitgeboord, en het past!!
de injectoren zitten op de identieke onderlinge afstand dus ik kan ook de rail gebruiken.
ik doe er een paar fotoos bij en houd jullie op de hoogte,
ik zou graag een paar tips krijgen waar ik nieuwe leidingen kan laten fabricereren?
en dan de gaskleppositiesensor er in fabrieken.........
de boor passen
geboord..
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 6.732
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Funs hier op het forum (die van advanced-performance parts), heeft hier een hele tijd geleden ook een topic gehad over een eigen motormanagement (icm LPG).
Vast wel terug te vinden, heb zelf nog niet gezocht.
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
klopt, dat topic ken ik, hij heeft de hele B280 ingebouwd.
ik doe alleen de conversie naar injectie
wordt nog een hele klus....
maar ik heb hem al wel gemaild en wat vragen gesteld,
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
gaaf jou ga ik op de voet volgen aangezien de b23e op K-jet bij mij ook gesquirt gaat worden :O en benieuwd :O
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 493
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2006
Laurens Zondag schreef:gaaf jou ga ik op de voet volgen aangezien de b23e op K-jet bij mij ook gesquirt gaat worden :O en benieuwd :O
Dat is een goed idee, je kan dan gemakkelijk een spruitstuk met injectoren van een late B23 nemen.. van een 940 oid, dat scheelt al heel wat werk..
Volvo 945 aut LPG G3 1998, 262 coupe 1978. Saab900ClassicCabrio 1988
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
aan zoiets zat ik ook te denken met dan een spruitstuk met LPI injectoren dan ben ik er al bijna volgens mij
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 948
Topics: 47
Lid sinds: Jul 2009
Kan je de injector gaten in de kop van de b23 niet gebruiken voor je lpi injectoren?
Een betere plek om vloeibaar gas in te spuiten is er denk ik niet en je rijd straks toch in hoofdzaak op lpg.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970
Berichten: 2.836
Topics: 52
Lid sinds: Sep 2008
In m'n S70 zijn de injectoren ooit verplaatst, verder van de kop vandaan. Ik denk dat dit is gedaan omdat de vloeibare LPG een momentje nodig heeft om te verdampen. Heb een tijdje gehad dat de temp sensor niet goed werkte, dit had tot gevolg dat de auto te vroeg overschakelde naar LPG, je hoorde de ijsklontjes door de motor vliegen dan. Dus nee, niet te dicht bij de kleppen zou ik zeggen. Eigenlijk zou je eens bij een echte Bi-Fuel moeten kijken hoe Volvo de injectoren heeft geplaatst.
Berichten: 1.403
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
mag ik vragen waarom je voor KDFI gekozen heb? ik zit zelf een beetje te twijfelen tussen KDFI en U-EMS zal vooraf nog wel een afspraak maken bij bs autotune denk ik maar wil eerst even kijken
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]