2 November 2013, 12:59
Zoals altijd 'zweert' een ieder bij zijn of haar gebruikte product en kun je oeverloos over doorkauwen..
Zoals bij zoveel antiroest middelen is het nooit op zichzelf staand. Omdat ik nog een liter heb staan heb ik gisteren de behandelde delen van een bodemplaat in Fertan gezet, het is wat vochtig in de lucht nu (waardoor gek gezegd de verwerking nog beter is..)maar mogelijk kan ik er vandaag nog een keertje overheen.
Als het goed droog is gaat er 1 of 2 keer 'menie' overheen, en dan is mijn voorkeur weer Coroless omdat ik daar zeer oude voorbeelden uit eigen keuken van heb die zonder nabehandeling nog goed zijn.. Maar afwerken met iets afdichtends moet altijd gebeuren om te voorkomen dat er vocht bij kan, want anders begint het van voor af aan.. Ik ben voornemens het ook in de holle ruimtes te gebruiken, omdat ik niet weet wat de staat daarvan is, en voor de zekerheid alles gaan open slijpen is wat overdreven. Zodra dat droog is gaat er FluidFilm voor holle ruimtes in, omdat ik daar goede ervaring mee heb. Ik zeg altijd, waar vet zit komt geen water en lucht..
OP VKB stond iemand met een nadien opengezaagd bròmmâgh tankje, 1 bak roest aan de binnenzijde, en echt van de vorm 'waar begin je aan'.. Het merk weet ik niet meer maar eerst voorbehandeld met een stoppend middel, daarna nabehandeld met een verzegelend en afwerkend middel zodat er in feite een kunststof tankje aan de binnenzijde ontstaat, en daar gaat dan gewoon de benzine weer in.. De eigenschappen van bv de RX producten lijken daar iig sterk op.. zie ook weer afdichten/verzegelen ..!
Oppervlakteroest zoals achter jouw 'steenslagplaten' zou ik met een 'spotblaster' kaalzetten zodat alles wat je er op loslaat nog beter in kan trekken.. Die dingen zitten bv ook op de 444/544 achterschermen, en als dat niet goed wordt afgewerkt en bijgehouden gaat het snel weer mis.. (zie ook de kunststof stroken onderaan de jongere 2-series..) Ik heb er wel eens aan gedacht om die dingen met 3M tape terug te zetten zodat schroeven of de aangegoten 'pluggen' niet weer op termijn in het blik ellende kunnen veroorzaken.. (mijn maag draait om als ik zie dat er gaatjes worden geboord ná het spuiten om bv strips te monteren.. spuit hem dan niet..!)
Zoals bij zoveel antiroest middelen is het nooit op zichzelf staand. Omdat ik nog een liter heb staan heb ik gisteren de behandelde delen van een bodemplaat in Fertan gezet, het is wat vochtig in de lucht nu (waardoor gek gezegd de verwerking nog beter is..)maar mogelijk kan ik er vandaag nog een keertje overheen.
Als het goed droog is gaat er 1 of 2 keer 'menie' overheen, en dan is mijn voorkeur weer Coroless omdat ik daar zeer oude voorbeelden uit eigen keuken van heb die zonder nabehandeling nog goed zijn.. Maar afwerken met iets afdichtends moet altijd gebeuren om te voorkomen dat er vocht bij kan, want anders begint het van voor af aan.. Ik ben voornemens het ook in de holle ruimtes te gebruiken, omdat ik niet weet wat de staat daarvan is, en voor de zekerheid alles gaan open slijpen is wat overdreven. Zodra dat droog is gaat er FluidFilm voor holle ruimtes in, omdat ik daar goede ervaring mee heb. Ik zeg altijd, waar vet zit komt geen water en lucht..
OP VKB stond iemand met een nadien opengezaagd bròmmâgh tankje, 1 bak roest aan de binnenzijde, en echt van de vorm 'waar begin je aan'.. Het merk weet ik niet meer maar eerst voorbehandeld met een stoppend middel, daarna nabehandeld met een verzegelend en afwerkend middel zodat er in feite een kunststof tankje aan de binnenzijde ontstaat, en daar gaat dan gewoon de benzine weer in.. De eigenschappen van bv de RX producten lijken daar iig sterk op.. zie ook weer afdichten/verzegelen ..!
Oppervlakteroest zoals achter jouw 'steenslagplaten' zou ik met een 'spotblaster' kaalzetten zodat alles wat je er op loslaat nog beter in kan trekken.. Die dingen zitten bv ook op de 444/544 achterschermen, en als dat niet goed wordt afgewerkt en bijgehouden gaat het snel weer mis.. (zie ook de kunststof stroken onderaan de jongere 2-series..) Ik heb er wel eens aan gedacht om die dingen met 3M tape terug te zetten zodat schroeven of de aangegoten 'pluggen' niet weer op termijn in het blik ellende kunnen veroorzaken.. (mijn maag draait om als ik zie dat er gaatjes worden geboord ná het spuiten om bv strips te monteren.. spuit hem dan niet..!)