Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1800s '67
Zoals altijd 'zweert' een ieder bij zijn of haar gebruikte product en kun je oeverloos over doorkauwen..

Zoals bij zoveel antiroest middelen is het nooit op zichzelf staand. Omdat ik nog een liter heb staan heb ik gisteren de behandelde delen van een bodemplaat in Fertan gezet, het is wat vochtig in de lucht nu (waardoor gek gezegd de verwerking nog beter is..)maar mogelijk kan ik er vandaag nog een keertje overheen.

Als het goed droog is gaat er 1 of 2 keer 'menie' overheen, en dan is mijn voorkeur weer Coroless omdat ik daar zeer oude voorbeelden uit eigen keuken van heb die zonder nabehandeling nog goed zijn.. Maar afwerken met iets afdichtends moet altijd gebeuren om te voorkomen dat er vocht bij kan, want anders begint het van voor af aan.. Ik ben voornemens het ook in de holle ruimtes te gebruiken, omdat ik niet weet wat de staat daarvan is, en voor de zekerheid alles gaan open slijpen is wat overdreven. Zodra dat droog is gaat er FluidFilm voor holle ruimtes in, omdat ik daar goede ervaring mee heb. Ik zeg altijd, waar vet zit komt geen water en lucht..

OP VKB stond iemand met een nadien opengezaagd bròmmâgh tankje, 1 bak roest aan de binnenzijde, en echt van de vorm 'waar begin je aan'.. Het merk weet ik niet meer maar eerst voorbehandeld met een stoppend middel, daarna nabehandeld met een verzegelend en afwerkend middel zodat er in feite een kunststof tankje aan de binnenzijde ontstaat, en daar gaat dan gewoon de benzine weer in.. De eigenschappen van bv de RX producten lijken daar iig sterk op.. zie ook weer afdichten/verzegelen ..!

Oppervlakteroest zoals achter jouw 'steenslagplaten' zou ik met een 'spotblaster' kaalzetten zodat alles wat je er op loslaat nog beter in kan trekken.. Die dingen zitten bv ook op de 444/544 achterschermen, en als dat niet goed wordt afgewerkt en bijgehouden gaat het snel weer mis.. (zie ook de kunststof stroken onderaan de jongere 2-series..) Ik heb er wel eens aan gedacht om die dingen met 3M tape terug te zetten zodat schroeven of de aangegoten 'pluggen' niet weer op termijn in het blik ellende kunnen veroorzaken.. (mijn maag draait om als ik zie dat er gaatjes worden geboord ná het spuiten om bv strips te monteren.. spuit hem dan niet..!)
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Bedankt voor de reakties heren! ALs ik de test van Rob zo lees zijn Brantho, Rustico en RX5/RX10 prima middelen. Ik denk dat ik voor RX5/10 ga en afwerken met Ferpox.
Antwoord
Ferpox vind ik zelf vrij "open" qua structuur, alsof het zinkspray is. Daaroverheen zou ik nog wel een afwerklaag doen.
Ben zelf fan van BranthoKorrux 3 in 1. Maar dat heb ik alleen nog gebruikt op onzichtbare onderdelen als draagarmen veerpoten etc.

Hier trouwens ook nog een heleboel volvolvo-ervaringen:
http://volvolvo.nl/threads/3277-Ontroest...der-lassen
Antwoord
Ik heb van de week ook nog een interessante ontdekking gedaan. Mijn vader kwam even langs om de auto te bekijken en die vroeg zich af waarom het oliefilter in de accubak zit, aangezien dit niet origineel is. Het was mij nog niet opgevallen aangezien ik niet echt ervaring heb met bXX serie blokken. Mijn vader dacht dat er misschien een oliekoeler op heeft gezeten, en wanneer zou een oliekoeler gebruikt worden? In de rallysport misschien? :mrgreen:

Nu ben ik de stapel met bonnetjes en andere papieren nog eens gaan doorspitten en nu zie ik in een taxatie rapport van 2000 het volgende bij 'opties' staan: Halda twinmaster, speedpilot, 4 verstralers merk CibiÃ, racekuipen kleur zwart, stuurlock, brandspuit, lichtmetalen minilites 14". Motor, 4 cilinder 2 liter ca. 140pk, geheel gereviseerd en getuned.

Ik heb dus een ex rally auto gekocht Big Grin. Jammer genoeg zitten al die opties er niet meer op! Wat er aan de motor getuned is/was weet ik niet, maar 140 pk is niet origineel volgens mij. Ik ben nog bezig om meer over de historie van de auto te weten te krijgen.

Is er misschien iemand hier die 'm toch herkend?

[Afbeelding: n21g2d.jpg]
Antwoord
Leuke ontdekking!
Compensate bad aerodynamics with BÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔÔST - Volvo 245 B230FT Turbo
Antwoord
da's een remote setje om het filter van de motor te halen en zo makkelijker bereikbaar te hebben, kun je verder uitbouwen met een koeler en thermostaat.. Ik had dit van IPD op m'n 2e 140 zitten, best wel makkelijk, wellicht komt het er weer op, de koeler zeker..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Ondertussen ben ik alweer iets verder met het kaalmaken van de body. Wat meer ruimte in de motorruimte gemaakt om blok + bak er straks uit te takelen en het interieur er grotendeels uitgehaald, hemeltje en ruiten volgen binnenkort. Tot nog toe geen grote tegenslagen (fingers crossed), alleen wat slecht plaatwerk bij het rechter achterlicht wat en wat andere overkomelijke keine dingetjes (het karton van de bekleding is hier en daar slecht).

Het is nog een heeeeele lange weg (tectyl krabben, alles ontvetten, schuren, pfff Big Grin ), maar ondertussen ga ik een beetje rondkijken naar een goede spuiter / plaatwerker, tips en / of aanbevelingen zijn welkom.

[Afbeelding: 23k2byh.jpg]

[Afbeelding: 24gq62c.jpg]

[Afbeelding: 2pobiug.jpg]

[Afbeelding: 311ov4p.jpg]

Ik blijf me verbazen hoe mooi ze de klokken en het dash gemaakt hebben, ik kan er uren naar kijken Big Grin

[Afbeelding: xfak1u.jpg]
Antwoord
Smaken verschillen en puristen zitten overal maar ik had die lelijke ribbelplaat op het dashboard vervangen door zwart vinyl waardoor de klokken nòg mooier tot hun recht kwamen en het geheel (het hele dash. in dit geval) er veel beter uitzag.
Groeten van Frans
Antwoord
hey werken je sensoren nog goed er is iemand in de VKV en die heeft er ledlampjes voor laten maken de kit is wel aan de prijs maar wel gaaf :O
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
v700r schreef:Smaken verschillen en puristen zitten overal maar ik had die lelijke ribbelplaat op het dashboard vervangen door zwart vinyl waardoor de klokken nòg mooier tot hun recht kwamen en het geheel (het hele dash. in dit geval) er veel beter uitzag.

Je zegt het goed, smaken verschillen Wink.

Laurens Zondag schreef:hey werken je sensoren nog goed er is iemand in de VKV en die heeft er ledlampjes voor laten maken de kit is wel aan de prijs maar wel gaaf :O

Ik heb het gezien ja, ziet er leuk uit! Bij mij werkt alles nog, dus houd het in mijn achterhoofd.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)