Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dop's showroom
Vorige week met Jambon en Yellow op de sloop geweest om wat onderdeeltjes te scoren. Heb nu weer een brandstoftankontluchting Big Grin.
En op 1 van de 3 oud model 240's op de sloop had een heel erg nette achterklep. Niet de goede kleur, maar dat gaat goed komen. Work in progress;

Zo van de sloop (dof) - Onderkant minder dof - ff wat matter maken - als het nat is glimt het nog...
[Afbeelding: th_DSC02925_zps12b1e0b5.jpg] [Afbeelding: th_DSC02926_zpsf940c416.jpg] [Afbeelding: th_DSC02927_zps98a60d68.jpg] [Afbeelding: th_DSC02929_zpsd13f0c27.jpg]
Wordt vervolgt zodra het warmer wordt...

Ik had nog een goede achterruit, teminste afgaande op het aantal Ohm van de achterruit verwarming.
Dus die ook gewisseld. Is altijd spannend wat je daar aantreft. Net zoalst de voorruitsponning van deze auto was die erg strak.
Enige roestpuntje zat bij het afwateringsgaatje en zag er na een schuurpapiertje zo uit:
[Afbeelding: th_kleinDSC02729_zps1b756680.jpg] [Afbeelding: th_kleinDSC02732_zps5a72ea1f.jpg]

Helaas blijkt de overgang raam-rubber bij heftige regen wat water door te laten. Zou je dat kunnen kitten, moet dan met een injectie naald oid zo klein. En de verwarming werkt ook amper, dus beter nog een keer opnieuw en dan goed. Het werk is het niet, het ging best makkelijk. Eruit: rits knijpers als hefboompjes, Erin een touwtje rondom het rubber en er weer uittrekken terwijl je het raam erin drukt.

Medesleutelaars hadden leuke velgen liggen. 18" is toch wel tof, ik twijfel nog.
[Afbeelding: DSC02922_zps88790af0.jpg]
Antwoord
ik zou die in het hoekje nemen ;-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Een volvo 240 is net een nokia 3210. Eenvoudig te bedienen, makkelijk aan te sleutelen, en je kan zo een frontje verwisselen.
Ik ben al eens over gestapt van de allereerste plastic grille ('75-'79) naar een "squares"grille ('79-'80?), onder lip eronder gehangen. Maar heb op t forum een leuke spoiler op de kop getikt en heb ergens ook nog ronde koplampen liggen. Dus neusje zoals rechtsonder zou ook mogelijk moeten zijn.
[Afbeelding: Volvo240-260AccessoriesPage05.jpg]
Twijfel nog over de kleur van de spoiler. Heb nu een antraciete, staat wel leuk. GLT's zie je nogwel eens in carrosseriekleur evt. met een GT-achtige stripe erover.
Als eerst ga ik 'm denk ik proberen in matzwart met een lijntje in carroseriekleur.
Antwoord
Ah jij hebt die gt spoiler gekocht. Heb je een goeie zaak mee gedaan. Dat gt-front is natuurlijk het mooiste want lekker fout jaren '70. :hippie:
Antwoord
Dan hebben we ook bijna hetzelfde front, alleen is mijn gt spoiler in de carosseriekleur meegelakt: [Afbeelding: DSC_0002.JPG]
Antwoord
Ja ben er ook blij mee, boeijke bedankt nogmaals voor de koffie en de deal.
En mark bedankt voor het voorbeeldje in carrosseriekleur. Misschien wel tof met een blauw-geel lijntje (rsport) of oranje zwart (GT)...
Mijn auto heeft al wat zwarte "accenten" dus vandaar dat ik aan (mat)zwart dacht.
Antwoord
heb thuis ook nog zn taartschuif liggen Big Grin mooi spul staat bij jou ook de sticker nog aan de binnenkant dat je dat ding allen mag gebruiken in combinatie met lichtmetalen velgen ivm oververhitten van de remmen ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
Laurens Zondag schreef:heb thuis ook nog zn taartschuif liggen Big Grin mooi spul staat bij jou ook de sticker nog aan de binnenkant dat je dat ding allen mag gebruiken in combinatie met lichtmetalen velgen ivm oververhitten van de remmen ?

Bij mij ook!
Antwoord
Ja inderdaad die sticker zat er nog, volgens mij zat die op de andere spoiler ook. Maar 16" staal ipv 14" vind ik ook wel goed. Zodra de temperatuur buiten verder omhoog gaat zal ik aan de aluminium verplichting voldoen Big Grin.

Hij was soort van zilver, na een vluchtige schoonmaak heb ik de boel maar gelijk passend gemaakt en geprobeerd. Staat niet verkeerd, maar denk dat ik toch nog een donkere kleur ga proberen (zwart of rood).
Oude spoiler - zonder spoiler - met de nieuw
[Afbeelding: th_2c6690f3-3461-464a-8354-7cdd277e9ecf_zpse1df7590.jpg] [Afbeelding: th_zonnigkas014_zps77a0c8c2.jpg] [Afbeelding: th_zonnigkas015_zps76f09b88.jpg]
Voor degene die de vorige spoiler mooier vond, hij is te koop zie te koop sectie. Past op elke 240.

Van t weekend ook niet echt stilgezeten; de kabelboom vervangen, nu weer een betrouwbaar geheel onder de kap. En bovendien weer een werkend dynamo en oliewaarschuwingslampje (stond laatst met een lege accu).
oud vs. nieuw
[Afbeelding: 31012014427_zps886d9c26.jpg]

[Afbeelding: 31012014429_zps88d9960d.jpg]

Differentieeldeksel van de 740 vervangen.
net na aankoop - - - ff schoongemaakt - nog meer schoonmaken na parelen - laagje blanke lak erover - - - en hangen
[Afbeelding: th_diffdeksel001_zpsdd658f05.jpg] [Afbeelding: th_28012014417_zps1fe857c4.jpg] [Afbeelding: th_DSC02964_zpsb5e393c3.jpg] [Afbeelding: th_DSC02998_zps4e98c9f4.jpg] [Afbeelding: th_zonnigkas016_zps20f8de3d.jpg]

Verschil oud en nieuw. Totaal ander ontwerp, zit ook een soort filtertje in, heel andere sensor op een andere plek, de nieuwe sensor werkt op hetzelfde "pulswieltje". Het vulplut zit dus ook ergens anders maar zelfde hoogte. Het stekkertje is gelukkig gelijk, het oogje dat het kabeltje geleid moet je wel naar een andere plek verplaatsen (ander boutje van de deksel nemen).
[Afbeelding: DSC02980_zps5d2195d4.jpg]

[Afbeelding: DSC02981_zps83d9bda3.jpg]

En de reden van vervangen; net boven de oude sensor blijft vuil etc liggen, en gaat hij zweten. Na een staalborstelbehandeling zie je de gaatjes ontstaan:
[Afbeelding: DSC02983_zps27fbe8d3.jpg]
Antwoord
Mooi dat het toch werkt zo'n nieuw type deksel op het dif. Ik had mijn twijfels, maar kan dus ook op zoek naar zo eentje, als de mijne weer eens doorrot ;-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 5 gast(en)