Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 244 na 4 jaar weer terug gekocht
Yup de waterpomp is binnen, bedankt !! Dit weekend inbouwen samen met de nwe radiateur. Foto's van het inbouwen volgen natuurlijk !

[Afbeelding: Foto-TLWMO7X4-G.jpg]

Groet,

Roy
Een hobby is leuker met gelijkgestemden.
Antwoord
Vandaag de radiator vervangen, oude was beetje lek.....gescheurd aan de bovenste aanluiting...zou ik nog kunnen repareren, soldeer projectje voor in de zomer...hij is van koper dus zou eigenlijk moeten kunnen....

[Afbeelding: Foto-UNWVUYPG-G.jpg]

Maar helaas de waterpomp paste niet, ik mis gat om de leiging in te borgen.

[Afbeelding: Foto-RC7Y4TJ6-G.jpg]
Antwoord
De pakking die ik op je foto zie is voor en B21-23 dus ik denk dat je toch de juiste pomp hebt.
Antwoord
Hoi Jos, hij zou ook wel passen, maar ik mis een gat om de koelleiding vast te zetten. Bij mijn oude pomp die er nu op zit, zit dat steuntje aan de bovenzijde, de nieuwe pomp is anders geconstrueerd en mis ik dit gat waar het boutje doorheen moet. Dus kan ik de koelleiding niet vast trekken, borgen...of zie ik iets over het hoofd hier ? Er zit wel een extra gat aan de onderzijde van de nieuwe pomp, maar het steuntje kan ik niet zomaar verdraaien is met twee puntlassen op het leidinkje vast.

[Afbeelding: Foto-CXMQI6WK-G.jpg]
[Afbeelding: Foto-HMIRT4HO-G.jpg]
Antwoord
Toch een test ritje gemaakt, nwe radiateur is prima, heb wel nog wat zaken om op te lossen...

- nieuwe benzine slang en klemmen, van pomp naar carburateur, oude zijn poreus
- tankmeter en temp. meter geven teveel aan (spanning stabilisator 10 volt ?)
- dashboard verlichting is uitgevallen (massa probleem) ?
- claxon werkt niet

Als iemand nog tips heeft, of een Haynes heeft liggen...ik ga eens kijken of ik iets vind in die green Books.

244 groet,

Roy

[Afbeelding: Foto-4HQZLV7C-G.jpg]
Foto 4 jaar geleden genomen, ik vind hem Zoooooo mooi !
Antwoord
Heb je een foto van de binnenzijde van de nieuwe pomp?
Antwoord
@ Jos, bij deze.....

[Afbeelding: Foto-EBF7SZEE-G.jpg]

Volgende vraag heeft iemand misschien nog een rechter koplamp liggen ? Mijn begint slecht te worden.....Of weet iemand of deze nog nieuw te verkrijgen zijn misschien ?

Met vriendelijke 244 groet,

Roy.
Antwoord
Die mist inderdaad het gat waar het boutje doorheen moet van de dunne pijp langs het blok.
Wat vreemd.
Antwoord
Vergissing van mijn kant, je mag 'm terug sturen, dan krijg je je geld terug. Hier zie je de verschillende pompen onder elkaar staan. Die je nu hebt is voor de b200, b230 enz. Die jij nodig hebt is voor de b21, b23 enz.

Edit: Ik zie net dat ie bij Nordicar wat goedkoper is.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Okay Black Moose, als je mij je adres gegevens doet toekomen, dan stuur ik hem terug naar jou. Fijn.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  roest volvo 164 kees58 2 6.382 28 December 2015, 22:52
Laatste bericht: kees58
  mijn lang lopende roestoratie project van ons volvo 145 klaes 10 38.913 29 April 2014, 20:02
Laatste bericht: v700r
  Volvo 244 GLE Boterbloem 14 21.414 23 June 2013, 13:20
Laatste bericht: kenneth94
  Handleiding / onderhoudsboekje volvo 740 2.3 GLE LNijhuis 2 7.200 15 October 2012, 13:40
Laatste bericht: LNijhuis
  Project: Volvo 142 de Luxe Marty Mcfly 25 20.121 16 March 2010, 21:55
Laatste bericht: Marty Mcfly
  Impressie van een aantal (deel) restauraties Volvo-Boudewijn. boudewijn 11 11.013 3 November 2008, 19:15
Laatste bericht: Black Moose

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)