Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Ik heb nog een gmc te koop staan die 1:6,7 loopt. uit 2005. 43 euro/mnd wegenbelasting op grijs kenteken.
sander264 schreef:dat blok op marktplaats ziet er inderdaad goed uit voor wat ik zoek, maar ik kijk toch nog heel even verder want ik ben straks meer kwijt aan benzine voor de GMC dan dat de motor kost..
het is voor mij 170KM enkele reis met een verbruik van 1:4
Berichten: 39
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2013
ik heb niets aan grijs kenteken. Waarom hou je hem zelf niet? Ik heb een band met mijn eigen GMC dus die gaat de deur niet uit.
Nee ik zoek geen extra GMC maar adressen voor onderdelen. Auto Rima heeft helemaal niets liggen voor een 264....
Ik rij een:
GMC Vandura 2500, 5,7L V8 LPG&Benzine 3 traps automaat uit 1984
Volvo 264GL uit 1976
Berichten: 605
Topics: 78
Lid sinds: Nov 2008
Heey Sander,
Goed dat je de 264 een nieuwe kans geeft!
betreffende je zoektocht? Dan neem je de 340 km toch voor lief? onderhandel je met de beste bangert nog ff over de prijs van die motor. Hoppa tientje of drie ervanaf, leg je bij het brandstofgeld en hebt een complete reservemotor voor 250 euri... Bij auto rima of kornuiten betaal je dat zeker alleen al aan de carburateur....
Succes!
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Berichten: 39
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2013
Dat is wel waar, ik heb alleen geen plek om die motor te gaan bewaren. Het liefst zou ik hem thuis stallen en alle onderdelen demonteren en opknappen. Maar ik heb er de ruimte niet voor en heb geen echte schuur. Alleen een berging die ventileert naar de gang van andere bergingen...niet zo handig dus. En mn GMC kan hem wel vervoeren maar is aangezien z'n nieuwe bekleding niet geschikt als echte opslag ruimte. Auto Rima heeft geen carburateur voor deze auto, hij zegt helemaal niets te hebben voor dit model. Ik hoop de verkoper van die motor zover te krijgen dat hij het een en ander eraf sleutelt en op wil sturen...
Klopt het trouwens dat ik op dit forum niets kan vinden over de 264?
Ik rij een:
GMC Vandura 2500, 5,7L V8 LPG&Benzine 3 traps automaat uit 1984
Volvo 264GL uit 1976
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Er is een subgroep "Specifieke 260 info". Er zijn gewoon niet veel 260's. De 260 is volgens mij nooit zo veel verkocht in NL of waar dan ook, te duur en de bizarre verhalen over het motorblok kwamen heel snel op gang. Ruim 171.000, tegen bijna 2,7 miljoen viercilinders.
De carburateurversies zijn nog weer wat zeldzamer, meeste hebben injectiemotoren.
De V6 is maar een klein motortje, en grotendeels van aluminium, die zet je zo in de gangkast. Ik denk dat je een goeie PRV het best in elkaar kan laten, pakkingen zijn duur en soms niet eens leverbaar (cilindervoetpakking). Hier iemand die ijverig bezig is:
http://www.calgaryvolvoclub.com/forum/vi...7&start=15
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 39
Topics: 5
Lid sinds: Dec 2013
Nooit geweten dat hij zeldzaam zou zijn. Ik was totaal niet op zoek naar een auto en laat staan naar een oude Volvo. Deze kwam toevallig voor heel erg weinig geld op mijn pad en ik vond hem er leuk uit zien dus besloten hem te gaan kopen. Overmorgen haal ik hem op. Volgens mij is het een carburateur model. Zodra hij hier is ga ik het een en ander aan nummers verzamelen om te kijken wat er werkelijk allemaal onder zit.
Kan je mij misschien ook vertellen wat de bizarre verhalen inhouden betreft de PRV motoren? Wat ik wel gevonden heb is dat de krukas lagers de smering via dunne olie kanaaltjes toegevoerd krijgt en dat je dus 5w40 moet gebruiken of iets in die trend zodat het niet verstopt raakt...
Ik rij een:
GMC Vandura 2500, 5,7L V8 LPG&Benzine 3 traps automaat uit 1984
Volvo 264GL uit 1976
Berichten: 171
Topics: 13
Lid sinds: Jun 2012
Ik heb een 265 met een 2.7 carb motor. En heb een nokken as die in begint te lopen. Ik begreep dat dat het grote probleem was van de oudere prv motoren dat de nokken assen door de nauwe kanalen niet voldoende gesmeerd werden. Dat het krukas lager daar ook last van zou hebben is voor mij nieuw. Lijkt me ook niet zo logisch omdat deze volgens mij gesmeerd wordt door de olie in het carter.
Als ik het mis heb hoor ik het graag.
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
5W40 gebruiken zou ik niet doen. Het belangrijkst is dat de vorige eigenaren regelmatig olie hebben ververst zodat de oliekanalen niet aangekoekt zijn.
Nuttige info over de PRV :
http://www.swedishbricks.net/faq/engpvr6.html
Berichten: 969
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2010
sander264 schreef:Nee ik zoek geen extra GMC maar adressen voor onderdelen. Auto Rima heeft helemaal niets liggen voor een 264....
Natuurlijk zijn er forumleden die van alles hebben. Een beetje bij jouw in de buurt:
VAD in Alphen a/d Rijn
Toncar in Berkel en Rodenrijs heeft een beetje liggen
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
6 December 2013, 11:25
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 December 2013, 11:38 door Marc1970.)
De krukaslagering was meer dan OK, zie de foto's van die calgaryvolvo site, het hele ondereind is goed genoeg. Problemen ontstaan pas bovenin, bij de nokkenassmering, en dan alleen als de oliewissels niet gedaan worden. Dat waren Volvo rijders niet gewend, zo'n modern stuk Franse techniek ipv Zweedse tractormechanika onder de motorkap, en ws. zijn er wel eens mensen een paar duizend km teveel doorgereden. Alhoewel de PRV in Franse auto's een soort B20 reputatie heeft.
In die calgaryvolvo link wordt alles wel zo'n beetje uitgelegd, de koeling is belangrijk en ingewikkeld, de distributieketting-spanner een gevoelige snaar en de rest is OK.
De nokkenassmering heeft Volvo later aangepakt met andere tuimelaars en een oliepoeltje onder de nokken, ws. kan je gewoon tuimelaars uit een willekeurig Frans blok overzetten.
Spanners van de distributiekettingen. Alles ongeveer maal 2 natuurlijk.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969