Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rubbers VW ophanging - onderdeelnummers?
ach, ik heb de oude sloper T nog staan dus de draagarmen haal ik daar mooi vanaf en zet de bussen daarin om ze daarna in z'n geheel weer over te zetten op de 245 .

op die manier hoef ik de auto niet zolang te missen en kan ik eraan als ik tijd heb en voor het persen ga ik kijken of ik een stukje ''speciaal gereedschap'' in elkaar kan lassen, vind ik nog leuk ook ?n je krijgt een hoog McGyver gehalte 8)
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Antwoord
dan wil ik dat gereedschapje wel lenen McGyver :lol:

Als je dan toch bezig bent kun je ook wel de stabistangen overzetten van je sloopturbo op je 245. wordt de wegligging stuk beter van zonder op comfort in te leveren.
Antwoord
achterkant zit er al op Big Grin maar der zat op de 245 helemaal niks op van achteren !!!! het kan dus alleen maar beter.

als het werkt laat ik het wel weten , anders moet ik nog een paar extra aflevering gaan kijken van McGyver of The A-Team :lol: :lol:
Geen 940 LPT 1996
Antwoord
Ticcie , het plan is om morgen de voorste draag armen over te zetten alle 4 nieuwe rubbers zitten erin en de stabi.stang van de turbo ligt klaar dus alles kan over.

het uit persen van de oude rubber bussen ging niet zo moeilijk als dat ik van te voren dacht , met mijn zelfgemaakte trekker trok ik de kleine bussen er zo uit en de 2 grote had ik alleen een hamer voor nodig om die eruit te krijgen .

de achteras zit meer werk aan maar hoop dat het net zo makkelijk gaat , allleen even de trekker aan passen op de andere maten bussen in de achter ophanging.

als je nog aan de gang moet met je bussen ,maak ook zoiets als je de officiele spullen niet hebt zo gebeurt met het las apparaat wat stukken pijp en draadeind en werkt perfect .
Geen 940 LPT 1996
Antwoord
a.huis schreef:maak ook zoiets als je de officiele spullen niet hebt zo gebeurt met het las apparaat wat stukken pijp en draadeind en werkt perfect .

FOTO'S???

Je weet toch dat we alles willen zien 8)
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
Had ik kunnen weten natuurlijk #-o

Ik heb alleen een foto van na de operatie .........
en ben tevens overgegaan van 19mm naar 23 mm stabi. stang op de GL.
[Afbeelding: nadeoperatie8vx.th.jpg]

En deze dan , allemaal recycling van oude pijp en draadeind maar het werkt wel!!
[Afbeelding: bussenverwijdergereedschapvolv.th.jpg]
De kleine bus is een halve mm. dunner in doorsnee dan de draagarm bus zodat je deze er zo doorheen trekt d.m.v. het aandraaien van de draad.

De achterwiel ophanging gaat wat meer tijd inzitten vrees ik maar waar nodig las ik wel weer wat in elkaar om de bussen eruit te krijgen.
Geen 940 LPT 1996
Antwoord
Ja juist,......die laatste foto daar ging het me om.
Ik ben altijd benieuwd wat anderen in elkaar freubelen, je doet zo nog es ideeën op 8)
Antwoord
Het gaat er met name om dat de kleine pijp maar iets kleiner is dan de bus die eruit moet anders pers je het rubber eruit en zit de ijzeren huls er nog in want die is niet zo dik.

leuk he dat ''freubelen'' 8)
Geen 940 LPT 1996
Antwoord
a.huis schreef:leuk he dat ''freubelen'' 8)

Vaak is zoiets verzinnen en maken het leukst van een klus.
En als het dan ook nog blijkt te werken............. :wink:
Antwoord
Ik ben al meer dan een dag aan het prutsen om het rubber op de voorste draagarm erop te krijgen.

Bestaat uit 2 rubbers die je er relatief makkelijk in kan persen, maar dan moet er nog een ijzeren pen doorheen en dan schuift het achterste rubber er steeds weer een stukje uit :evil:

Rdelijk gefrustreerd nu, maar ga weer een nieuwe poging wagen.

Stabilisatorstang voor en de andere rubbers aan de voorkant gaan verder prima.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  PU rubbers enz. / Zwabberende wegliggling. Rob 16 9.444 9 December 2006, 11:28
Laatste bericht: abbabak
  ophanging 240 kraakt en kreunt bluefoxamazone 9 6.826 16 August 2006, 21:22
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)